Nazwa przedmiotu:
Kreowanie wizerunku firmy
Koordynator przedmiotu:
dr Tomasz Dusiewicz
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Elektronika
Grupa przedmiotów:
Przedmioty ekonomiczno-społeczne
Kod przedmiotu:
KWF
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2019/2020
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Przedmiot nie wymaga wstępnego wprowadzenia.
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Podstawowym celem zajęć jest zapoznanie studentów z wiedzą dotyczącą istoty kształtowania opinii i budowy reputacji firmy w szeroko rozumianych kontaktach z otoczeniem i publicznością. Przysłowie "jak cię widzą, tak cię piszą" może stanowić najlepsze motto dla nowoczesnego kierowania firmą i proponowanego przedmiotu. Nie bez znaczenia wydaje się fakt, że współczesna socjologia i psychologia społeczna dostarcza wielu wskazówek jak rzetelnie i etycznie można poruszać się w gąszczu międzyludzkich wpływów i zrozumieć mechanizmy promowania produktów, osób i firm.
Treści kształcenia:
1. Zajęcia organizacyjne. 2. Wprowadzenie w problematykę kreowania wizerunku / Public Relations (PR). 3. Istota reklamy, marketingu, promocji i publicity a kreowanie wizerunku. 4. Komunikacja jako podstawowe narzędzie PR. 5. Komunikacja niewerbalna - jej rola i funkcje. 6. Zasady skutecznego i umiejętnego przekonywania. 7. Komunikacja perswazyjna (istota, formy i techniki perswazji). 8. Zasady dobrej autoprezentacji. 9. Slogan w reklamie, funkcje sloganów. 10. Wywieranie wrażenia na innych. 11. Media relations 12. Kryzys wizerunku, strategie działań antykryzysowych. 13. Czarny PR i etyka w kreowaniu wizerunku. 14. Praca zaliczeniowa. 15. Podsumowanie zajęć.
Metody oceny:
Zaliczenie w formie pisemnej w postaci oceny wypowiedzi pisemnej na przedstawione zagadnienia oraz postawy studenta na zajęciach.
Egzamin:
Literatura:
1. E. Aronson, T.D. Wilson, R.M. Akert, Psychologia społeczna, Serce i umysł, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań 1997 (2011) 2. S. Black, Public Relations, Oficyna Ekonomiczna, Kraków (dowolne wydanie) 3. R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk (dowolne wydanie) 4. F.P. Seitel, Public Relations w praktyce, Wyd. Felberg SJA, Warszawa 2003
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się