- Nazwa przedmiotu:
- Organizacja prac zespołu analizy ryzyka
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Justyna Smagowicz
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Bezpieczeństwo i zarządzanie ciągłością działania
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1 ECTS:
10h ćwiczenia + 10h przygotowanie do zajęć, przygotowanie raportu z ćwiczeń, przygotowanie prezentacji + 10h zapoznanie z literaturą = 30h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,33 ECTS:
10h ćwiczenia = 10h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1 ECTS:
10h ćwiczenia + 10h przygotowanie do zajęć, przygotowanie raportu z ćwiczeń, przygotowanie prezentacji + 10h zapoznanie z literaturą = 30h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest zdobycie przez studenta wiedzy z zakresu organizacji pracy zespołu analizy ryzyka oraz umiejętności doboru metod wspomagających proces zarządzania ryzykiem.
- Treści kształcenia:
- B. Ćwiczenia
1. Wprowadzenie. Podstawy teoretyczne organizacji zespołu.
2. Określenie składu zespołu z podziałem na pełnione role.
3. Macierz kompetencji (weryfikacja kompetencji członków zespołu – metody, techniki, narzędzia).
4. Organizacja zasad pracy zespołu.
5. Narzędzia informatyczne wspierające pracę grupową.
6. Obrona projektu. Zaliczenie.
- Metody oceny:
- B. Ćwiczenia
1. Ocena formatywna: na zajęciach weryfikowane jest wykonanie raportów składanych przez studentów (praca w grupach 4-osbowych); elementy raportów są omawiane ze studentami
2. Ocena sumatywna : oceniana jest wartość merytoryczna projektu końcowego przedstawianego przez studentów oraz wynik przeprowadzonej prezentacji; ocena z raportów w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Kaszubski R., Romańczuk D., 2012, Księga dobrych praktyk zarządzania ciągłością działania, Warszawa: Związek Banków Polskich
2. Kosieradzka A., Zawiła-Niedźwiecki J. (red.), 2016, Zaawansowana metodyka oceny ryzyka w publicznym zarządzaniu kryzysowym, Kraków-Legionowo: Edu-Libri,
3. Kosieradzka A. (red), 2013, Metody pobudzania kreatywności w organizacji i zarządzaniu, Kraków-Legionowo: Edu-Libri,
4. Monkiewicz J., Gąsiorkiewicz L., (red.), 2010, Zarządzanie ryzykiem działalności organizacji, Warszawa: C.H. Beck
5. Skomra W (red.), 2015, Metodyka oceny ryzyka na potrzeby zarządzania kryzysowego RP, Warszawa: Bel Studio SP. z o.o.,
Uzupełniająca:
1. SPMP, 2009, Zarządzanie projektami. Podręcznik, Kraków: pm2pm Sp. z o.o.
2. Stoner J.A.F., Freeman R.E., Gilbert D.R., 2011, Kierowanie, Warszawa: PWN
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt I2_W01
- w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla nauk o zarządzaniu oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem analityki biznesowej oraz zarządzania projektami
Weryfikacja: Raporty z ćwiczeń, prezentacja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt I2_U01
- identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania
Weryfikacja: Raporty z ćwiczeń, prezentacja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I2_U23
- kierować pracą zespołu, być liderem zespołu
Weryfikacja: Raporty z ćwiczeń, prezentacja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt I2_K02
- uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności samokształcenia się przez całe życie
Weryfikacja: Raporty z ćwiczeń, prezentacja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: