- Nazwa przedmiotu:
- Projekt grupowy PBL
- Koordynator przedmiotu:
- Walczak Piotr, dr hab. inż. Diowksz Anna, dr hab. inż.
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Biogospodarka
- Grupa przedmiotów:
- Blok VIII
- Kod przedmiotu:
- 1110-BG000-ISP-4403
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2019/2020
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Wyk. Ćw. Lab. Proj. Sem. Inne Suma godzin w semestrze
0 0 0 30 0 0 30
Udział w konsultacjach 5
Udział w pisemnych i/lub praktycznych formach weryfikacji 1
Poszukiwanie danych literaturowych i praca laboratoryjna 14
Opracowanie wyników doświadczeń 5
Przygotowanie prezentacji audiowizualnej i raportu pisemnego 5
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt30h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- 90
- Cel przedmiotu:
- 1. Rozwijanie umiejętności komunikowania się i pracy w zespole
2. Zapoznanie studentów z Problem Based Learning jako innowacyjną metodą nauczania
3. Przekazanie wiedzy na temat sposobów rozwiązywania problemów inżynieryjnych i zarządzania pracą badawczą
4. Rozwijanie umiejętności pracy w specjalistycznych laboratoriach badawczych wykorzystujących nowoczesną aparaturę badawczą
- Treści kształcenia:
- Projekt wykorzystuje metodę uczenia poprzez rozwiązywanie problemów (ang. Problem-based learning). Studenci ucząc się poprzez rozwiązywanie problemów powinni być zdolni do zidentyfikowania przedmiotów niezbędnych do nauczenia się oraz zasobów, które muszą poznać i wykorzystać aby rozwiązać postawione zadanie. Projekt powinien stymulować studentów do "uczenia się dla uczenia", pracy zespołowej w grupach po to aby znaleźć rozwiązanie rzeczywistego problemu. Postawione problemy pozwolą rozbudzić ciekawość i rozpocząć uczenie się odpowiednich przedmiotów. Projekt przygotowuje studentów do krytycznego i analitycznego myślenia oraz znajdowania i wykorzystywania właściwych źródeł informacji. Projekt zapoznaje studentów z pracą i wyposażeniem specjalistycznych laboratoriów badawczych.
- Metody oceny:
- Ciągła ocena postępów pracy studentów przez opiekuna projektu.
Ocena końcowa:
- multimedialna prezentacja
- raport pisemny w formie drukowanej i elektronicznej
- ocena końcowa opiekunów, samoocena grupy studenckiej, ocena panelu oceniającego
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- -
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się