- Nazwa przedmiotu:
- Zarządzanie wiedzą produkcyjną
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Olga Sobolewska
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2019/2020
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1 ECTS:
10h ćwiczenia + 13h praca własna, przygotowanie projektu + 5h przygotowanie do zajęć – literatura obowiązkowa + 2h przygotowanie prezentacji studium przypadku oraz dyskusji = 30h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,4 ECTS:
10h ćwiczenia + 2h konsultacje indywidualne =12h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1 ECTS:
10h ćwiczenia + 13h praca własna, przygotowanie projektu + 5h przygotowanie do zajęć – literatura obowiązkowa + 2h przygotowanie prezentacji studium przypadku oraz dyskusji = 30h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Ukończenie studiów I stopnia na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji albo innych kierunków i specjalności o zbliżonym zakresie programowym, których programy studiów zawierały co najmniej 60% przedmiotów stanowiących minimum programowe studiów stopnia pierwszego kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji - po akceptacji przez kandydata propozycji uzupełnienia programu o dodatkowe przedmioty w wymiarze nie większym niż 30 punktów ECTS.
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest nabycie przez studentów wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie zagadnień związanych z pojęciem procesów zarządzania wiedzą produkcyjną we współczesnych organizacjach.
W szczególności studenci powinni:
• Posiadać gruntowną wiedzę o znaczeniu wiedzy produkcyjnej, jako wiedzy o produktach, systemach i procesach produkcyjnych oraz sposobach wytwarzania.
• Posiadać gruntowną wiedzę o metodach i sposobach tworzenia, przetwarzania, przechowywania, wykorzystywania i upowszechniania wiedzy produkcyjnej.
• Posiadać gruntowną wiedzę o znaczeniu wiedzy produkcyjnej jawnej i ukrytej.
• Potrafić formułować, analizować i rozwiązywać problemy decyzyjne z zakresu procesów zarządzania wiedzą produkcyjną oraz narzędzi wspierających te procesy.
- Treści kształcenia:
- Ćwiczenia:
1. Wiedza produkcyjna, rodzaje znaczenie, zarządzanie wiedzą produkcyjną, procesy zarządzania wiedzą – studium przypadku, dyskusja
2. Zarządzanie wiedzą w ramach podstawowych procesów przedsiębiorstwa
3. Systemy wspomagające zarządzanie wiedzą produkcyjną
4. Przedsiębiorstwo produkcyjne jako organizacja ucząca się - analiza studium przypadku, dyskusja
- Metody oceny:
- Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna:
Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć ćwiczeniowych, przygotowanie i dyskusja studiów przypadku, debata.
2. Ocena sumatywna :
Ocena poprawności studiów przypadku wykonanych przez studentów podczas zajęć (praca grupowa); oceniana jest wartość merytoryczna projektów, redakcja raportu projektowego oraz prezentacja projektu. (75% oceny końcowej); ocena w zakresie 2-5.
Do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Gierszewska, G., 2011, Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, Warszawa: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej
2. Knosala, R. (red.), 2017, Inżynieria produkcji. Kompendium wiedzy, Warszawa: PWE
Uzupełniająca:
1. Dobrowolski, D., 2014, Model zarządzania wiedzą produkcyjną z wykorzystaniem sieci semantycznych, w: „Ekonomiczne Problemy Usług” Nr 112, ss. 29-37
2. Kobyłko, G. i Morawski, M. (red), 2006, Przedsiębiorstwo zorientowane na wiedzę, Warszawa: Difin
3. Probst, G., Raub, S. i Romhardt, K., 2002, Zarządzanie wiedzą w organizacji, Kraków: Oficyna Ekonomiczna
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- Zajęcia zostały przygotowane i będą prowadzone z wykorzystaniem metodyki Problem Based Learning oraz metodyki Problem Based Learning według autorskiego modelu AAU
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt I2_W05
- Absolwent zna i rozumie podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia systemów i procesów inżynierii produkcji
Weryfikacja: Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć ćwieczeniowych, udział i głos w dyskusjach, przygotowanie, sposób wykonania oraz prezentacja projektu ćwiczeniowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I2_W08
- Absolwent zna i rozumie główne trendy rozwojowe w zakresie inżynierii produkcji
Weryfikacja: Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć ćwieczeniowych, udział i głos w dyskusjach, przygotowanie, sposób wykonania oraz prezentacja projektu ćwiczeniowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt I2_U17
- Absolwent potrafi dokonywać krytycznej analizy stanu obecnego oraz jego niewystarczalności w stosunku do stanu oczekiwanego
Weryfikacja: Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć ćwiczeniowych, udział i głos w dyskusjach, przygotowanie, sposób wykonania oraz prezentacja projektu ćwiczeniowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I2_U14
- Absolwent potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi w zakresie zarządzania
Weryfikacja: Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć ćwiczeniowych, udział i głos w dyskusjach, przygotowanie, sposób wykonania oraz prezentacja projektu ćwiczeniowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt I2_K02
- Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności samokształcenia się przez całe życie
Weryfikacja: Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć ćwieczeniowych, udział i głos w dyskusjach, samodzielne prowadzenie i moderowanie dyskusji, udział w pracach zespołu projektowego, gotowość do podejmowania współpracy
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: