Nazwa przedmiotu:
Informacyjne systemy wspomagania zarządzania
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Sobolewska Olga
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2019/2020
Liczba punktów ECTS:
1
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1 ECTS: 10h ćwiczenia + 2h konsultacje indywidualne + 5h przygotowanie do zajęć – literatura obowiązkowa + 5h praca własna nad projektem zaliczeniowym + 3h przygotowanie prezentacji projektu zaliczeniowego = 25h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,5 ECTS: 10h ćwiczenia + 2h konsultacje indywidualne = 12h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1 ECTS: 10h ćwiczenia + 2h konsultacje indywidualne + 5h przygotowanie do zajęć – literatura obowiązkowa + 5h praca własna nad projektem zaliczeniowym + 3h przygotowanie prezentacji projektu zaliczeniowego = 25h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest nabycie przez studentów wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie znajomości informacyjnych i informatycznych systemów wspomagających zarządzanie w przedsiębiorstwach. W szczególności studenci powinni: • Posiadać gruntowną wiedzę z zakresu dostępnych współcześnie systemów informacyjnych i informatycznych wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwami, • Znać i umieć dokonać wyboru systemu informacyjnego wspomagającego pracę przedsiębiorstwa w zależności od obsługiwanej branży, charakterystyki i specyfiki organizacji • Umieć wskazać obszary stosowania systemów informacyjnych w funkcjonowaniu współczesnych organizacji • Potrafić formułować, analizować i rozwiązywać problemy decyzyjne z zakresu stosowania systemów informacyjnych, jako narzędzi wspierających prowadzenie działalności współczesnych organizacji
Treści kształcenia:
Ćwiczenia: 1. System informacyjny i informatyczny w organizacji. Pojęcie, ewolucja systemów informatycznych i ich znaczenie w funkcjonowaniu współczesnych organizacji. 2. Kierunki rozwoju systemów informatycznych we współczesnych organizacjach 3. Cykl życia systemu informatycznego 4. Wdrażanie systemów informatycznych – analiza przypadków 5. Projekt doboru systemu informacyjnego wspomagającego zarządzanie organizacją
Metody oceny:
Ćwiczenia: Ocena formatywna: Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć ćwiczeniowych, dyskusja studiów przypadku (25% oceny końcowej); ocena w zakresie 2-5; Ocena poprawności projektów wykonanych przez studentów podczas zajęć; oceniana jest wartość merytoryczna projektów, redakcja raportu projektowego oraz prezentacja projektu. (75% oceny końcowej); ocena w zakresie 2-5 Ocena sumatywna: Ocena końcowa w zakresie 2-5, wyliczania zgodnie z wagami (aktywność - 0,25 oraz projekt - 0,75); Do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Kisielnicki, J., 2008. MIS. Systemy informatyczne zarządzania. Warszawa: Placet. 2. Stair, R. M. i Reynolds, G., 2003. Principles of information systems. Boston: Cengage Learning. Uzupełniająca: 1. Abramek, E. i Sołtysik-Piorunkiewicz, A. i Sroka, H., 2014. Kierunki badań i perspektywy rozwoju zintegrowanych systemów informatycznych. Informatyka ekonomiczna Business Informatics 1(31). 2. Banaszak, Z. i Kłos, S. i Mleczko, J., 2016. Zintegrowane systemy zarządzania. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne 3. Januszewski, A., 2017. Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. 4. Zawiła-Niedźwiedzki, J. i Rostek, K. i Gąsiorkiewicz, A., red., 2010. Informatyka Gospodarcza tom 4. Warszawa: C.H. Beck.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
Zajęcia zostały przygotowane i będą prowadzone z wykorzystaniem kompetencji i umiejętności z zakresu wyszukiwania i weryfikacji informacji, komunikacji, prezentacji informacji, dystrybucji zarządzania informacją.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I1_W09
teorię oraz ogólną metodologię badań w zakresie zastosowań narzędzi informatycznych w zarządzaniu i produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w środowisku intra i internetowym
Weryfikacja: Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć ćwiczeniowych, analiza studiów przypadków
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_W11
podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia systemów zarządzania
Weryfikacja: Ocena projektu zaliczeniowego oraz aktywności studenta w trakcie ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I1_U07
analizować i prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi wyko-rzystywanych w inżynierii produkcji, w tym również narzędzi IT
Weryfikacja: Ocena projektu zaliczeniowego oraz analizy studiów przypadku dyskutowanych w trakcie ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_U14
dokonywać krytycznej analizy stanu obecnego oraz jego niewystarczalności w stosunku do stanu oczekiwanego
Weryfikacja: Ocena projektu zaliczeniowego oraz analizy studiów przypadku dyskutowanych w trakcie ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I1_K02
uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: Ocena projektu zaliczeniowego oraz aktywności w trakcie zajęć ćwiczeniowych i analizy studiów przypadku.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: