Nazwa przedmiotu:
Praca zespołowa we współczesnych organizacjach
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Małgorzata Sidor-Rządkowska
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2019/2020
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 10h ćwiczenia + 15h przygotowanie do ćwiczeń + 10h studiowanie literatury + 10h przygotowanie do kolokwium + 5h konsultacje indywidualne = 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,6 ECTS 10h ćwiczenia + 5h konsultacje indywidualne = 15h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS 10h ćwiczenia + 15h przygotowanie do ćwiczeń + 10h studiowanie literatury + 10h przygotowanie do kolokwium + 5h konsultacje indywidualne = 50h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zakończeniu student: - posiadał wiedzę na temat znaczenia pracy zespołowej we współczesnych organizacjach - potrafił zastosować odpowiednie metody i narzędzia pracy zespołowej - rozumiał rolę, jaką w omawianych procesach odgrywają poszczególni członkowie zespołu
Treści kształcenia:
A. Ćwiczenia: 1. Istota i znaczenie pracy zespołowej 2. Tworzenie i organizacja zespołu 3. Zalety pracy zespołowej 4. Zagrożenia pracy zespołowej 5. Syndrom myślenia grupowego jako pułapka w pracy zespołu 6. Warunki efektywnego podejmowania decyzji przez zespół 7. Koncepcja ról zespołowych Mereditha Belbina 8. Wybrane narzędzia pracy zespołowej  Burza mózgów  ZWI – Zalety, Wady, to, co Interesujące  Pro-Kontra  OMW – Opcje, Możliwości, Wybór  Debata oxfordzka  Sześć myślowych kapeluszy Edwarda de Bono
Metody oceny:
B.Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: ocena rezultatów pracy zespołowej wykonywanej przez studentów podczas ćwiczeń .2. Ocena sumatywna : uzyskiwana podczas zaliczenia (kolokwium) poprzez udzielenie odpowiedzi na pięć pytań otwartych
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Bielińska I. i Jakubczyńska Z., 2016. Efektywny zespół: jak razem osiągnąć więcej?: strategie budowania efektywnego zespołu. Warszawa: Wydawnictwo Edgar. Uzupełniająca: 1. Belbin M., 2016. Zespoły zarządzające. Sekrety ich sukcesów i porażek. Warszawa: Wolters Kluwer. 2. Blanchard K., Randolph A. i Grazier P., 2016. Zespole, do dzieła! Czas na wspólne wyzwania. Warszawa: Wydawnictwo MT Biznes.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I1_W01
Student posiada wiedzę dotyczącą pracy zespołowej we współczesnych organizacjach.
Weryfikacja: Kolokwium w formie pisemnej
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I1_U19
Student potrafi stosować narzędzia pracy zespołowej
Weryfikacja: Ocena rezultatów zadań zespołowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I1_K05
Student potrafi komunikować się z członkami zespołu.
Weryfikacja: Praca na ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: