- Nazwa przedmiotu:
- Podstawy marketingu
- Koordynator przedmiotu:
- dr hab. inż. Domański Jarosław prof. PW
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 3 ECTS:
10h wykład + 12h projekt + 2h kons. grupowe + 1h kons. indywidualne + 25h opracowanie projektu + 25h przygotowanie do kolokwium = 75h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1 ECTS:
10h wykład + 12h projekt + 2h kons. grupowe + 1h kons. indywidualne = 25h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2,6 ECTS:
12h projekt + 2h kons. grupowe + 1h kons. indywidualne + 25h opracowanie projektu + 25h przygotowanie do kolokwium = 65h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład10h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- posiadał podstawową wiedzę z zakresu jednej z funkcji współczesnego
przedsiębiorstwa jaką jest marketing oraz elementów marketingu mix jako narzędzia oddziaływania firmy na rynek
- potrafił wykorzystać wiedzę dla rozwiązania problemu z zakresu marketingu
- potrafił wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze społecznym, w tym dotyczących marketingu oraz umiejętnością pracy zespołowej
- Treści kształcenia:
- A. Wykład:
1. Zagadnienia wstępne historia, koncepcje marketingowe, definicja marketingu, rola marketingu w przedsiębiorstwie,
2. Podstawowe pojęcia marketingu II.
3. Proces zarządzania marketingowego
4. Analiza możliwości marketingowych
5. Badanie i wybór docelowych rynków działania
6. Projektowanie strategii marketingowych
7. Sporządzanie planów marketingowych
8. Organizacja, wdrażanie i kontrola działalności marketingowej
B. Ćwiczenia:
Diagnoza i analiza strategii marketingowych wybranego przedsiębiorstwa, ich krytyczna ocena i propozycje poprawy
- Metody oceny:
- A. Wykład:
1. Ocena formatywna: Ocenie podlega zdobyta przez studentów wiedza przekazana na wykładzie oraz zaczerpnięta z literatury
2. Ocena sumatywna : przeprowadzenie jednego kolokwium, zwierającego pytania testowe ; ocena z kolokwium w zakresie 2-5; do za-liczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
B. Projekt:
1. Ocena formatywna: ocena poprawności projektów zespołowych wykonanych przez studentów. Ocenie podlega terminowość realizacji, poprawność merytoryczna, sposób prezentacji
2. Ocena sumatywna: Na ocenę z projektu składają się cząstkowe oceny z 5 projektów zespołowych. Każdy z nich oceniany na 10 pkt.
E. Końcowa ocena z przedmiotu: Przedmiot uznaje się za zaliczony
jeśli zarówno ocena z projektu jak i z kolokwium >=3; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,7 * ocena z kolokwium + 0,3 * ocena z projektu
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Kotler Ph., Keller K. L.2012 Marketing, Poznań: Dom Wydawniczy Rebis
2. Otto J., 2001, Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie. Warszawa: Wyd. C.H. Beck.
3. Garbarski L.(red), 2011 Marketing. Koncepcja skutecznych działań, Warszawa: PWE
Uzupełniająca:
1. Daszowska M. red. 1993 Zarys marketingu usług Gdańsk: Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego
2. Żurawik W. 1996 Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie, Warszawa: PWE
3. Wojciechowski T. 2003 Marketing na rynku środków produkcji, Warszawa: PWE
4. Urbaniak M. 1999 Marketing Przemysłowy. Warszawa: INFOR
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Z1_W06
- absolwent zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem kreowania marki i zarządzania relacjami z klientem
Weryfikacja: Kolokwium + ocena projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z1_W01
- absolwent zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania przedsiębiorstwem/organizacją
Weryfikacja: Kolokwium + ocena projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Z1_U12
- absolwent potrafi analizować i prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi wykorzystywanych w marketingu, w tym również narzędzi IT
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z1_U21
- absolwent potrafi planować i organizować pracę – indywidualną oraz w zespole
Weryfikacja: Realizacja projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Z1_K02
- absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu marketingu
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z1_K04
- absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: Realizacja projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: