Nazwa przedmiotu:
Projektowanie serwisów internetowych
Koordynator przedmiotu:
mgr inż. Ścibisz Marcin
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Przedsiębiorczość technologiczna
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2019/2020
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
3 ECTS 15h wykład + 15 laboratorium + 15h projekt + 15h przygotowanie do kolokwium – laboratorium + 15h przygotowanie zadania projektowego + 15h przygotowanie do kolokwium – wykład = 90h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,5 ECTS: 15h wykład + 15 laboratorium + 15h projekt = 45h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2,5 ECTS 15 laboratorium + 15h projekt + 15h przygotowanie do kolokwium – laboratorium + 15h przygotowanie zadania projektowego + 15h przygo-towanie do kolokwium - wykład = 75h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium15h
  • Projekt15h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Znajomość zagadnień związanych z podejściem procesowym.
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (laboratorium) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest opanowanie podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu projektowania oraz implementacji serwisów internetowych.
Treści kształcenia:
A. Wykład: 1. Wprowadzenie do serwisów internetowych. 2. Projektowanie stron. 3. Projektowanie treści. 4. Projektowanie witryny. 5. Projektowanie intranetu. 6. Niepełnosprawni w sieci. 7. Serwisy międzynarodowe. 8. Trendy w projektowaniu serwisów internetowych. C. Laboratorium: Wykonanie ćwiczeń o poniższej tematyce: 1. Struktura strony WWW. 2. HTML i CSS. 3. Podstawowe znaczniki HTML. 4. Teksty, listy, opcje, tabele i formularze. 5. Łącza. 6. Typografia i układy stron. 7. Multimedia. D. Projekt: 1. Wykonanie projektu oraz implementacji serwisu internetowego, wykorzystującej m.in.: • HTML5, CSS3, • multimedia, • mechanizmy umiędzynarodowienia, • wsparcie dla użytkowników niepełnosprawnych, • itp.
Metody oceny:
A. Wykład: 1. Ocena formatywna: częściowo interaktywna forma prowadzenia wy-kładu. 2. Ocena sumatywna : przeprowadzenie zaliczenia zwierającego pytania otwarte i zamknięte; skala ocen (2,0; 3,0; 3,5; 4,0; 4,5; 5,0); do zalicze-nia wymagane jest uzyskanie oceny >=3. C. Laboratorium: 1. Ocena formatywna: na zajęciach weryfikowane jest wykonanie ćwiczeń laboratoryjnych. 2. Ocena sumatywna: przeprowadzenie kolokwium w formie praktycznej realizacji zadań dotyczących implementacji stron WWW; skala ocen (2,0; 3,0; 3,5; 4,0; 4,5; 5,0); do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3. D. Projekt: 1. Ocena formatywna: projekt i implementacja serwisu internetowego realizowane w zespołach. 2. Ocena sumatywna: ocena ustalana na podstawie sumarycznej liczby punktów uzyskanych z projektu oraz implementacji serwisu; skala ocen (2,0; 3,0; 3,5; 4,0; 4,5; 5,0); do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3. E. Końcowa ocena z przedmiotu: przedmiot uznaje się za zaliczony, jeśli zarówno oceny z wykładu, laboratorium jak i projektu są pozytywne; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,3 * ocena z wykładu + 0,4 * ocena z laboratorium + 0,3 ocena z projektu.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Kasperski M., Boguska-Torbicz A. 2018 Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce. Gliwice: Helion 2. Nielsen J. 2003 Projektowanie funkcjonalnych serwisów internetowych Gliwice: Helion Uzupełniająca: 1. Beaird J., George J. 2015 Niezawodne zasady web designu. Projektowanie spektakularnych witryn internetowych. Gliwice: Helion 2. Krug S. 2014 Nie każ mi myśleć, Gliwice: Helion 3. Lennartz S. (Editor), Friedman V. (Author) 2013 The Smashing Book #1. Edycja polska. Gliwice: Helion
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I1_W09
Zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zastosowań narzędzi informatycznych w zarządzaniu i produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w środowisku intra i internetowym
Weryfikacja: Kolokwium, zadanie projektowe
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_W11
Zna i rozumie podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia systemów zarządzania oraz szczegółowo procesy związane z cyklem produkcyjnym oprogramowania.
Weryfikacja: Kolokwium, zadanie projektowe
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I1_U15
Projektowanie nowych rozwiązań, jak również doskonalenie istniejących, zgodnie z przyjętymi założeniami ich realizacji i wdrożenia.
Weryfikacja: Zadanie projektowe.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_U19
Planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole.
Weryfikacja: Zadanie projektowe wykonywane w zespole.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I1_K05
Odpowiedzialne pełnienie ról zawodowych, w tym przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych oraz dbałości o dorobek i tradycje zawodu.
Weryfikacja: Monitorowanie przestrzegania zasad etyki i wymagania tego od innych w trakcie realizacji zadań dydaktycznych oraz zaliczeniowych (kolokwia, zadanie projektowe).
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: