Nazwa przedmiotu:
Technologie w gospodarce cyfrowej
Koordynator przedmiotu:
dr hab. inż Katarzyna Rostek Prof. PW
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Innowatyka i Zarządzanie rozwojem
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 15h wykład + 15h studia literaturowe + 20h wykonanie zadań etapowych = 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,6 ECTS: 15h wykład = 15h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,4 ECTS: 15h studia literaturowe + 20h wykonanie zadań etapowych = 35h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza w zakresie systemów informatycznych wspomagających zarządzanie
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z najnowszymi technologiami, które wykorzystywane są w gospodarce cyfrowej. Oznacza to również, że treści przedmiotu powinny być aktualizowane i dostosowywane do rzeczywistego stanu technologii dla każdej edycji przedmiotu.
Treści kształcenia:
A. Wykład 1h: Organizacja, regulamin i zasady zaliczania zajęć 2-3h: Potencjał najnowszych technologii a praktyczne wykorzystanie technologii w gospodarce. 4-5h: Chmura obliczeniowa jako fundament gospodarki cyfrowej: wprowadzenie i kluczowe zagadnienia 6-7h: Internet rzeczy (IoT) w kontekście Przemysłu 4.0 8-9h: Analityka biznesowa z wykorzystaniem danych Big Data 10-11h: Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe 12-13h: Blockchain, Bitcoin - historia oraz praktyczne zastosowania 14-15h: Bezpieczeństwo danych w erze cyfryzacji
Metody oceny:
A. Wykład 1. Ocena formatywna: ocenie podlegają zadania etapowe, wyznaczane na koniec każdego wykładu. 2. Ocena sumatywna : ocena końcowa jest sumą punktów, uzyskanych podczas realizacji zadań etapowych, przeliczoną na ocenę w skali 0-5, gdzie 0 oznacza brak dostarczenia zadań, 2 oznacza brak zaliczenia zadań, a oceny 3-5 oznaczają ocenę pozytywną.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Surma, J. (2017). Cyfryzacja życia w erze Big Data. Wydawnictwo Naukowe PWN. 2. Gałuszka, D., Ptaszek, G., Żuchowska-Skiba, D., Osowiecka, M., Błajet-Grabowska, M., Kapralska, Ł., ... & Kimic, K. (2016). Technologiczno-społeczne oblicza XXI wieku. Wydawnictwo Libron. Uzupełniająca: 1. Gonciarski, W. (red.). (2010). Zarządzanie w warunkach gospodarki cyfrowej. Wojskowa Akademia Techniczna. 2. Borcuch, A. (2010). Cyfrowe społeczeństwo w elektronicznej gospodarce. Wydawnictwo CeDeWu.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
Zawartość treści programowych powinna być aktualizowana i dopasowywana do aktualnego stanu technologii przed każdą edycją przedmiotu.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I2_W07
główne trendy rozwojowe w zakresie nauk o zarządzaniu
Weryfikacja: Uczestnictwo w zajęciach, wykonanie zadań etapowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I2_W09
główne trendy rozwojowe w zakresie innowacyjności i przedsiębiorczości
Weryfikacja: Uczestnictwo w zajęciach, wykonanie zadań etapowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I2_U01
identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawi-ska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wy-korzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania
Weryfikacja: Uczestnictwo w zajęciach, wykonanie zadań etapowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I2_U06
analizować, prognozować i modelować złożone procesy społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi z zakresu zarządzania, w tym narzędzi IT
Weryfikacja: Uczestnictwo w zajęciach, wykonanie zadań etapowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I2_K05
myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: Uczestnictwo w zajęciach, wykonanie zadań etapowych.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I2_K02
uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu proble-mów poznawczych i praktycznych oraz konieczności samokształcenia się przez całe życie
Weryfikacja: Uczestnictwo w zajęciach, wykonanie zadań etapowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: