Nazwa przedmiotu:
Środki transportu III
Koordynator przedmiotu:
prof. dr hab. inż. Jerzy Manerowski, prof. zw.; prof. dr hab. inż. Krzysztof Zboiński, prof. zw., Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej Zakład Sterowania Ruchem i Infrastruktury Transportu
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Transport
Grupa przedmiotów:
Specjalnościowe
Kod przedmiotu:
TR.SIS503
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2019/2020
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
56 godz., w tym: praca na ćwiczeniach projektowych 15 godz., studiowanie literatury przedmiotu w zakresie pracy projektowej 10 godz., wykonanie obliczeń projektowych i dokumentacji poza godzinami zajęć 26 godz., przygotowanie się do obrony projektu 2 godz., konsultacje 3 godz.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,0 pkt ECTS (18 godz., w tym: praca na ćwiczeniach projektowych 15 godz., konsultacje 3 godz.)
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2,0 pkt. ECTS (56 godz., w tym: praca na ćwiczeniach projektowych 15 godz., studiowanie literatury przedmiotu w zakresie pracy projektowej 10 godz., wykonanie obliczeń projektowych i dokumentacji poza godzinami zajęć 26 godz., przygotowanie się do obrony projektu 2 godz., konsultacje 3 godz.)
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt15h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wykład ze Środków Transportu I i II.
Limit liczby studentów:
projekt: 15 osób
Cel przedmiotu:
Wykształcenie umiejętności stosowania metod oceny i przeciwdziałania zagrożeniom bezpieczeństwa konstrukcji i eksploatacji typowych środków transportu
Treści kształcenia:
Treść ćwiczeń projektowych: Rozwiązanie 3 przykładów rachunkowych (ćwiczeń) obejmujących badanie: stateczności dźwignic, opcjonalnie wyznaczania maksymalnych prędkości samochodu lub pojazdu szynowego w łuku, oraz zapewnienia stateczności latającego środka transportu podczas lotu z ładunkiem.
Metody oceny:
Zaliczenie ćwiczeń
Egzamin:
nie
Literatura:
1. Piątkiewicz A. Sobolski R. – Dźwignice i Przenośniki, tom I i II, 2. Zaskurski J. – Wózki jezdniowe napędzane, 3. Pawlicki K. – Elementy dźwignic, cz. 1 i 2, 4. Arczyński S. – Mechanika ruchu samochodu, 5. Reimpell H., Betzler H. – Podwozia samochodów, 6. Sysak J. – Drogi kolejowe, 7. Esveld C. – Modern railway track, 8. Romaniszyn Z., Wolfram T. – Nowoczesny tabor szynowy. 9. Goraj Z. – Dynamika i aerodynamika samolotów manewrowych z elementami obliczeń 10. Witkowski R. – Wprowadzenie do wiedzy o śmigłowcach.
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Charakterystyka W01
posiada wiedzę umożliwiajacą rozpoznanie podstawowych zagrożeń bezpieczeństwa konstrukcji i eksploatacji środków transportu
Weryfikacja: zaliczenie 3 ćwiczeń rachunkowych w formie dyskusji i pytań
Powiązane charakterystyki kierunkowe: Tr1A_W09, Tr1A_W12
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P6S_WG
Charakterystyka W02
posiada wiedzę praktyczną w zakresie analitycznego sprawdzenia statecznosci dźwignic i zaproponowania przeciwśrodków
Weryfikacja: zaliczenie 3 ćwiczeń rachunkowych w formie dyskusji i pytań
Powiązane charakterystyki kierunkowe: Tr1A_W09, Tr1A_W12
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P6S_WG
Charakterystyka W03
posiada wiedzę praktyczną w zakresie analitycznego wyznaczania prędkości maksymalnej pojazdu szynowego w łuku i właściwej interpretacji wyniku
Weryfikacja: zaliczenie 3 ćwiczeń rachunkowych w formie dyskusji i pytań
Powiązane charakterystyki kierunkowe: Tr1A_W09, Tr1A_W12
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P6S_WG
Charakterystyka W04
posiada wiedzę praktyczną w zakresie analitycznego wyznaczania prędkości maksymalnej samochodu w łuku i właściwej interpretacji wyniku
Weryfikacja: zaliczenie 3 ćwiczeń rachunkowych w formie dyskusji i pytań
Powiązane charakterystyki kierunkowe: Tr1A_W09, Tr1A_W12
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P6S_WG
Charakterystyka W05
posiada wiedzę praktyczną umożliwiającą zapewnienie metodami analitycznymi stateczności statku powietrznego podczas lotu z ładunkiem
Weryfikacja: zaliczenie 3 ćwiczeń rachunkowych w formie dyskusji i pytań
Powiązane charakterystyki kierunkowe: Tr1A_W12, Tr1A_W09
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P6S_WG

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Charakterystyka U01
posiada umiejetności biegłego posługiwania się analitycznymi narzędziami rozpoznania i przeciwdziałania typowym zagrożeniom bezpieczeństwa konstrukcji i eksploatacji środków transportu
Weryfikacja: wykonanie 3 ćwiczeń rachunkowych
Powiązane charakterystyki kierunkowe: Tr1A_U18
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P6S_UW, III.P6S_UW.3.o

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Charakterystyka K01
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, przede wszystkim w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych i osobistych
Weryfikacja: zaliczenie 3 ćwiczeń rachunkowych w formie dyskusji i pytań
Powiązane charakterystyki kierunkowe: Tr1A_K01
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P6S_KK