- Nazwa przedmiotu:
- Organizacja i technologia morskich przewozów kontenerowych
- Koordynator przedmiotu:
- mgr inż. Maciej Brzozowski, osoba współpracująca, Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej, Zakład Inżynierii Systemów Transportowych i Logistyki
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Transport
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- TR.NMOB002
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2019/2020
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 60 godz., w tym: praca na wykładach: 18 godz., zapoznanie się ze wskazaną literaturą: 28 godz., przygotowanie się do egzaminu: 11 godz., udział w egzaminie: 2 godz., konsultacje 1 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,0 pkt ECTS (21 godz., w tym: praca na wykładach: 18 godz., udział w egzaminie: 2 godz., konsultacje 1 godz.)
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- brak
- Cel przedmiotu:
- Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji i technologii morskich przewozów kontenerowych przy uwzględnieniu procedur stosowanych w transporcie kontenerowym oraz zasad międzynarodowego handlu z wykorzystaniem morskich przewozów kontenerowych (współzależności między umową przewozu a kontraktem handlowym, umową ubezpieczenia i finansowaniem transakcji).
- Treści kształcenia:
- Rozwój morskich przewozów kontenerowych - historia i stan obecny. Rynek przewozów kontenerowych w Europie i na świecie. Charakterystyka terminali kontenerowych w polskich portach. Megatrendy na rynku przewozów kontenerowych. Terminologia stosowana w transporcie morskim. Funkcjonowanie rynku transportu kontenerowego. Organizacja i procedury morskiego transportu ładunków skonteneryzowanych. Zasady międzynarodowego handlu z wykorzystaniem morskich przewozów kontenerowych (formuły INCOTERMS oraz współzależność między umową przewozu a kontraktem handlowym, umowa ubezpieczenia i finansowanie transakcji). Umowa przewozu i jej znaczenie w realizacji przewozów morskich. Odpowiedzialność przewoźnika i właściciela towaru w transporcie morskim według reguł haskich, hasko-visbijskich oraz innych. Cargo claims. Awaria wspólna. Technologia obsługi w morskich terminalach kontenerowych. Infrastruktura terminali. Przykłady projektów organizacji przewozów kontenerowych w różnych relacjach. Przykłady wybranych technologii przewozów kontenerowych i obsługi w morskich terminalach kontenerowych.
- Metody oceny:
- Wykład - egzamin obejmujący dwie części: pisemną oraz ustną w formie pytań otwartych
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- 1) Jacyna M. (red.): "System logistyczny Polski. Uwarunkowania techniczno-technologiczne komodalności transportu". Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2012.
- Witryna www przedmiotu:
- brak
- Uwagi:
- Przedmiot z uchwalonego przez Radę Wydziału wykazu dodatkowych przedmiotów obieralnych HES na rok akademicki 2016/2017.
O ile nie powoduje to zmian w zakresie powiązań danego modułu zajęć z kierunkowymi efektami kształcenia w treściach kształcenia mogą być wprowadzane na bieżąco zmiany związane z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć naukowych.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Charakterystyka W01
- posiada podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą funkcjonowania rynku transportowego oraz megatrendy na nim obowiązujące
Weryfikacja: Wykład - egzamin obejmujący dwie części: pisemną oraz ustną w formie pytań otwartych
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Tr2A_W07, Tr2A_W10
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_WG, I.P7S_WK
- Charakterystyka W02
- zna zasady międzynarodowego handlu z wykorzystaniem morskich przewozów kontenerowych
Weryfikacja: Wykład - egzamin obejmujący dwie części: pisemną oraz ustną w formie pytań otwartych
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Tr2A_W06, Tr2A_W10
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_WG, I.P7S_WK
- Charakterystyka W03
- posiada podstawową wiedzę dotyczącą technologii obsługi w morskich terminalach kontenerowych oraz ich infrastrukturę i typy środków obsługiwanych w nich
Weryfikacja: Wykład - egzamin obejmujący dwie części: pisemną oraz ustną w formie pytań otwartych
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Tr2A_W07, Tr2A_W09
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_WG, I.P7S_WK, III.P7S_WG.o
- Charakterystyka W04
- posiada podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą organizacji i procedur morskiego transportu ładunków skonteneryzowanych
Weryfikacja: Wykład - egzamin obejmujący dwie części: pisemną oraz ustną w formie pytań otwartych
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Tr2A_W05, Tr2A_W06
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_WG
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Charakterystyka U01
- potrafi zaprojektować organizację przewozów kontenerowych w różnych relacjach
Weryfikacja: Wykład - egzamin obejmujący dwie części: pisemną oraz ustną w formie pytań otwartych
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Tr2A_U15, Tr2A_U18, Tr2A_U20, Tr2A_U22
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_UW, III.P7S_UW.3.o, III.P7S_UW.4.o, III.P7S_UW.2.o
- Charakterystyka U02
- potrafi zaprojektować wybrane technologie przewozów kontenerowych i obsługi w morskich terminalach kontenerowych
Weryfikacja: Wykład - egzamin obejmujący dwie części: pisemną oraz ustną w formie pytań otwartych
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Tr2A_U13, Tr2A_U15, Tr2A_U18
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_UW, III.P7S_UW.2.o, III.P7S_UW.3.o, III.P7S_UW.4.o