- Nazwa przedmiotu:
- Praca zespołowa we współczesnych organizacjach
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Małgorzata Sidor-Rządkowska
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2019/2020
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS
15h ćwiczenia + 10h przygotowanie do ćwiczeń + 10h studiowanie literatury + 10h przygotowanie do kolokwium + 5h konsultacje indywidualne = 50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1 ECTS
20h ćwiczenia + 5h konsultacje indywidualne = 25 h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS
15h ćwiczenia + 10h przygotowanie do ćwiczeń + 10h studiowanie literatury + 10h przygotowanie do kolokwium + 5h konsultacje indywidualne = 50h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zakończeniu student:
- posiadał wiedzę na temat znaczenia pracy zespołowej we współczesnych organizacjach
- potrafił zastosować odpowiednie metody i narzędzia pracy zespołowej
- rozumiał rolę, jaką w omawianych procesach odgrywają poszczególni członkowie zespołu
- Treści kształcenia:
- A. Ćwiczenia:
1. Istota i znaczenie pracy zespołowej
2. Tworzenie i organizacja zespołu
3. Zalety pracy zespołowej
4. Zagrożenia pracy zespołowej
5. Syndrom myślenia grupowego jako pułapka w pracy zespołu
6. Warunki efektywnego podejmowania decyzji przez zespół
7. Koncepcja ról zespołowych Mereditha Belbina
8. Wybrane narzędzia pracy zespołowej
Burza mózgów
ZWI – Zalety, Wady, to, co Interesujące
Pro-Kontra
OMW – Opcje, Możliwości, Wybór
Debata oxfordzka
Sześć myślowych kapeluszy Edwarda de Bono
- Metody oceny:
- B.Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna: ocena rezultatów pracy zespołowej wykonywanej przez studentów podczas ćwiczeń
.2. Ocena sumatywna : uzyskiwana podczas zaliczenia (kolokwium) poprzez udzielenie odpowiedzi na pięć pytań otwartych
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Bielińska I. i Jakubczyńska Z., 2016. Efektywny zespół: jak razem osiągnąć więcej?: strategie budowania efektywnego zespołu. Warszawa: Wydawnictwo Edgar.
Uzupełniająca:
1. Belbin M., 2016. Zespoły zarządzające. Sekrety ich sukcesów i porażek. Warszawa: Wolters Kluwer.
2. Blanchard K., Randolph A. i Grazier P., 2016. Zespole, do dzieła! Czas na wspólne wyzwania. Warszawa: Wydawnictwo MT Biznes.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt I1_W01
- Student posiada wiedzę dotyczącą pracy zespołowej we współczesnych organizacjach.
Weryfikacja: Kolokwium w formie pisemnej
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt I1_U19
- Student potrafi stosować narzędzia pracy zespołowej
Weryfikacja: Ocena rezultatów zadań zespołowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt I1_K05
- Student potrafi komunikować się z członkami zespołu.
Weryfikacja: Praca na ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: