- Nazwa przedmiotu:
- Regulacje prawne w marketingu internetowym
- Koordynator przedmiotu:
- dr Bogumił Czerwiński
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Przedsiębiorczość technologiczna
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2019/2020
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS
15h wykład + 15h ćwiczenia + 2h konsultacje + 5h zadanie ćwiczeniowe + 5h przygotowanie teoretyczne do ćwiczeń + 8h przygotowanie do kolokwium = 50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,2 ECTS:
15h wykład + 15h ćwiczenia + 2h konsultacje = 32h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2,4 ECTS
15h ćwiczenia + 2h konsultacje + 5h zadanie ćwiczeniowe + 5h przygotowanie teoretyczne do ćwiczeń + 8h przygotowanie do kolokwium = 35h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawy biznesu
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student posiadał podstawową wiedzę z zakresu regulacji prawnych obowiązujących w marketingu internetowym i wykorzystywania wiedzy w tym zakresie w praktycznym funkcjonowaniu podmiotów rynkowych prowadzących swoją działalność w Internecie.
- Treści kształcenia:
- A. Wykład:
1. Istota i znaczenie gospodarki elektronicznej
2. Koncepcja marketingu internetowego.
3. Charakterystyka i definicje handlu elektronicznego
4. Bezpieczeństwo systemów informatycznych.
5. Zarządzania bezpieczeństwem informacji i usług
6. Podstawy prawne działalności gospodarczej w Internecie.
7. Granice inspiracji w działaniach marketingowych.
8. Prawa twórców reklamy internetowej.
9. Handel elektroniczny a ochrona konsumentów
10. Aspekty prawne prowadzenia bloga.
11. Prowadzenie kont na portalach społecznościowych
B. Ćwiczenia:
1. Istota i znaczenie gospodarki elektronicznej
2. Koncepcja marketingu internetowego.
3. Charakterystyka i definicje handlu elektronicznego
4. Bezpieczeństwo systemów informatycznych.
5. Zarządzania bezpieczeństwem informacji i usług
6. Podstawy prawne działalności gospodarczej w Internecie.
7. Granice inspiracji w działaniach marketingowych.
8. Prawa twórców reklamy internetowej.
9. Handel elektroniczny a ochrona konsumentów
10. Aspekty prawne prowadzenia bloga.
11. Prowadzenie kont na portalach społecznościowych
- Metody oceny:
- A. Wykład:
1.Ocena formatywna: ocena zaangażowania studentów w dyskusję podczas wykładów.
2.Ocena sumatywna: przeprowadzenie zaliczenia pisemnego, do zaliczenia wykładu wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
B. Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna: ocena poprawności realizowanego przez studentów projektu, ocena podejścia studentów do przedmiotu w trakcie zajęć
2. Ocena sumatywna: oceniany jest projekt dotyczący regulacji prawnych obowiązujących w marketingu internetowym. Ocena zawiera się w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
E. Końcowa ocena z przedmiotu:
Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z ćwiczeń jak i z zaliczenia pisemnego >=3; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,6 * ocena z zaliczenia + 0,4 * ocena z ćwiczeń
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Kołodziej M., 2016. Ochrona danych osobowych w marketingu internetowym po zmianie przepisów. Warszawa: Wydawnictwo Wiedza i Praktyka.
2. Mazurek G., 2018. E-Marketing Strategia Planowanie Praktyka. Warszawa: Poltext.
3. Witońska-Pakulska A., 2017. Prawo dla twórców internetowych. Gliwice: Helion.
Uzupełniająca:
1. Białas A., 2017. Bezpieczeństwo informacji i usług w nowoczesnej instytucji i firmie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
2. Królewski J., Sała P., 2016. E – marketing, Współczesne trendy Pakiet startowy. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
3. Brzozowska M., 2009. Prawo autorskie w reklamie i marketingu. Warszawa: Wolters Kluwer.
4. Waglowski P.,Prawo w sieci. Zarys regulacji internetu.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt I1_W10
- Absolwent zna charakter, miejsce i znaczenie nauk społecznych w ogólnym systemie nauk oraz ich relacje do nauk technicznych oraz kompetencji inżynierskich.
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_W12
- Absolwent zna podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt I1_U07
- Absolwent potrafi analizować i prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi wykorzystywanych w inżynierii produkcji, w tym również narzędzi IT.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_U13
- Absolwent potrafi przy identyfikacji i formułowaniu specyfikacji zadań oraz ich rozwiązywaniu: dobierać i wykorzystywać właściwe metody i narzędzia wspomagające oraz dokonywać oceny opłacalności ekonomicznej wdrożenia tych rozwiązań.
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt I1_K03
- Absolwent jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych oraz współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_K05
- Absolwent jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych oraz dbałości o dorobek i tradycje zawodu.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: