- Nazwa przedmiotu:
- Systemy informatyczne w marketingu cyfrowym
- Koordynator przedmiotu:
- mgr inż. Krzysztof Bartczak
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Przedsiębiorczość technologiczna
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 3 ECTS
15h wykład + 15h laboratorium + 20h praca indywidualna + 20h zapoznanie się z literaturą, przygotowanie się do zajęć +5h konsultacje = 75h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,4 ECTS:
15h wykład + 15h laboratorium +5h konsultacje= 35h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2,4 ECTS
15h laboratorium + 20h praca indywidualna + 20h zapoznanie się z literaturą, przygotowanie się do zajęć +5h konsultacje = 60h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium15h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Ogólna wiedza na temat funkcjonowania przedsiębiorstw i rynku. Znajomość podstaw teoretycznych marketingu.
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (laboratorium)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i systemami informatycznymi wykorzystywanych w marketingu cyfrowym, a także wypracowanie umiejętności rozumienia zjawisk w otoczeniu marketingowym i tworzenia na ich podstawie założeń strategii marketingowej.
- Treści kształcenia:
- A. Wykład:
1. Modele komunikacji w marketingu cyfrowym
2. Rodzaje i klasyfikacja systemów informatycznych
3. Narzędzia i wskaźniki marketingu cyfrowego
4. Kanały komunikacji w Internecie
5. Marketing w mediach społecznościowych, wyszukiwarkach internetowych, z udziałem poczty elektronicznej
6. Platformy handlu elektronicznego i algorytmy sztucznej inteligencji
C. Laboratorium:
1. Konfiguracja i planowanie kampanii reklamowych z wykorzystaniem systemów informatycznych
2. Wykorzystanie systemów reklamy kontekstowej, wyszukiwarek internetowych i platform społecznościowych w marketingu cyfrowym
3. Wykorzystanie platform handlu elektronicznego i algorytmów rekomendujących
- Metody oceny:
- A. Wykład:
1. Ocena formatywna: aktywny udział w debacie na zajęciach
2. Ocena sumatywna : sprawdzian ustny, ocena w zakresie 2 – 5; zaliczenie: uzyskanie oceny ≥3
C. Laboratorium:
1. Ocena formatywna: ocena udziału w pracy zbiorowej, jednostkowej i grupowej.
2. Ocena sumatywna: terminowość wykonania projektów, zaliczenie wszystkich projektów oraz wynik rozmowy zaliczeniowej z prowadzącym.
E. Końcowa ocena z przedmiotu: od 2 do 5; do zaliczenia przedmiotu wymagane jest uzyskanie co najmniej oceny 3 zarówno z laboratorium, jak i z wykładu; waga: wykład: 0,5, laboratorium: 0,5.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Chmielarz W., 2007, Systemy biznesu elektronicznego, Warszawa: Difin
2. Evans L., Sałbut B., 2011, Social Media Marketing. Odkryj potencjał Facebooka, Twittera i innych portali społecznościowych, Gliwice: Helion
3. Gregor B, Stawiszyński M., 2004, E-Commerce, Warszawa: Branta
Uzupełniająca:
1. Sernovitz A., 2010, Marketing szeptany, Warszawa: Wolters Kluwer Polska
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt I1_W08
- Student zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie przedsiębiorczości, ze szczególnym uwzględnieniem kreowania postaw przedsiębiorczych i podejmowania wyzwań związanych z rozwojem przedsiębiorczości
Weryfikacja: Sprawdzian ustny, Ocena projektów i prezentacji.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_W14
- Student zna i rozumie ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości
Weryfikacja: Sprawdzian ustny, Ocena projektów i prezentacji.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt I1_U05
- Student potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu przedsiębiorczości, ze szczególnym uwzględnieniem kreowania postaw przedsiębiorczych i podejmowania wyzwań związanych z rozwojem przedsiębiorczości
Weryfikacja: Sprawdzian ustny, Ocena projektów i prezentacji.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_U10
- Student potrafi analizować i prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi wykorzystywanych w badaniu przedsiębiorczości, w tym również narzędzi IT
Weryfikacja: Sprawdzian ustny, Ocena projektów i prezentacji.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt I1_K02
- Student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: Sprawdzian ustny, Ocena projektów i prezentacji, aktywność podczas zajęć, praca w grupach, analiza zespołowa poszczególnych projektów.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_K04
- Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: Sprawdzian ustny, Ocena projektów i prezentacji, aktywność podczas zajęć, praca w grupach, analiza zespołowa poszczególnych projektów.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: