- Nazwa przedmiotu:
- Warsztaty projektowe - Projekt zmian procesów zarządzania
- Koordynator przedmiotu:
- prof. dr hab. inż. Agnieszka Bitkowska
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS
30h projekt + 25 h przygotowanie studenta do zajęć, studiowanie literatury, przygotowanie pracy pisemnej, projektu, prezentacji + 5h konsultacje = 60h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,17 ECTS
30h projekt + 5h konsultacje = 35h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS
30h projekt + 25h przygotowanie studenta do zajęć, studiowanie literatury, przygotowanie pracy pisemnej, projektu, prezentacji + 5h konsultacje = 60h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt30h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wszystkie przedmiotu modułu Zarządzanie
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
- Cel przedmiotu:
- Wykształcenie umiejętności rozpoznawania kluczowych dla funkcjonowania przedsiębiorstwa trendów w otoczeniu organizacji i jej wnętrzu decydujących o sformułowaniu i wdrożeniu skutecznych zmian procesów zarządzania.
- Treści kształcenia:
- D. Projekt:
1. Wprowadzenie teoretyczne do warsztatów projektowania zmian procesów zarządzania. Wybór organizacji do projektu.
2. Diagnoza potrzeb zmian procesów zarządzania w organizacjach: uwarunkowania zewnętrzne.
3. Diagnoza potrzeb zmian procesów zarządzania w organizacjach: uwarunkowania zewnętrzne
4. Struktura procesowego modelu biznesu.
5. Analiza wybranych procesów zarządzania w organizacji.
6. Zaprojektowanie docelowych procesów z uwzględnieniem wybranych, metod i narzędzi doskonalenia.
7. Zdefiniowanie założeń projektu zmian wybranych procesów zarządzania w organizacji.
8. Sporządzenie planu projektu zmian wybranych procesów zarządzania w organizacji.
9. Prezentacja projektu zmian procesów zarządzania na przykładzie wybranej organizacji.
- Metody oceny:
- D. Projekt:
1. 1.Ocena formatywna: Studenci pracują na zajęciach nad przygotowaniem projektu zmian procesów zarządzania w wybranej organizacji. Oceniana jest znajomość zagadnień prezentowanych na zajęciach, argumentacja i uzasadnienie przyjętego rozwiązania oraz terminowość wykonywania pracy. Projekt końcowy wykonywany jest przez zespół 2-3 osobowy. Prezentacja i dyskusja na temat przygotowanych projektów. Obecność za zajęciach potwierdzona listą obecności.
2. 2. Ocena sumaryczna : realizacja i prezentacja projektu końcowego i poszczególnych części w wyznaczonym terminie, aktywności na zajęciach.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa i uzupełniająca: podana w sylabusach ze specjalności
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt I2_W04
- w pogłębionym stopniu podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia systemów i procesów zarządzania
Weryfikacja: ocena z projektu i pracy na ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt I2_U18
- identyfikować ważniejsze problemy organizacyjno-zarządcze w przedsiębiorstwie, dokonywać analizy przyczyn ich występowania, dobierać i stosować ade-kwatne metody ich rozwiązania na poziomie strategicz-nym, a także identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje mię-dzy nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania.
Weryfikacja: ocena z projektu i pracy na ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I2_U24
- samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie
Weryfikacja: ocena z projektu i pracy na ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt I2_K02
- Uznawanie znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności samokształcenia się przez całe życie.
Weryfikacja: ocena z projektu i pracy na ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: