- Nazwa przedmiotu:
- Strategie promocji
- Koordynator przedmiotu:
- dr Czerwiński Bogumił
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS:
10h wykład +12h ćwiczenia + 5h analiza przypadków + 5h przygotowanie do prezentacji multimedialnej + 10h opracowanie strategii PR + 5h zapoznanie się z literaturą + 3h konsultacje = 50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1 ECTS:
10h wykład +12h ćwiczenia + 3h konsultacje = 25h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,6 ECTS:
12h ćwiczenia + 5h analiza przypadków + 5h przygotowanie do prezentacji multimedialnej + 10h opracowanie strategii PR + 5h zapoznanie się z literaturą + 3h konsultacje = 40h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład10h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt12h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Znajomość podstaw marketingu
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student posiadał pod-stawową wiedzę z zakresu promocji i przygotowania planu promocji oraz wykorzystywania wiedzy w tym zakresie w praktycznym funkcjonowaniu podmiotów rynkowych.
- Treści kształcenia:
- A. Wykład:
1. Teoretyczne podstawy komunikacji marketingowej i promo-cji.
2. Kompozycja sytemu komunikacji marketingowej.
3. Formy komunikacji interpersonalnej.
4. Formy komunikacji masowej.
5. Komunikacja marketingowa w Internecie.
6. Plan promocji
7. Pomiar skuteczności i efektywności działań promocyjnych.
D. Projekt:
1. Kompozycja sytemu komunikacji marketingowej.
2. Plan promocji
3. Określenie odbiorców przekazu.
4. Określenie celu przekazu promocyjnego.
5. Wybór środków przekazu.
6. Opracowanie treści przekazu.
7. Stworzenie kompozycji przekazu.
8. Harmonogram i budżet planowanych działań promocyjnych.
- Metody oceny:
- A. Wykład:
1.Ocena formatywna: ocena zaangażowania studentów w dyskusję podczas wykładów.
2.Ocena sumatywna: przeprowadzenie zaliczenia pisemnego, do za-liczenia wykładu wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
D. Projekt:
1. Ocena formatywna: ocena poprawności realizowanego w grupach przez studentów projektu, ocena podejścia studentów do przedmio-tu w trakcie zajęć.
2. Ocena sumatywna: oceniany jest projekt planu promocji. Ocena zawiera się w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
E. Końcowa ocena z przedmiotu:
Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z zajęć pro-jektowych jak i z zaliczenia pisemnego >=3; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,6 * ocena z zaliczenia + 0,4 * ocena z projektu
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Kall J., 2010. Reklama. Warszawa: PWE.
2. Wiktor J. W., 2013. Komunikacja Marketingowa: Modele, Struktury, Formy Przekazu. Warszawa: Wydawnictwo Nau-kowe PWN.
3. Setiawan I., Kartajaya H., Kotler Ph., 2017. Marketing 4.0. Warszawa: MT Biznes.
Uzupełniająca:
1. Łopaciński K., 2015. Skuteczność promocji internetowej. Pomiar i technologia informacyjna, Warszawa: PWE.
2. Kaczorowska-Spychalska D. (red.), 2018. Marketing w erze technologii cyfrowych: Nowoczesne koncepcje i wyzwania. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil praktyczny - wiedza
- Efekt Z1_K05
- Student poprawnie artykułuje różnice między PR a propagandą, reklamą i autopromocją, posiada zobiektywizowany osąd działalności komunikacyjnej różnych firm i osób jak i potrafi umiejętnie wpływać na rozwój udziału organizacji w dyskursie publicznym.
Weryfikacja: Ocena przygotowanej pisemnie strategii public relations (strategii PR) dla wybranej organizacji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Z1_W06
- Studenci posiadają wiedzę ogólną na temat komunikowania społecznego dysponują także wiedzą specjalistyczną o zadaniach i formach prowadzenia działalności public relations w teoriach marketingowych ze szczególnym uwzględnieniem kreowania marki i zarządzania relacjami z klientem.
Weryfikacja: Ocena z testu.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Z1_U01
- Studenci rozumieją znaczenie i funkcje pełnione przez specjalistów public relations, posiadają umiejętności pozwalające im na podjęcie współpracy z agencjami PR lub na samodzielne prowadzenie takiej działalności w przedsiębiorstwie lub instytucji użytku publicznego.
Weryfikacja: Ocena przygotowanej pisemnie strategii public relations (strategii PR) dla wybranej organizacji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Z1_U04
- Potrafi zorganizować pracę w dziale PR, dbać o sprawną komunikację wewnętrzną instytucji, korzystać z narzędzi media relations, zna techniki kształtowania wizerunku firmy/instytucji, umie opracować podstawowe dokumenty niezbędne do strategicznego zarządzania organizacją jak misja firmy oraz plan zapobiegania i rozwiązywania sytuacji kryzysowych. Potrafi także zadbać o dobre relacje z wszystkimi interesariuszami organizacji oraz przedstawicielami instytucji samorządowych i państwowych.
Weryfikacja: Ocena przygotowanej pisemnie strategii public relations (strategii PR) dla wybranej organizacji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: