Nazwa przedmiotu:
Warsztaty projektowe - Projekt zmian procesów zarządzania
Koordynator przedmiotu:
prof. dr hab. inż. Agnieszka Bitkowska
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 30h projekt + 25 h przygotowanie studenta do zajęć, studiowanie literatury, przygotowanie pracy pisemnej, projektu, prezentacji + 5h konsultacje = 60h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,17 ECTS 30h projekt + 5h konsultacje = 35h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS 30h projekt + 25h przygotowanie studenta do zajęć, studiowanie literatury, przygotowanie pracy pisemnej, projektu, prezentacji + 5h konsultacje = 60h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt30h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wszystkie przedmiotu modułu Zarządzanie
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
Cel przedmiotu:
Wykształcenie umiejętności rozpoznawania kluczowych dla funkcjonowania przedsiębiorstwa trendów w otoczeniu organizacji i jej wnętrzu decydujących o sformułowaniu i wdrożeniu skutecznych zmian procesów zarządzania.
Treści kształcenia:
D. Projekt: 1. Wprowadzenie teoretyczne do warsztatów projektowania zmian procesów zarządzania. Wybór organizacji do projektu. 2. Diagnoza potrzeb zmian procesów zarządzania w organizacjach: uwarunkowania zewnętrzne. 3. Diagnoza potrzeb zmian procesów zarządzania w organizacjach: uwarunkowania zewnętrzne 4. Struktura procesowego modelu biznesu. 5. Analiza wybranych procesów zarządzania w organizacji. 6. Zaprojektowanie docelowych procesów z uwzględnieniem wybranych, metod i narzędzi doskonalenia. 7. Zdefiniowanie założeń projektu zmian wybranych procesów zarządzania w organizacji. 8. Sporządzenie planu projektu zmian wybranych procesów zarządzania w organizacji. 9. Prezentacja projektu zmian procesów zarządzania na przykładzie wybranej organizacji.
Metody oceny:
D. Projekt: 1. 1.Ocena formatywna: Studenci pracują na zajęciach nad przygotowaniem projektu zmian procesów zarządzania w wybranej organizacji. Oceniana jest znajomość zagadnień prezentowanych na zajęciach, argumentacja i uzasadnienie przyjętego rozwiązania oraz terminowość wykonywania pracy. Projekt końcowy wykonywany jest przez zespół 2-3 osobowy. Prezentacja i dyskusja na temat przygotowanych projektów. Obecność za zajęciach potwierdzona listą obecności. 2. 2. Ocena sumaryczna : realizacja i prezentacja projektu końcowego i poszczególnych części w wyznaczonym terminie, aktywności na zajęciach.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa i uzupełniająca: podana w sylabusach ze specjalności
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I2_W04
w pogłębionym stopniu podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia systemów i procesów zarządzania
Weryfikacja: ocena z projektu i pracy na ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I2_U18
identyfikować ważniejsze problemy organizacyjno-zarządcze w przedsiębiorstwie, dokonywać analizy przyczyn ich występowania, dobierać i stosować ade-kwatne metody ich rozwiązania na poziomie strategicz-nym, a także identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje mię-dzy nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania.
Weryfikacja: ocena z projektu i pracy na ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I2_U24
samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie
Weryfikacja: ocena z projektu i pracy na ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I2_K02
Uznawanie znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności samokształcenia się przez całe życie.
Weryfikacja: ocena z projektu i pracy na ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: