- Nazwa przedmiotu:
- Język obcy 2
- Koordynator przedmiotu:
- nauczyciele zatrudnieni w Studium Języków Obcych
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Pojazdów Elektrycznych i Hybrydowych
- Grupa przedmiotów:
- Języki obce
- Kod przedmiotu:
- JO1
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2019/2020
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1) Liczba godzin kontaktowych – 63, w tym:
a) udział w ćwiczeniach – 60 godz.
b) konsultacje – 3 godz.
2) Praca własna studenta – 60 godz., w tym:
a) bieżące przygotowywanie się do zajęć, wykonywanie prac domowych – 30 godz,
b) przygotowywanie się do sprawdzianów – 20 godz.
c) przygotowanie się do kolokwium zaliczeniowego –testu.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 2.5 punktu ECTS - liczba godzin kontaktowych – 63, w tym:
a) udział w ćwiczeniach – 60 godz.
b) konsultacje – 3 godz.
- Język prowadzenia zajęć:
- angielski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 4 punkty ECTS.
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia60h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Przed Egzaminem B2 - nie mniej niż Poziom A2
Student rozumie wypowiedzi i często używane wyrażenia w zakresie tematów, związanych z życiem codziennym. Potrafi porozumiewać się w rutynowych, prostych sytuacjach, wymagających jedynie bezpośredniej wymiany zdań na tematy znane i typowe. Potrafi w prosty sposób opisywać swoje pochodzenie i otoczenie, w którym żyje, a także poruszać sprawy związane z najważniejszymi potrzebami życia codziennego
wskazany Poziom B1 lub wyżej
Student rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w jasnych, standardowych wypowiedziach, które dotyczą znanych mu spraw i zdarzeń, typowych dla pracy, szkoły, czasu wolnego itp. Potrafi radzić sobie w większości sytuacji, które mogą się zdarzyć w czasie podróży w regionie, w którym mówi się danym językiem. Potrafi tworzyć proste, spójne wypowiedzi ustne lub pisemne, na tematy, które są mu znane bądź go interesują. Potrafi opisywać zdarzenia, nadzieje, marzenia i zamierzenia, krótko uzasadniając bądź wyjaśniając swoje opinie i plany.
- Limit liczby studentów:
- zgodnie z zarządzeniem Rektora PW
- Cel przedmiotu:
- Osiągnięcie poziomu B2 zgodnie z Europejskim Opisem Kształcenia Językowego w zakresie języka ogólnego, z elementami języka specjalistycznego potrzebnego absolwentom uczelni technicznej, zróżnicowanego w zależności od kierunku studiów.
- Treści kształcenia:
- Przykładowe treści kształcenia dla zajęć języka angielskiego:
Materiał leksykalny: Słownictwo związane z takimi tematami jak projektowanie (design), edukacja, projekty i inżynierskie, budownictwo. Słowotwórstwo – tworzenie przymiotników, czasowników i rzeczowników, rzeczowniki abstrakcyjne, określenia ilości i jakości. Słownictwo związane z takimi tematami jak reklama, biznes, projektowanie (design) oraz edukacja. Tworzenie przymiotników, czasowników i rzeczowników, rzeczowniki abstrakcyjne. Materiał gramatyczny: czasowniki modalne, zdania złożone względne, strona bierna, przedimki. Przymiotniki, słowotwórstwo – połączenia przymiotnika z rzeczownikiem oraz rzeczownika z rzeczownikiem, drugi okres warunkowy, stopniowanie przymiotników, czasy Past Continuous, Past Perfect, czasowniki modalne, zdania złożone względne. Sprawności językowe: rozwój umiejętności mówienia, czytania i słuchania powiązanych z materiałem leksykalnym, pisanie sprawozdania i opisu procesu. Rozwój umiejętności mówienia, czytania i słuchania powiązanych z materiałem leksykalnym, pisanie listu formalnego, tekstu wyrażającego opinię, emaila, sprawozdania.
- Metody oceny:
- Krótkie prace kontrolne.
Wypowiedzi ustne.
Prezentacja ustna.
Prace domowe.
Prace pisemne.
Testy modułowe.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Podręczniki do nauki języka obcego, zgodne z programem nauczania+ materiały własne lektora
- Witryna www przedmiotu:
- www.sjo.pw.edu.pl
- Uwagi:
- Czas trwania przygotowania do osiągnięcia kompetencji na poziomie B2 zależy od poziomu wejściowego, A2 lub B1 lub B2
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt JO2_W1
- Ma uporządkowaną znajomość struktur gramatycznych i słownictwa dotyczących rozumienia i tworzenia różnych rodzajów tekstów pisanych i mówionych, formalnych i nieformalnych, zarówno ogólnych jak ze swojej dziedziny
Weryfikacja: Krótkie prace kontrolne.
Wypowiedzi ustne.
Prezentacja ustna.
Prace domowe.
Prace pisemne.
Testy modułowe.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W21
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W08
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt JO2_U1
- Potrafi tworzyć różne rodzajów tekstów – teksty na użytek prywatny, zawodowy (np. list motywacyjny, życiorys, sprawozdanie, notatka, wypracowanie) oraz stosować formy stylistyczne i gramatyczne, wymagane w tekstach na poziomie B2 – prywatnych i zawodowych
Potrafi przeczytać i zrozumieć teksty ogólne i specjalistyczne dotyczące swojej dziedziny, pozyskać z nich informacje, a także dokonać ich interpretacji.
Potrafi wypowiadać się i prowadzić rozmowę na tematy ogólne i związane ze swoją dziedziną, jasno, spontanicznie i płynnie tak, że można bez trudu zrozumieć sens jego wypowiedzi, z zastosowaniem form stylistycznych i gramatycznych na poziomie B2 oraz potrafi przygotować prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów.
Weryfikacja: Krótkie prace kontrolne.
Wypowiedzi ustne.
Prezentacja ustna.
Prace domowe.
Prace pisemne.
Testy modułowe.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U01, K_U05
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01, T1A_U01, T1A_U06
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt JO1_K1
- Potrafi pracować samodzielnie i w grupie
Weryfikacja: Krótkie prace kontrolne.
Wypowiedzi ustne.
Prezentacja ustna.
Prace domowe.
Prace pisemne.
Testy modułowe.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K04
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K03, T1A_K04