- Nazwa przedmiotu:
- Strategie marketingu internetowego
- Koordynator przedmiotu:
- dr Czerwiński Bogumił
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Przedsiębiorczość technologiczna
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 3 ECTS
15h wykład + 15h projekt + 5h konsultacje + 15h zadanie projektowe + 10h przygotowanie teoretyczne do realizacji projektu + 15h przygotowanie do kolokwium = 75h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,4 ECTS:
15h wykład + 15h projekt + 5h konsultacje = 35h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2,4 ECTS
15h projekt + 5h konsultacje + 15h zadanie projektowe + 10h przygotowanie teoretyczne do realizacji projektu + 15h przygotowanie do kolokwium = 60h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt15h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawy marketingu, Podstawy informatyki
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- posiadał podstawową wiedzę z zakresu zastosowań narzędzi marketingu internetowego,
- potrafił dokonać analizy działań w obszarze marketingu internetowego i proponować rozwiązania w tym zakresie,
- potrafił współdziałać w grupie projektowej i posługiwać się zdobytą wiedzą z zachowaniem zasad etycznych
- Treści kształcenia:
- A. Wykład:
1. Istota i znaczenie gospodarki elektronicznej w globalnym społeczeństwie.
2. Współczesna koncepcja marketingu internetowego.
3. Narzędzia marketingu-mix w Internecie.
4. Specyfika funkcjonowania przedsiębiorstwa w przestrzeni wirtualnej.
5. Internet jako środowisko świadczenia usług.
6. Serwis WWW jako podstawowe narzędzie e-marketingu.
7. Marketingowa komunikacja internetowa.
8. Internetowa społeczność marki/produktu.
9. Efektywność marketingu internetowego.
10. Nowoczesne technologie marketingu internetowego.
11. Przyszłość marketingu internetowego.
D. Projekt:
1. Narzędzia marketingu-mix w Internecie.
2. Specyfika funkcjonowania przedsiębiorstwa w przestrzeni wirtualnej.
3. Internet jako środowisko świadczenia usług.
4. Serwis WWW jako podstawowe narzędzie e-marketingu.
5. Marketingowa komunikacja internetowa.
6. Wykorzystanie instrumentów marketingu internetowego na podstawie wybranej branży i wybranego podmiotu.
7. Projektowanie systemu strategii marketingu internetowego na podstawie wybranego podmiotu.
- Metody oceny:
- A. Wykład:
1. Ocena formatywna: ocena zaangażowania studentów w dyskusję podczas wykładów.
2. Ocena sumatywna: przeprowadzenie egzaminu pisemnego, do zaliczenia wykładu wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
D. Projekt:
1. Ocena formatywna: ocena poprawności realizowanego przez studentów projektu, ocena podejścia studentów do przedmiotu w trakcie zajęć
2. Ocena sumatywna: oceniany jest projekt dotyczący marketingu internetowego.. Ocena zawiera się w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
E. Końcowa ocena z przedmiotu:
Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z projektu jak i z egzaminu >=3; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,6 * ocena z egzaminu + 0,4 * ocena z projektu.
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Bonek T., Smaga M., 2012. Biznes w Internecie. Warszawa: Wolters Kluwer SA.
2. Królewski J., Sała P., 2016. E – marketing, Współczesne trendy Pakiet startowy. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
3. Gąsiorkiewicz A.,Marketing internetowy [w] Zawiła-Niedźwiecki J., Rostek K., Gąsiorkiewicz A. (red.), 2010. Informatyka gospodarcza (tom 4). Warszawa: Wydawnictwo C. H. Beck.
Uzupełniająca:
1. Doligalski T., 2013. Internet w zarządzaniu wartością klienta. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.
2. Krupa P., Ossowski M., 2012. E-mail marketing. 10 wykładów o skutecznej promocji w sieci. Warszawa: Wydawnictwo Helion.
3. Świerczyńska-Kaczor U., 2012. e-Marketing przedsiębiorstwa w społeczności wirtualnej. Warszawa: Wydawnictwo Difin.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt I1_W02
- Absolwent zna teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie inżynierii produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem zastosowań technologii produkcyjnych.
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_W09
- Absolwent zna teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zastosowań narzędzi informatycznych w zarządzaniu i produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w środowisku intra i internetowym.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt I1_U07
- Absolwent potrafi analizować i prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi wykorzystywanych w inżynierii produkcji, w tym również narzędzi IT.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_U13
- Absolwent potrafi przy identyfikacji i formułowaniu specyfikacji zadań oraz ich rozwiązywaniu: dobierać i wykorzystywać właściwe metody i narzędzia wspomagające oraz dokonywać oceny opłacalności ekonomicznej wdrożenia tych rozwiązań.
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt I1_K02
- Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: