Nazwa przedmiotu:
Systemy informatyczne w marketingu cyfrowym
Koordynator przedmiotu:
mgr inż. Krzysztof Bartczak
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Przedsiębiorczość technologiczna
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
3 ECTS 15h wykład + 15h laboratorium + 20h praca indywidualna + 20h zapoznanie się z literaturą, przygotowanie się do zajęć +5h konsultacje = 75h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,4 ECTS: 15h wykład + 15h laboratorium +5h konsultacje= 35h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2,4 ECTS 15h laboratorium + 20h praca indywidualna + 20h zapoznanie się z literaturą, przygotowanie się do zajęć +5h konsultacje = 60h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium15h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Ogólna wiedza na temat funkcjonowania przedsiębiorstw i rynku. Znajomość podstaw teoretycznych marketingu.
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (laboratorium)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i systemami informatycznymi wykorzystywanych w marketingu cyfrowym, a także wypracowanie umiejętności rozumienia zjawisk w otoczeniu marketingowym i tworzenia na ich podstawie założeń strategii marketingowej.
Treści kształcenia:
A. Wykład: 1. Modele komunikacji w marketingu cyfrowym 2. Rodzaje i klasyfikacja systemów informatycznych 3. Narzędzia i wskaźniki marketingu cyfrowego 4. Kanały komunikacji w Internecie 5. Marketing w mediach społecznościowych, wyszukiwarkach internetowych, z udziałem poczty elektronicznej 6. Platformy handlu elektronicznego i algorytmy sztucznej inteligencji C. Laboratorium: 1. Konfiguracja i planowanie kampanii reklamowych z wykorzystaniem systemów informatycznych 2. Wykorzystanie systemów reklamy kontekstowej, wyszukiwarek internetowych i platform społecznościowych w marketingu cyfrowym 3. Wykorzystanie platform handlu elektronicznego i algorytmów rekomendujących
Metody oceny:
A. Wykład: 1. Ocena formatywna: aktywny udział w debacie na zajęciach 2. Ocena sumatywna : sprawdzian ustny, ocena w zakresie 2 – 5; zaliczenie: uzyskanie oceny ≥3 C. Laboratorium: 1. Ocena formatywna: ocena udziału w pracy zbiorowej, jednostkowej i grupowej. 2. Ocena sumatywna: terminowość wykonania projektów, zaliczenie wszystkich projektów oraz wynik rozmowy zaliczeniowej z prowadzącym. E. Końcowa ocena z przedmiotu: od 2 do 5; do zaliczenia przedmiotu wymagane jest uzyskanie co najmniej oceny 3 zarówno z laboratorium, jak i z wykładu; waga: wykład: 0,5, laboratorium: 0,5.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Chmielarz W., 2007, Systemy biznesu elektronicznego, Warszawa: Difin 2. Evans L., Sałbut B., 2011, Social Media Marketing. Odkryj potencjał Facebooka, Twittera i innych portali społecznościowych, Gliwice: Helion 3. Gregor B, Stawiszyński M., 2004, E-Commerce, Warszawa: Branta Uzupełniająca: 1. Sernovitz A., 2010, Marketing szeptany, Warszawa: Wolters Kluwer Polska
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I1_W08
Student zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie przedsiębiorczości, ze szczególnym uwzględnieniem kreowania postaw przedsiębiorczych i podejmowania wyzwań związanych z rozwojem przedsiębiorczości
Weryfikacja: Sprawdzian ustny, Ocena projektów i prezentacji.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_W14
Student zna i rozumie ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości
Weryfikacja: Sprawdzian ustny, Ocena projektów i prezentacji.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I1_U05
Student potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu przedsiębiorczości, ze szczególnym uwzględnieniem kreowania postaw przedsiębiorczych i podejmowania wyzwań związanych z rozwojem przedsiębiorczości
Weryfikacja: Sprawdzian ustny, Ocena projektów i prezentacji.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_U10
Student potrafi analizować i prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi wykorzystywanych w badaniu przedsiębiorczości, w tym również narzędzi IT
Weryfikacja: Sprawdzian ustny, Ocena projektów i prezentacji.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I1_K02
Student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: Sprawdzian ustny, Ocena projektów i prezentacji, aktywność podczas zajęć, praca w grupach, analiza zespołowa poszczególnych projektów.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_K04
Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: Sprawdzian ustny, Ocena projektów i prezentacji, aktywność podczas zajęć, praca w grupach, analiza zespołowa poszczególnych projektów.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: