- Nazwa przedmiotu:
- Metody oceny innowacyjności
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Młodzianowski Daniel
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Przedsiębiorczość technologiczna
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS:
15h ćwiczenia + 10h przygotowanie projektu + 13h przygotowanie do prezentacji (zaliczenia) + 10h analiza literatury + 2h konsultacje = 50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,68 ECTS:
15h ćwiczenia + 2h konsultacji = 17h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS:
15h ćwiczenia + 10h przygotowanie projektu + 13h przygotowanie do prezentacji (zaliczenia) + 10h analiza literatury + 2h konsultacje = 50h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawowa wiedza z zakresu zarządzania innowacjami
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodami oceny innowacyjności przedsiębiorstw, znaczeniem innowacji i działalności badawczo-rozwojowej dla przedsiębiorstw, determinantami innowacyjności przedsiębiorstw, procesem dyfuzji innowacji
- Treści kształcenia:
- B. Ćwiczenia:
1. Rodzaje wdrażanych innowacji
2. Innowacyjność przedsiębiorstw w Polsce
2. Innowacyjność przedsiębiorstw w UE
3. Determinanty innowacyjności przedsiębiorstw
5. Innowacyjność przedsiębiorstw a przewaga konkurencyjna
4. Metody i techniki oceny innowacyjności przedsiębiorstw
- Metody oceny:
- B. Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna: aktywności studenta, obecności na zajęciach, zaangażowania studenta w realizowane podczas zajęć przykłady oraz ich ewaluacja, ocena sposobu prezentacji przygotowanego projektu, projekt
2. Ocena sumatywna: Aktywność i zaangażowanie studenta (skala: 2-5,waga: 20%) Sposób prezentacji projektu (skala: 2-5, waga 20%), Ocena merytoryczna projektu (skala:2-5, waga 50%), obecność (skala 2-5, waga 10%)
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. OECD 2013, Podręcznik Oslo. Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji, < http://home.agh.edu.pl/~kkulak/lib/exe/fetch.php?media=user:konrad:vary:oslo-manual.pdf> [dostęp 12.05.2018]
2. European Commission 2017, Innovation Union Scoreboard,< http://ec.europa.eu/growth/industry/innovation/facts-figures/scoreboards_pl> [dostęp 12.05.2018]
3. Niedzielski P., 2011. Innowacyjność, [w:] B. Matusiak (red.), Innowacje i transfer technologii, Warszawa: PARR
Uzupełniająca:
1. Nawrocki T. 2012, Innowacyjność produktowa przedsiębiorstw. Metodyka oceny na przykładzie spółek giełdowych, Warszawa: CedeWu,
2. Krawczyk M. 2012, Finansowanie działalności innowacyjnej MŚP. Wybrane zagadnienia, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego,
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- Projektor
Student w celu zaliczenia przedmiotu przygotowuje projekt a następnie go prezentuje. Tematyka projektu jest omówienie i ocena innowacyjności wybranego przedsiębiorstwa produkcyjnego. (przykład pozytywny)
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt I1_W01
- teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem systemów i procesów zarządzania
Weryfikacja: Projekt, prezentacja, dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_W05
- teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie ekonomii, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki rynku przedsiębiorstw produkcyjnych
Weryfikacja: Projekt, prezentacja, dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt I1_U13
- przy identyfikacji i formułowaniu specyfikacji zadań oraz ich rozwiązywaniu: dobierać i wykorzystywać właściwe metody i narzędzia wspomagające oraz dokonywać oceny opłacalności ekonomicznej wdrożenia tych rozwiązań
Weryfikacja: Projekt, prezentacja, dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_U14
- dokonywać krytycznej analizy stanu obecnego oraz jego niewystarczalności w stosunku do stanu oczekiwanego
Weryfikacja: Projekt, prezentacja, dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt I1_K02
- uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: Projekt, prezentacja, dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_K04
- myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: Projekt, prezentacja, dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: