Nazwa przedmiotu:
Strategie marketingu internetowego
Koordynator przedmiotu:
dr Czerwiński Bogumił
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Przedsiębiorczość technologiczna
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
3 ECTS 15h wykład + 15h projekt + 5h konsultacje + 15h zadanie projektowe + 10h przygotowanie teoretyczne do realizacji projektu + 15h przygotowanie do kolokwium = 75h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,4 ECTS: 15h wykład + 15h projekt + 5h konsultacje = 35h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2,4 ECTS 15h projekt + 5h konsultacje + 15h zadanie projektowe + 10h przygotowanie teoretyczne do realizacji projektu + 15h przygotowanie do kolokwium = 60h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt15h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawy marketingu, Podstawy informatyki
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: - posiadał podstawową wiedzę z zakresu zastosowań narzędzi marketingu internetowego, - potrafił dokonać analizy działań w obszarze marketingu internetowego i proponować rozwiązania w tym zakresie, - potrafił współdziałać w grupie projektowej i posługiwać się zdobytą wiedzą z zachowaniem zasad etycznych
Treści kształcenia:
A. Wykład: 1. Istota i znaczenie gospodarki elektronicznej w globalnym społeczeństwie. 2. Współczesna koncepcja marketingu internetowego. 3. Narzędzia marketingu-mix w Internecie. 4. Specyfika funkcjonowania przedsiębiorstwa w przestrzeni wirtualnej. 5. Internet jako środowisko świadczenia usług. 6. Serwis WWW jako podstawowe narzędzie e-marketingu. 7. Marketingowa komunikacja internetowa. 8. Internetowa społeczność marki/produktu. 9. Efektywność marketingu internetowego. 10. Nowoczesne technologie marketingu internetowego. 11. Przyszłość marketingu internetowego. D. Projekt: 1. Narzędzia marketingu-mix w Internecie. 2. Specyfika funkcjonowania przedsiębiorstwa w przestrzeni wirtualnej. 3. Internet jako środowisko świadczenia usług. 4. Serwis WWW jako podstawowe narzędzie e-marketingu. 5. Marketingowa komunikacja internetowa. 6. Wykorzystanie instrumentów marketingu internetowego na podstawie wybranej branży i wybranego podmiotu. 7. Projektowanie systemu strategii marketingu internetowego na podstawie wybranego podmiotu.
Metody oceny:
A. Wykład: 1. Ocena formatywna: ocena zaangażowania studentów w dyskusję podczas wykładów. 2. Ocena sumatywna: przeprowadzenie egzaminu pisemnego, do zaliczenia wykładu wymagane jest uzyskanie oceny >=3. D. Projekt: 1. Ocena formatywna: ocena poprawności realizowanego przez studentów projektu, ocena podejścia studentów do przedmiotu w trakcie zajęć 2. Ocena sumatywna: oceniany jest projekt dotyczący marketingu internetowego.. Ocena zawiera się w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3. E. Końcowa ocena z przedmiotu: Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z projektu jak i z egzaminu >=3; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,6 * ocena z egzaminu + 0,4 * ocena z projektu.
Egzamin:
tak
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Bonek T., Smaga M., 2012. Biznes w Internecie. Warszawa: Wolters Kluwer SA. 2. Królewski J., Sała P., 2016. E – marketing, Współczesne trendy Pakiet startowy. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN. 3. Gąsiorkiewicz A.,Marketing internetowy [w] Zawiła-Niedźwiecki J., Rostek K., Gąsiorkiewicz A. (red.), 2010. Informatyka gospodarcza (tom 4). Warszawa: Wydawnictwo C. H. Beck. Uzupełniająca: 1. Doligalski T., 2013. Internet w zarządzaniu wartością klienta. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH. 2. Krupa P., Ossowski M., 2012. E-mail marketing. 10 wykładów o skutecznej promocji w sieci. Warszawa: Wydawnictwo Helion. 3. Świerczyńska-Kaczor U., 2012. e-Marketing przedsiębiorstwa w społeczności wirtualnej. Warszawa: Wydawnictwo Difin.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I1_W02
Absolwent zna teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie inżynierii produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem zastosowań technologii produkcyjnych.
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_W09
Absolwent zna teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zastosowań narzędzi informatycznych w zarządzaniu i produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w środowisku intra i internetowym.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I1_U07
Absolwent potrafi analizować i prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi wykorzystywanych w inżynierii produkcji, w tym również narzędzi IT.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_U13
Absolwent potrafi przy identyfikacji i formułowaniu specyfikacji zadań oraz ich rozwiązywaniu: dobierać i wykorzystywać właściwe metody i narzędzia wspomagające oraz dokonywać oceny opłacalności ekonomicznej wdrożenia tych rozwiązań.
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I1_K02
Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: