- Nazwa przedmiotu:
- Warsztaty zarządzania projektami
- Koordynator przedmiotu:
- dr Waszkiewicz Małgorzata
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Inżynieria cyfrowa
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2019/2020
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 4 ECTS
10h wykład + 10h przygotowanie do wykładu + 10h przygotowanie do zaliczenia + 30h ćwiczenia + 20h przygotowanie projektu zaliczeniowego + 15h konsultacje + 5h studia literaturowe = 100h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 2,2 ECTS
10h wykład + 30h projekt + 15h konsultacje = 55h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 3,5 ECTS
8h przygotowanie do wykładu + 10h przygotowanie do zaliczenia + 30h projekt+ 20h przygotowanie projektu zaliczeniowego + 15h konsultacje + 5h studia literaturowe = 88h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład10h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wiedza z wykładów i zajęć projektowych Podstawy zarządzania projektami, znajomość podstawowych zagadnień z zarządzania oraz analizy finansowej przedsięwzięć
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest przekazanie studentom umiejętności wykorzystania wiedzy z zakresu zarządzania projektami w praktycznych zastosowaniach.
- Treści kształcenia:
- A. Wykład:
1-2: Wybrane metodyki zarządzania projektami i ich zastosowania
3-4: Klasyfikacja projektów i ich cechy
5-8: Elementy kreatywnego rozwiązywania problemów projektowych (w tym Design Thinking)
9: Dokumentacja zarządcza projektu
10: Kolokwium zaliczeniowe
B. Projekt:
1-4: Przedstawienie problemów projektowych, stworzenie zespołów (dobór kompetencji), stworzenie Persony
5-8: Faza badań (Research)
9-12: Faza syntezy badań (Synthesis)
13-16: Faza ideacji (Ideation)
17-20: Faza implementacji (Implementation)
21-24: Faza dokumentacji (Documentation)
25-28: elementy strategii marketingowej dla wybranego rozwiązania
29-30: Przygotowanie i prezentacja projektów zaliczeniowych
- Metody oceny:
- A. Wykład:
1. Ocena formatywna: kolokwium zaliczeniowe w formie pisemnej, aktywność na zajęciach jako dodatkowy element oceny
2. Ocena sumatywna: Warunkiem koniecznym do zaliczenia wykładu jest uzyskanie oceny min. 3.0 z kolokwium zaliczeniowego. Punktacja jest następująca:
Punktacja Ocena
14-15 pkt. 5.0
12,5-13,5 pkt. 4.5
11-12 pkt. 4.0
9,5-10,5 pkt. 3.5
8-9 pkt. 3.0
poniżej 8 pkt. nzal
Aktywność będzie elementem umożliwiającym podniesienie oceny z kolokwium zaliczeniowego o pół punktu.
B. Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna: projekt zaliczeniowy realizowany w grupach 3-4 osobowych, systematyczny przegląd wiedzy pozyskanej w poprzednich zajęć.
2. Ocena sumatywna: Warunkiem koniecznym do zaliczenia zajęć ćwiczeniowych jest uzyskanie projektu zaliczeniowego oceny min. 3.0 (w skali nzal – 5.0). Na ocenę składają się: terminowość dostarczenia pr-jektu w wersji papierowej i elektronicznej, merytoryczna zawartość i możliwości implementacyjne wykonywanych zadań projektowych.
E. Końcowa ocena z przedmiotu: Ocenę końcową stanowi średnia arytmetyczna z zajęć wykładowych i zajęć ćwiczeniowych.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Trocki, M., 2013. Nowoczesne zarządzanie projektami. Warszawa: PWE
2. Plattner, H., Meinel, Ch., Leifer, L., 2016. Design Thinking Research. Making Design Thinking Foundational, Switzerland: Springer
Uzupełniająca:
1. Lewrick, M., Link, P., Leiffer, L., 2018. The Design Thinking Tool-book, New York: John Wiley & Sons, Inc.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- Problemy projektowe w miarę możliwości będą rzeczywistymi problemami w postaci tematów zgłaszanych przez jednostki współpracujące z Wydziałem Zarządzania PW
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt I1_W01
- Absolwent zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem systemów i procesów zarządzania oraz zarządzania projektami
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe, projekt zaliczeniowy
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_W13
- Absolwent zna i rozumie cechy człowieka jako twórcy i uczestnika kultury organizacyjnej
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe, projekt zaliczeniowy
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt I1_U01
- Absolwent potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań zarządzania przedsiębiorstwem produkcyjnym oraz zarządzania projektami
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe, projekt zaliczeniowy
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_U15
- Absolwent potrafi projektować nowe rozwiązania, jak również doskonalić istniejące, zgodnie z przyjętymi założeniami ich realizacji i wdrożenia
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe, projekt zaliczeniowy
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt I1_K02
- Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe, projekt zaliczeniowy
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_K05
- Absolwent jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych oraz dbałości o dorobek i tradycje zawodu
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe, projekt zaliczeniowy
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: