Nazwa przedmiotu:
Grafika komputerowa i multimedia
Koordynator przedmiotu:
mgr inż. Krzysztof Bartczak
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Inżynieria cyfrowa
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2019/2020
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 15h laboratorium + 25h praca indywidualna + 20h zapoznanie się z literaturą, przygotowanie się do zajęć = 60h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,5 ECTS 15h laboratorium = 15h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS 15h laboratorium + 25h praca indywidualna + 20h zapoznanie się z literaturą, przygotowanie się do zajęć = 60h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium15h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (laboratorium)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest przedstawienie podstawowych zagadnień teoretycznych związanych z grafiką komputerową oraz multimediami a także z wybranymi programami służącymi do obróbki obrazu i dźwięku.
Treści kształcenia:
C. Laboratorium: 1. Podstawy dotyczące grafiki komputerowej i multimedialnej. 2. Grafika rastrowa i wektorowa. Percepcja świata zewnętrznego. 3. Standardy i tendencje rozwoju metod grafiki komputerowej. 4. Formaty plików graficznych. Przegląd oprogramowania do obróbki grafiki. 5. Pliki dźwiękowe i wideo – formaty, kompresja, edycja. 6. Przygotowywanie prezentacji multimedialnych i interaktywnych. 7. Grafika w biznesie. Przygotowanie folderu reklamowego. Publikacja w Internecie
Metody oceny:
C. Laboratorium: 1. Ocena formatywna: ocena udziału w pracy zbiorowej, jednostkowej i grupowej. 2. Ocena sumatywna: terminowość wykonania projektów, zaliczenie wszystkich projektów oraz wynik rozmowy zaliczeniowej z prowadzącym.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Zimek R., Tomaszewska-Adamarek A., 2007, ABC grafiki komputerowej i obróbki zdjęć, Gliwice: Helion 2. Jankowski M., 2006, Elementy grafiki komputerowej, Warszawa: WNT 3. Benicewicz-Miazga A., 2012, Grafika w biznesie, Projektowanie elementów tożsamości wizualnej, Gliwice: Helion Uzupełniająca: 1. Shirley P., 2009, Fundamentals of Computer Graphics, Boca Raton: CRC Press
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I1_W09
Student zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zastosowań narzędzi informatycznych w zarządzaniu i produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w środowisku intra i internetowym.
Weryfikacja: Ocena projektów i prezentacji.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_W10
Student zna i rozumie charakter, miejsce i znaczenie nauk społecznych w ogólnym systemie nauk oraz ich relacje do nauk technicznych oraz kompetencji inżynierskich
Weryfikacja: Ocena projektów i prezentacji.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I1_U01
Student potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań zarządzania przedsiębiorstwem produkcyjnym oraz zarządzania projektami
Weryfikacja: Ocena projektów i prezentacji.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_U05
Student potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu przedsiębiorczości, ze szczególnym uwzględnieniem kreowania postaw przedsiębiorczych i podejmowania wyzwań związanych z rozwojem przedsiębiorczości
Weryfikacja: Ocena projektów i prezentacji.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I1_K02
Student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: Ocena projektów i prezentacji, aktywność podczas zajęć, praca w grupach, analiza zespołowa poszczególnych projektów.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_K04
Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: Ocena projektów i prezentacji, aktywność podczas zajęć, praca w grupach, analiza zespołowa poszczególnych projektów.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: