- Nazwa przedmiotu:
- Zamknięcie projektu
- Koordynator przedmiotu:
- dr hab. inż. Grzeszczyk Tadeusz prof.PW
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Inżynieria cyfrowa
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2019/2020
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 3 ECTS
20h projekt + 20h studiowanie wskazanych materiałów + 20h przygotowanie do projektu + 10h przygotowania do zaliczenia przedmiotu + 5h konsultacje = 75h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1 ECTS
20h projekt + 5h konsultacje = 25h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 3 ECTS
20h projekt + 20h studiowanie wskazanych materiałów + 20h przygotowanie do projektu + 10h przygotowania do zaliczenia przedmiotu + 5h konsultacje = 75h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt20h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Umiejętność posługiwania się edytorem tekstów i e-bazami z literaturą
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest przekazanie studentom teoretycznej wiedzy dotyczącej istoty zamykania projektu oraz praktycznych umiejętności radzenia sobie z działaniami towarzyszącymi realizacji ostatniego etapu w jego cyklu życia.
- Treści kształcenia:
- D. Projekt:
1. Wprowadzenie. Wstępna prezentacja tematów projektów dotyczących różnych scenariuszy zamykania projektów.
2. Dyskusja i wybór tematów pierwszych, prostszych projektów.
3. Prezentacje projektów studenckich.
4. Dyskusja podsumowująca i wybór tematów drugich, bardziej złożonych projektów bazujących na wybranych metodach ewaluacji końcowej oraz mapowania wiedzy z zamykanych projektów.
5. Prezentacje zaawansowanych projektów połączone z dyskusją.
6. Podsumowanie, dyskusja, sprawdzian poprawkowy i wystawianie ocen końcowych.
- Metody oceny:
- D. Projekt:
1. Ocena formatywna: dotyczy przedstawiania prezentacji oraz uczestnictwa w dyskusjach związanych z projektami studenckimi.
2. Ocena sumatywna: wynika z wartości merytorycznej przedstawionych projektów.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Pietras P. i in., 2019. Zarządzanie projektem. Podręcznik przyszłego PMa. Łódź: Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej.
2. Trocki, M., 2013. Nowoczesne zarządzanie projektami. Warszawa: PWE.
3. Wyrozębski, P., 2014. Zarządzanie wiedzą projektową. Warszawa: Difin.
Uzupełniająca:
1. Grzeszczyk, T. A., 2018. Mixed Intelligent Systems: Developing Models for Project Management and Evaluation. Palgrave Mac-millan/ Springer International Publishing AG.
2. Alfred Oswald A., Köhler J., Schmitt R., 2018. Project Management at the Edge of Chaos: Social Techniques for Complex Systems. Berlin, Heidelberg: Springer.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest aktywna obecność na zajęciach projektowych i uzyskanie oceny co najmniej dostatecznej z projektu.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt I1_W13
- cechy człowieka jako twórcy i uczestnika kultury organizacyjnej
Weryfikacja: Ocena projektów i prezentacji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt I1_U06
- analizować i prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi wykorzystywanych w naukach o zarządzaniu, w tym również narzędzi IT
Weryfikacja: Ocena projektów i prezentacji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_U01
- identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań zarządzania przedsiębiorstwem produkcyjnym oraz zarządzania projektami
Weryfikacja: Ocena projektów i prezentacji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt I1_K02
- uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: Ocena projektów i prezentacji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_K01
- krytycznej oceny posiadanej wiedzy
Weryfikacja: Ocena projektów i prezentacji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: