- Nazwa przedmiotu:
- Projektowanie i prototypowanie innowacji
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Okulski Radosław
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS
20h udział studenta w ćwiczeniach + 5h przygotowanie studenta do zajęć + 10h studia literatury + 10h opracowanie prezentacji + 5h konsultacje = 50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1 ECTS
20h ćwiczenia + 5h konsultacje z nauczycielem akademickim = 25h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS
20h udział studenta w ćwiczeniach + 5h przygotowanie studenta do zajęć + 10h studia literatury + 10h opracowanie prezentacji + 5h konsultacje = 50h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia20h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wymagana jest śeredniozaawansowana wiedza z zakresu innowacji i projektowania
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Po ukończonym kursie Student zna główne trendy rozwojowe w zakresie innowacyjności i przedsiębiorczości
- Treści kształcenia:
- B. Ćwiczenia:
1. Zapoznanie studentów ze sposobami rozwoju przedsiębiorstwa, ze szczególnym wskazaniem na istotę i rolę wprowadzania innowacji.
2. Omówiony zostanie proces prototypowania, jego etapy, charaktery-styka ekonomiczna, a także różne formuły jego prowadzenia.
3. Zaprezentowane zostaną różne sposoby badań i komercjalizacji stworzonych technologii i produktów innowacyjnych oraz projektowanie w tworzeniu narzędzi innowacyjnych jako atrakcyjnej możliwości rozwoju zawodowego.
- Metody oceny:
- Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna: obecność na ćwiczeniach oraz aktywność studenta na ćwiczeniach
2. Ocena sumatywna: wyznaczona na podst. w/w elementów
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Vise, D.A., Malseed, M., 2005. Google Story,. New York: Delacorte Press
Uzupełniająca:
1. Brown, T., 2016. Zmiana przez design: jak design thinking zmienia organizacje i pobudza innowacyjność. Wrocław: Libron
2. Vance, S., 2017. Elon Musk. Bibliografia Biografia twórcy PayPala, Tesli, SpaceX. Warszawa: Znak
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Z2_W01
- Absolwent zna teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem systemów i procesów zarządzania projektami
Weryfikacja: Pytania i odpowiedzi w czasie zajęć, w razie potrzeby możliwa, opracowana przez studenta praca przejściowa.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_W10
- Absolwent zna w pogłębionym stopniu i rozumie główne trendy rozwojowe w zakresie innowacyjności oraz uwzględnia zastosowanie technologii produkcyjnych
Weryfikacja: Pytania i odpowiedzi w czasie zajęć, w razie potrzeby możliwa, opracowana przez studenta praca przejściowa.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Z2_U02
- Student potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu innowacyjnych form projektowania i prototypowania.
Weryfikacja: Pytania i odpowiedzi w czasie zajęć, w razie potrzeby możliwa, opracowana przez studenta praca przejściowa.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_U08
- Absolwent potrafi analizować, prognozować i modelować złożone procesy wykorzystaniem zaawansowanych metod wprowadzania innowacji przy projektowaniu.
Weryfikacja: Pytania i odpowiedzi w czasie zajęć, w razie potrzeby możliwa, opracowana przez studenta praca przejściowa.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Z2_U07
- Absolwent potrafi analizować, prognozować i modelować złożone procesy społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi z zakresu zarządzania, w tym narzędzi IT. Absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy.
Weryfikacja: Pytania i odpowiedzi w czasie zajęć, w razie potrzeby możliwa praca przejściowa
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_U06
- Absolwent potrafi identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu innowacyjności oray uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: Pytania i odpowiedzi w czasie zajęć, w razie potrzeby możliwa praca przejściowa
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: