- Nazwa przedmiotu:
- Zarządzanie relacjami z klientami
- Koordynator przedmiotu:
- dr hab. inż. Liliana Hawrysz
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Przedsiębiorczość technologiczna
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2019/2020
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 3 ECTS
15h wykład + 15 ćwiczenia + 45h pracy własnej = 75h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,2 ECTS:
15 ćwiczenia + 15h wykład = 30h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2,4 ECTS:
15 ćwiczenia (3h prezentacja + 12h aktywne uczestniczenie w dyskusji na temat prezentowanych i analizowanych prezentacjach przypadków oraz prezentowanych planów wdrożenia) + 45h pracy własnej (opracowanie w zespole projektu, studia literaturowe, przygotowanie do kolokwium) = 60h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Zapoznanie Studenta z tematyką CRM
- Treści kształcenia:
- A.Wykład:
1. Pojęcia związane z CRM: lojalność, potrzeby klienta
2. Sposoby definiowania CRM: ujęcie strategiczne, ujęcie marketingowe, ujęcie informatyczne
3. Miejsce CRM w obszarze działań marketingowych
4. Warunki i korzyści stosowania CRM
5. System CRM w przedsiębiorstwie
B.Ćwiczenia:
1. Etapy opracowania i wdrożenia CRM
2. Główne korzyści dla firmy wynikające z wdrożenia CRM
3. Warunki konieczne do wdrożenia CRM
4. Zastosowanie CRM w polskich firmach – wybrane przykłady
- Metody oceny:
- A. Wykład:
1. Ocena formatywna: ocena z kolokwium
2. Ocena sumatywna : 40 punktów
B. Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna: ocena z kolejnych etapów przygotowaniu projektu CRM
2. Ocena sumatywna: 60 punktów
E. Końcowa ocena z przedmiotu:
Suma pkt z wykładu i ćwiczeń, zaliczenie przedmiotu ≥ 51 pkt.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
Dyché J., 2005, Customer Relationship Management. Tł [z ang.] M. Witek., Gliwice, Helion.
Anderson K., Kerr C., 2011, Customer relationship management, Nowy York, McGraw Hill.
Uzupełniająca:-
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt I1_W06
- Zna i rozumie procesy budowy i reorganizacji systemu zarządzania klientami (CRM)
Weryfikacja: Ocena z przygotowania projektu CRM
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_W08
- Zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu systemu zarządzania klientami
Weryfikacja: Ocena z kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt I1_U01
- Potrafi przygotować założenia wdrożenia systemu zarządzania klientami CRM
Weryfikacja: Ocena z przygotowania projektu CRM
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt I1_K04
- Student rozumie rolę komunikacji opartej na relacjach interpersonalnych i potrafi zachować proporcję między komunikacją bezpośrednią a nowoczesnymi kanałami.
Weryfikacja: Ocena z przygotowania projektu CRM
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: