Nazwa przedmiotu:
Analizy marketingowe
Koordynator przedmiotu:
dr Czerwiński Bogumił
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Przedsiębiorczość technologiczna
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
3 ECTS 10h wykład + 10h ćwiczenia +10h projekt + 3h kons. grupowe + 2h kons. indywidualne + 7h opracowanie projektu + 13h przygotowanie do zaliczenia pisemnego + 20h opracowanie projektu = 75h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,4 ECTS 10h wykład + 10h ćwiczenia +10h projekt + 3h kons. grupowe + 2h kons. indywidualne = 35h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2,6 ECTS 10h ćwiczenia +10h projekt + 3h kons. grupowe + 2h kons. indywidualne + 7h opracowanie projektu + 13h przygotowanie do zaliczenia pisemnego + 20h opracowanie projektu = 65h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład10h
  • Ćwiczenia10h
  • Laboratorium0h
  • Projekt10h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawy Marketingu
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z różnymi metodami pozyskiwania i analizy informacji niezbędnych do prowadzenia działalności marketingowej.
Treści kształcenia:
A. Wykład: 1. Badania marketingowe jako element systemu informacji marketingowej; badania ilościowe i jakościowe. 2. Istota i typologia badań marketingowych. 3. Proces i projektowanie badania marketingowego. 4. Proces analizy rynku. 5. Metody analizy rynku. 6. Metody i techniki badawcze. 7. Analiza rozwoju zjawisk rynkowych w czasie. 8. Analiza danych marketingowych. 9. Analiza pojemności i chłonności rynku. B. Ćwiczenia: 1. Proces i projektowanie badania marketingowego. 2. Proces analizy rynku. 3. Metody analizy rynku. 4. Metody i techniki badawcze. 5. Analiza rozwoju zjawisk rynkowych w czasie. 6. Analiza danych marketingowych. 7. Analiza pojemności i chłonności rynku. 8. Analiza danych marketingowych. 9. Mierniki statystyczne w analizach marketingowych: wskaźniki struktury i natężenia, miary tendencji centralnej, miary dyspersji. D. Projekt: 1. Proces i projektowanie badania marketingowego. 2. Proces analizy rynku. 3. Metody analizy rynku. 4. Metody i techniki badawcze. 5. Analiza rozwoju zjawisk rynkowych w czasie w wybranej branży. 6. Analiza pojemności i chłonności rynku. 7. Analiza danych marketingowych na przykładzie badania marketingowego dotyczącego wybranego podmiotu.
Metody oceny:
A. Wykład: 1. Ocena formatywna: ocena zaangażowania studentów w dyskusję podczas wykładów. 2. Ocena sumatywna: przeprowadzenie zaliczenia pisemnego, do zaliczenia wykładu wymagane jest uzyskanie oceny >=3. B. Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: Studenci zdobywają w trakcie zajęć punkty, które decydują o ocenie końcowej. Punkty uzyskują za pracę indywidualną lub zespołową w rozwiązywaniu case studies oraz za wykonaną prezentację. 2. Ocena sumatywna: Przygotowanie prezentacji oraz aktywność na zajęciach. D. Projekt: 1. Ocena formatywna: ocena poprawności realizowanego przez studentów projektu, ocena podejścia studentów do przedmiotu w trakcie zajęć 2. Ocena sumatywna: oceniany jest projekt dotyczący wykorzystania analiz marketingowych. Ocena zawiera się w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3. E. Końcowa ocena z przedmiotu: Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z projektu, ćwiczeń jak i z zaliczenia pisemnego >=3; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,35 * ocena z zaliczenia wykładu + 0,35 * ocena z projektu+0,3* ocena z ćwiczeń.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Kaczmarczyk, S., 2011. Badania marketingowe. Podstawy metodyczne. Warszawa: PWE. 2. Kozielski R. (red.), 2004. Wskaźniki marketingowe. Kraków: Oficyna Ekonomiczna. 3. Mazurek-Łopacińska K. (red.), 2016. Badania marketingowe. Teoria i praktyka. Warszawa: PWN. Uzupełniająca: 1. Białas-Perek J., Rószkiewicz M., Białowolska-Węziak D., Pietrzak-Zięba A., 2013. Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych, Rekomendacje i praktyka badawcza. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN. 2. Kotler P., Keller K.L., 2012. Marketing. Warszawa: Rebis. 3. Mruk H. (red.), 2003. Analiza rynku. Warszawa: PWE.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I1_W01
Absolwent zna teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem systemów i procesów zarządzania.
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_W09
Absolwent zna teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zastosowań narzędzi informatycznych w zarządzaniu i produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w środowisku intra i internetowym.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I1_U01
Absolwent potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań zarządzania przedsiębiorstwem produkcyjnym oraz zarządzania projektami.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_U14
Absolwent potrafi dokonywać krytycznej analizy stanu obecnego oraz jego niewystarczalności w stosunku do stanu oczekiwanego.
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I1_K04
Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: