- Nazwa przedmiotu:
- Trendy konsumenckie w gospodarce cyfrowej
- Koordynator przedmiotu:
- dr Czerwiński Bogumił
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Przedsiębiorczość technologiczna
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2019/2020
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS
15h wykład + 15h ćwiczenia + 2h konsultacje + 5h zadanie ćwiczeniowe + 5h przygotowanie teoretyczne do ćwiczeń + 8h przygotowanie do kolokwium = 50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,2 ECTS:
15h wykład + 15h ćwiczenia + 2h konsultacje = 32h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2,4 ECTS
15h ćwiczenia + 2h konsultacje + 5h zadanie ćwiczeniowe + 5h przygotowanie teoretyczne do ćwiczeń + 8h przygotowanie do kolokwium = 35h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawy marketingu, Podstawy informatyki
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student posiadał podstawową wiedzę z zakresu identyfikowania trendów i wykorzystywania wiedzy w tym zakresie w praktycznym funkcjonowaniu podmiotów rynkowych działających w gospodarce cyfrowej.
- Treści kształcenia:
- A. Wykład:
1. Istota modeli biznesowych gospodarki cyfrowej.
2. Wpływ wirtualizacji działalności gospodarczej na rozwój modeli biznesowych gospodarki cyfrowej.
3. Wpływ nowych technologii informacyjnych na relacje konsument – usługodawca.
4. Zmiany na rynku globalnym wynikające z rozwoju modeli biznesu gospodarki cyfrowej.
5. Innowacyjność jako czynnik rozwoju modeli biznesowych gospodarki cyfrowej.
6. Relacje między podmiotami rynku elektronicznego.
7. Modele biznesowe gospodarki cyfrowej na rynku B2C.
8. Charakterystyka e-usług
9. Budowa i realizacja strategii przedsiębiorstwa na rynku elektronicznym.
10. Ochrona konsumenta na rynku e-usług
B. Ćwiczenia:
1. Wpływ nowych technologii informacyjnych na relacje konsument – usługodawca.
2. Innowacyjność jako czynnik rozwoju modeli biznesowych gospodarki cyfrowej.
3. Relacje między podmiotami rynku elektronicznego.
4. Modele biznesowe gospodarki cyfrowej na rynku B2C.
5. Charakterystyka e-usług
6. Budowa i realizacja strategii przedsiębiorstwa na rynku elektronicznym.
7. Ochrona konsumenta na rynku e-usług.
8. Prezentacja trendów konsumenckich na przykładzie wybranej branży
9. Wykorzystanie trendów konsumenckich w gospodarce cyfrowej w działalności wybranego podmiotu.
10. Projektowanie działań marketingowych w gospodarce cyfrowej na podstawie wybranego podmiotu.
- Metody oceny:
- A. Wykład:
1.Ocena formatywna: ocena zaangażowania studentów w dyskusję podczas wykładów.
2.Ocena sumatywna: przeprowadzenie zaliczenia pisemnego, do zaliczenia wykładu wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
B. Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna: ocena poprawności realizowanego przez studentów projektu, ocena podejścia studentów do przedmiotu w trakcie zajęć
2. Ocena sumatywna: oceniany jest projekt dotyczący analizy trendów w gospodarce cyfrowej. Ocena zawiera się w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
E. Końcowa ocena z przedmiotu:
Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z ćwiczeń jak i z zaliczenia pisemnego >=3; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,6 * ocena z zaliczenia + 0,4 * ocena z ćwiczeń.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Borcuch A. 2010. Cyfrowe społeczeństwo w elektronicznej gospodarce. Warszawa: Wydawnictwo CeDeWu.
2. Mazurek G., 2019. Transformacja cyfrowa perspektywa marketingu. Warszawa: Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN.
3. Szopiński T., 2012. E-konsument na rynku usług. Warszawa: Wydawnictwo CeDeWu.
Uzupełniająca:
1. Gonciarski W. (red.), 2010. Zarządzanie w warunkach gospodarki cyfrowej. Warszawa: Wojskowa Akademia Techniczna.
2. Szpringer W., 2012. Innowacyjne modele e-biznesu. Aspekty instytucjonalne. Warszawa: Wydawnictwo Difin.
3. Żurak-Owczarek C., 2013. E-biznes w wymiarze globalnym i lokalnym. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt I1_W02
- Absolwent zna teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie inżynierii produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem zastosowań technologii produkcyjnych.
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_W09
- Absolwent zna teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zastosowań narzędzi informatycznych w zarządzaniu i produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w środowisku intra i internetowym.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt I1_U07
- Absolwent potrafi analizować i prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi wykorzystywanych w inżynierii produkcji, w tym również narzędzi IT.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_U13
- Absolwent potrafi przy identyfikacji i formułowaniu specyfikacji zadań oraz ich rozwiązywaniu: dobierać i wykorzystywać właściwe metody i narzędzia wspomagające oraz dokonywać oceny opłacalności ekonomicznej wdrożenia tych rozwiązań.
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt I1_K02
- Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: