Nazwa przedmiotu:
Warsztaty projektowe - Projekt w zakresie marketingu cyfrowego
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Gąsiorkiewicz Artur
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 30h zajęcia projektowe + 5h konsultacje + 10h studia literaturowe + 15h praca samodzielna nad zadaniami projektowymi = 60h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,17 ECTS 30h zajęcia projektowe +5h konsultacje = 35h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS 30h zajęcia projektowe + 5h konsultacje + 10h studia literaturowe + 15h praca samodzielna nad zadaniami projektowymi = 60h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt30h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
model biznesu opracowany na wcześniejszych zajęciach (lean startup lub podstawy e-biznesu)
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (projekt)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby student, po uczestnictwie w nim: • potrafił wykorzystać posiadaną wiedzę z obszaru marketingu cyfrowego w rozwiązywaniu typowych problemów praktycznych; • potrafił dobrać właściwe techniki i narzędzia do realizacji wybranych zadań w zakresie marketingu cyfrowego.
Treści kształcenia:
D. Projekty: 1. Wprowadzenie do zadania projektowego nr 1 – „Strategia internetowej komunikacji marketingowej” 2. Analiza modeli biznesowych 2.1. Identyfikacja kluczowych wartości dla klienta 2.2. Analiza modeli biznesowych – określenie archetypów klientów 3. Projektowanie strategii internetowej komunikacji marketingowej 3.1. Analizy wstępne (analiza otoczenia, analiza SWOT) 3.2. Unikalna cecha oferty (USP) 3.3. Określenie celów i ich mierników (KPI) 3.4. Określenie grup docelowych 3.5. Założenia dotyczące przekazu marketingowego 3.6. Koncepcja interakcji z odbiorcami 3.7. Założenia dotyczące identyfikacji wizualnej 3.8. Określenie stron docelowych (landing pages) 3.9. Dobór kanałów komunikacji 3.10. Harmonogram działań komunikacyjnych 3.11. Budżet działań komunikacyjnych 4. Prezentacja strategii internetowej komunikacji marketingowej 5. Wprowadzenie do zadania projektowego nr 2 – „Realizacja działań komunikacyjnych w wybranych mediach cyfrowych” 6. Praca w ramach zadania projektowego nr 2 – „Realizacja działań komunikacyjnych w wybranych mediach cyfrowych” 6.1. Opracowanie treści wspierających przekaz marketingowy (content marketing) 6.2. Opracowanie treści multimedialnych (w tym identyfikacji wizualnej) 6.3. Konfiguracja wybranych instrumentów komunikacji 6.4. Prowadzenie działań w wybranych mediach 6.5. Analiza efektów zrealizowanych działań (zasięg, reakcje, efektywność) 6.6. Wnioski i zalecenia odnośnie zrealizowanych działań 7. Prezentacja efektów realizacji działań komunikacyjnych w wybranych mediach cyfrowych 8. Podsumowanie doświadczeń projektowych i omówienie prac
Metody oceny:
D. Projekt: 1. Ocena formatywna: Ocena poprawności wykonania projektu w trakcie zajęć, bieżące omawianie wyników prac. 2. Ocena sumatywna: Ocena sposobu wykonania dwóch zespoło-wych zadań projektowych (zadanie nr 1 – strategia internetowej komunikacji marketingowej, zadanie nr 2 - realizacja działań komu-nikacyjnych w wybranych mediach cyfrowych) oraz ocena indywi-dualnego zaangażowania studenta w realizację zadań projektowych. Zadania realizowane są w grupach. Zadania oceniane na podstawie dokumentacji i prezentacji. Każde z zadań oceniane w zakresie 2-5. Wymagane jest uzyskanie oceny >=3 z każdego elementu zalicze-nia. Ocena końcowa z projektów obliczana jest zgodnie z formułą: 0,3 x ocena zadania projektowego 1 + 0,5 x ocena zadania projek-towego 2 + 0,2 x ocena indywidualnego zaangażowania studenta w realizację zadań projektowych.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Kępiński, Ł., Kordowski, M., Sałkowski, D., Sztubecki, K., 2015. Marketing internetowy. Nowe możliwości nowi klienci nowe rynki. Warszawa: Poltext 2. Królewski, J., Sala, P. (red.), 2016. E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy. Warszawa: PWN 3. Macarthy, A., 2019. 500 Social Media Marketing Tips. Swansea: Andrew Macarthy 4. Mazurek, G. (red.), 2018. E-marketing. Planowanie, narzędzia, praktyka. Warszawa: Poltext Uzupełniająca: 1. Smith, P. R., 2018. SOSTAC. Guide to Your Perfect Digital Marketing Plan 2018. London: PR Smith 2. Stawarz, B., 2015. Content marketing po polsku. Jak przyciągnąć klientów. Warszawa: PWN 3. Urban, G., 2014. Marketing wielkich możliwości. Jak sprzedawać więcej w szumie informacyjnym. Gliwice: Onepress
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z2_W03
Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla nauki o marketingu oraz kierunki jej rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem rynku globalnego.
Weryfikacja: zadania projektowe
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_W11
Student zna i rozumie główne trendy rozwojowe w zakresie marketingu.
Weryfikacja: zadania projektowe
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z2_U03
Student potrafi identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu marketingu.
Weryfikacja: zadania projektowe
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_U09
Student potrafi analizować, prognozować i modelować złożone procesy społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi z zakresu marketingu, w tym narzędzi IT.
Weryfikacja: zadania projektowe
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z2_K02
Student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności samokształcenia się przez całe życie.
Weryfikacja: praca podczas zajęć projektowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_K05
Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
Weryfikacja: praca podczas zajęć projektowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: