Nazwa przedmiotu:
Projektowanie aplikacji mobilnych
Koordynator przedmiotu:
mgr inż. Ścibisz Marcin
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Inżynieria cyfrowa
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 10h wykład + 30h projekt + 6h przygotowanie do kolokwium - wykład + 8h przygotowanie zadania projektowego +6h konsultacji = 60h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,53 ECTS: 10h wykład + 30h projekt + 6h konsultacji= 46h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,67 ECTS 30h projekt + 6h przygotowanie do kolokwium - wykład + 8h przygotowanie zadania projektowego +6h konsultacji = 50h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład10h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt30h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Umiejętność programowania w języku Java na poziomie podstawowym (funkcjonalność i komponenty aplikacji, aplikacje okienkowe, kontrolki interfejsu użytkownika, architektura aplikacji, zapis/odczyt danych z/do pliku).
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest opanowanie wiedzy i umiejętności z zakresu programowania w środowisku systemu operacyjnego urządzenia mobilnego (smartfon, tablet) oraz podstawowych ograniczeń związanych z zasobami urządzenia mobilnego. Nabycie umiejętności projektowania i implementacji interfejsów użytkownika. Poznanie narzędzi i środowisk tworzenia aplikacji mobilnych.
Treści kształcenia:
A. Wykład: 1. Wprowadzenie do programowania urządzeń mobilnych. 2. Architektura urządzeń mobilnych - ograniczenia i dostępność zasobów sprzętowych. 3. Mobilne systemy operacyjne. 4. Narzędzia i środowiska tworzenia aplikacji mobilnych. 5. Architektura aplikacji mobilnych (aktywności, intencje, usługi, układy, fragmenty). 6. Projektowanie i implementacja mobilnych GUI. 7. Bazy danych i kursory. 8. Niezawodne aplikacje mobilne - testowanie. 9. Rozpowszechnianie aplikacji mobilnych. D. Projekt: 1. Wykonanie projektu oraz implementacji aplikacji mobilnej, wykorzystującej m.in.: • zaawansowane GUI (aktywności, widoki, układy itp.), • przetwarzanie i wizualizacja danych, • bazy danych (kursory, zadania asynchroniczne), • usługi i uprawnienia.
Metody oceny:
A. Wykład: 1. Ocena formatywna: kolokwium zwierające pytania otwarte lub zamknięte. 2. Ocena sumatywna : ocena ustalana na podstawie liczby punktów uzyskanych z kolokwium; skala ocen (2,0; 3,0; 3,5; 4,0; 4,5; 5,0). D. Projekt: 1. Ocena formatywna: projekt i implementacja aplikacji mobilnej realizowane w zespołach. 2. Ocena sumatywna: ocena ustalana na podstawie sumarycznej liczby punktów uzyskanych z zaprojektowanej i zaimplementowanej aplikacji mobilnej; skala ocen (2,0; 3,0; 3,5; 4,0; 4,5; 5,0). E. Końcowa ocena z przedmiotu: przedmiot uznaje się za zaliczony, jeśli zarówno oceny z wykładu jak i projektu są pozytywne; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,25 oceny z wykładu + 0,75 oceny z projektu.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Griffiths D., Griffiths D. 2018 Android. Programowanie aplikacji. Rusz głową, Gliwice: Helion Uzupełniająca: 1. Annuzzi J. Jr., Darcey L., Conder S. 2016 Android. Wprowadzenie do programowania aplikacji Gliwice: Helion
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I1_W09
Zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zastosowań narzędzi informatycznych w zarządzaniu i produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w środowisku intra i internetowym
Weryfikacja: Kolokwium, zadanie projektowe
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_W11
Zna i rozumie podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia systemów zarządzania oraz szczegółowo procesy związane z cyklem produkcyjnym oprogramowania.
Weryfikacja: Kolokwium, zadanie projektowe
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I1_U15
Projektowanie nowych rozwiązań, jak również doskonalenie istniejących, zgodnie z przyjętymi założeniami ich realizacji i wdrożenia.
Weryfikacja: Zadanie projektowe.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_U19
Planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole.
Weryfikacja: Zadanie projektowe wykonywane w zespole.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I1_K05
Odpowiedzialne pełnienie ról zawodowych, w tym przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych oraz dbałości o dorobek i tradycje zawodu.
Weryfikacja: Monitorowanie przestrzegania zasad etyki i wymagania tego od innych w trakcie realizacji zadań dydaktycznych oraz zaliczeniowych (kolokwia, zadanie projektowe).
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: