Nazwa przedmiotu:
Inbound i outbond marketing
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Artur Gąsiorkiewicz
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Przedsiębiorczość technologiczna
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 10h zajęcia wykładowe + 10h zajęcia ćwiczeniowe + 3h konsultacje + 12h studia literaturowe + 15h wykonanie zadań ćwiczeniowych = 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,92 ECTS 10h zajęcia wykładowe + 10h zajęcia ćwiczeniowe + 3h konsultacje = 23h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,7 ECTS 10h zajęcia ćwiczeniowe + 3h konsultacje + 12h studia literaturowe + 15h wykonanie zadań ćwiczeniowych = 40h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład10h
  • Ćwiczenia10h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
znajomość podstaw biznesu i modeli biznesu
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby student, po uczestnictwie w nim: • rozumiał podstawowe koncepcje marketingu cyfrowego, w tym koncepcję „marketingu przychodzącego” (inbound marketing) i „marketingu wychodzącego” (outbond marketing); • znał zakres działań podejmowanych w ramach marketingu cyfrowego; • potrafił dobrać właściwe narzędzia „marketingu przychodzącego” i „marketingu wychodzącego” do określonych zastosowań praktycznych.
Treści kształcenia:
A. Wykład: 1. Wprowadzenie do marketingu cyfrowego 2. Model biznesowy a strategia e-marketingowa 3. Plan e-marketingowy 4. Mierniki efektywności e-marketingu 5. Produkt: wartość i koszt dla klienta 6. Cena: polityka cenowa w mediach elektronicznych 7. Dystrybucja: kanały dystrybucji internetowej i ich właściwości użytkowe 8. Promocja: generowanie wartościowego ruchu przychodzącego 9. Inbound marketing – idea, techniki, skuteczność 10. Outbound marketing – idea, techniki, skuteczność 11. Marketing treści 12. Marketing społecznościowy 13. Lejek sprzedażowy i ścieżka konwersji 14. Optymalizacja ścieżki konwersji 15. Test wiedzy B. Ćwiczenia: 1. Analiza ścieżki konwersji 2. Optymalizacja ścieżki konwersji 3. Przydział zadań ćwiczeniowych 1 (analiza ścieżki konwersji) 4. Konsultacje zadań ćwiczeniowych 1 (1) 5. Konsultacje zadań ćwiczeniowych 1 (2) 6. Konsultacje zadań ćwiczeniowych 1 (3) 7. Omówienie zadań ćwiczeniowych 1 (1) 8. Omówienie zadań ćwiczeniowych 1 (2) 9. Podstawy budowania strategii cyfrowej komunikacji marketingowej 10. Dobór mediów cyfrowych w komunikacji marketingowej 11. Przydział zadań ćwiczeniowych 2 (strategia cyfrowej komunikacji marketingowej) 12. Konsultacje zadań ćwiczeniowych 2 (1) 13. Konsultacje zadań ćwiczeniowych 2 (2) 14. Omówienie zadań ćwiczeniowych 2 (1) 15. Omówienie zadań ćwiczeniowych 2 (2)
Metody oceny:
A. Wykład: Ocena formatywna: Ocena zaangażowania studentów w dyskusję podczas wykładów. Ocena sumatywna: Test wiedzy (test wielokrotnego wyboru, pytania zamknięte). Ocena z testu w zakresie 2-5. Wymagane jest uzyskanie oceny >=3. Ocena z eseju jest oceną z wykładu. B. Ćwiczenia: Ocena formatywna: Ocena poprawności wykonania zadań ćwiczeniowych w trakcie ćwiczeń. Ocena sumatywna: Ocena wykonania dwóch zadań ćwiczeniowych na podstawie dokumentacji i prezentacji (każde zadanie oceniane w zakresie 2-5). Ocena z ćwiczeń obliczana jest zgodnie z formułą: 0,4 x ocena wykonania zada-nia nr 1 + 0,6 x ocena wykonania zadania nr 2. Wymagane jest uzy-skanie oceny >=3 z ćwiczeń. E. Końcowa ocena z przedmiotu: Końcowa ocena z przedmiotu obliczana jest zgodnie z formułą: 0,4 x ocena z wykładu + 0,6 x ocena z ćwiczeń.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Chaffey, D., Ellis-Chadwick, F., 2016. Digital Marketing. Strategy, Implementation and Practice. Harlow: Pearson Education 2. Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I., 2017. Marketing 4.0. Era cyfrowa. Warszawa: MT Biznes 3. Królewski J., Sala P. (red.), 2016. E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 4. Mazurek, G. (red.), 2018. E-marketing. Planowanie, narzędzia, praktyka. Warszawa: Poltext Uzupełniająca: 1. Kaufman I., Horton Ch., 2015. Digital Marketing: Integrating Strategy and Tactics with Values, A Guidebook for Executives, Managers, and Students. New York: Routledge 2. Kępiński Ł., Kordowski M., Sałkowski D., Sztubecki K., 2015. Marketing internetowy. Nowe możliwości nowi klienci nowe rynki. Warszawa: Poltext 3. Kingsnorth, S., 2016. Digital Marketing Strategy: An Integrated Approach to Online Marketing. Philadelphia: Kogan Page 4. Mazurek G., 2012. Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości. Warszawa: Poltext 5. Strauss J., Frost R. D., 2014. E-marketing (7th ed.). Harlow: Pearson Education Limited
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I1_W01
Student zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem systemów i procesów zarządzania.
Weryfikacja: test wiedzy
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_W10
Student zna i rozumie charakter, miejsce i znaczenie nauk społecznych w ogólnym systemie nauk oraz ich relacje do nauk technicznych oraz kompetencji inżynierskich.
Weryfikacja: test wiedzy
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I1_U01
Student potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań zarządzania przedsiębiorstwem produkcyjnym oraz zarządzania projektami.
Weryfikacja: interakcja podczas wykładu, ocena zadań ćwiczeniowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_U15
Student potrafi projektować nowe rozwiązania, jak również doskonalić istniejące, zgodnie z przyjętymi założeniami ich realizacji i wdrożenia.
Weryfikacja: interakcja podczas wykładu, ocena zadań ćwiczeniowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I1_K02
Student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
Weryfikacja: ocena poprawności wykonania zadań ćwiczeniowych realizowanych w trakcie zajęć, bieżące omawianie zadań ćwiczeniowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_K04
Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
Weryfikacja: ocena poprawności wykonania zadań ćwiczeniowych realizowanych w trakcie zajęć, bieżące omawianie zadań ćwiczeniowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: