Nazwa przedmiotu:
Podstawy zarządzania jakością
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Katarzyna Skroban
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 20h wykład + 20h rozwiązywanie praktycznych problemów + 17h przygotowanie do zaliczenia + 3h konsultacji = 60h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,77 ECTS 20h wykład + 3h konsultacji = 23h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,33 ECTS 20h rozwiązywanie praktycznych problemów + 17h przygotowanie do zaliczenia + 3h konsultacji = 40h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład20h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawowe wiedza na temat zarządzania i statystyki
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład)
Cel przedmiotu:
Poznanie podstawowych zagadnień z zakresu jakości. Nabycie umiejętności wykorzystania wiedzy z zakresu zarządzania jakością w procesach zarządzania przedsiębiorstwem oraz oceny systemów zarządzania jakością. Nabycie umiejętności rozwiązywania problemów w celu podnoszenia jakości w organizacjach.
Treści kształcenia:
A.Wykład: (1) Pojęcie jakości, (2) Koncepcja jakości w zarządzaniu organizacją, (3) Zasady w zarządzaniu jakością, (4) Modele w zarządza-niu jakością, (5) Koszty jakości, (6) Systemy zarządzania jakością, (7) Wytyczne w zarządzaniu jakością, (8) Certyfikacja i audyt systemu zarządzania jakością, (9) Metody w zarządzaniu jakością.
Metody oceny:
A.Wykład: 1. Ocena formatywna: ocena poprawności wykonania dwóch sprawdzianów. 2. Ocena sumatywna: ocena wykonanych sprawdzianów oraz rozwiązania testu. Przedmiot uznaje się za zaliczony, jeśli zostały zaliczone wszystkie sprawdziany i test został poprawnie rozwiązany w min. 51%. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ze sprawdzianów i testu wynosząca, co najmniej 3.0.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Szczepańska K., 2017, Podstawy zarządzania jakością, Warszawa: OWPW 2. Szczepańska K., 2018, Zasady zarzadzania jakością, Warszawa: OWPW 3. Szczepańska K., 2015, Zarządzanie jakością. Koncepcje, metody, techniki, narzędzia, Warszawa: OWPW 4. Hamrol A., 2010, Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, Warszawa: PWN 5. Jakubiec M., 2017, Projakościowe zarządzanie przedsiębiorstwem, Warszawa: Difin 6. Szczepańska K., 2009, Koszty jakości dla inżynierów, Warszawa: Placet Uzupełniająca: 1. PN-EN ISO 9001:2015-10, Systemy zarządzania jakością – wymaga-nia, Warszawa: PKN 2. PN-ISO 10014:2008, Zarządzanie jakością. Wytyczne do osiąganie korzyści finansowych i ekonomicznych, Warszawa: PKN
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I1_W01
teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem systemów i procesów zarządzania
Weryfikacja: 2 testy przeprowadzone w formie pisemnej
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_W06
teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie identyfikacji, budowy i reorganizacji procesów, ze szczególnym uwzględnieniem procesów produkcyjnych
Weryfikacja: 2 testy przeprowadzone w formie pisemnej
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I1_U01
identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań zarządzania przedsiębiorstwem produkcyjnym oraz zarządzania projektami
Weryfikacja: Ocena samodzielnej realizacji ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_U11
prawidłowo posługiwać się systemami normatywnymi w celu rozwiązywania zadań z zakresu nauk o zarządzaniu, ze szczególnym uwzględnieniem różnych systemów zarządzania oraz procesów produkcyjnych
Weryfikacja: Ocena samodzielnej realizacji ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I1_K02
uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: Ocena samodzielnej realizacji ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_K04
myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: Ocena samodzielnej realizacji ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: