Nazwa przedmiotu:
Warsztaty projektowe - Projekt w zakresie odpowiedzialnego marketingu
Koordynator przedmiotu:
dr hab. inż. Domański Jarosław
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 30h opracowanie projektu + 15h analiza + 10h opracowanie prezentacji i zaliczenie projektu + 5h konsultacje = 60h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,17 ECTS 30h projekt + 5h konsultacje = 35h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS 30h opracowanie projektu + 15h analiza + 10h opracowanie prezentacji i zaliczenie projektu + 5h konsultacje = 60h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt30h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu marketingu, odpowiedzialnego działania (sustainability), oraz marketingu międzynarodowego.
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (projekt)
Cel przedmiotu:
Celem jest stworzenie projektu, który będzie uświadamiał studentowi, że kiedy będzie funkcjonował na rynku jako lider, menadżer, przedsiębiorca będzie ponosił odpowiedzialność za efekty jakie jego decyzje marketingowe wywołają w rzeczywistości społecznej, ekonomicznej i środowiskowej w której funkcjonuje organizacja, którą będzie prowadził.
Treści kształcenia:
D. Projekt: 1. Analiza literatury przedmiotu 2. Analiza rzeczywistości rynkowej a. Odpowiedzialność producenta b. Odpowiedzialność konsumenta c. Odpowiedzialność społeczna, ekonomiczna, za środowisko naturalne 3. Propozycja odpowiedzialnego rozwiązania marketingowego a. Produkt b. Cena c. Komunikacja d. Dystrybucja 4. Propozycja wdrożenia odpowiedzianego działania marketingowego.
Metody oceny:
D. Projekt: 1. Ocena formatywna: weryfikacja fragmentów materiału przygotowywanego przez studenta, rozmowy konsultacyjne, ocena terminowości realizacji kolejnych fragmentów projektu. 2. Ocena sumatywna: Przy zakończeniu następuje ocena merytoryczna przygotowanego materiału, co stanowi podstawę do zaliczenia przedmiotu i przyznania punktów ECTS
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Emery. B. 2012 Sustainable Marketing, UK: Pearson Harlow 2. Seretny M. 2017 Sustainable marketing - the challenge of the 21st century, Warszawa: Wydawnictwo PW (w druku) Uzupełniająca: -
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z2_W03
Student zna w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla stworzenia i wdrażania strategii marketingowych oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem pozyskiwania funduszy i planowania finansowego przedsięwzięć związanych z tworzeniem i wdrażaniem strategii marketingowych.
Weryfikacja: Prezentacja projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_W13
Student zna w pogłębionym stopniu fundamentalne dy-lematy współczesnej cywilizacji w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu oraz zrównoważonego rozwoju
Weryfikacja: Prezentacja projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z2_U03
Student umie identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu tworzenia i wdrażania strategii marketingowych.
Weryfikacja: Prezentacja projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_U07
Student umie przy identyfikacji i formułowaniu specyfikacji zadań oraz ich rozwiązywaniu: dobierać i wykorzystywać właściwe metody i narzędzia wspomagające oraz dokonywać oceny opłacalności ekonomicznej wdrożenia tych rozwiązań.
Weryfikacja: Prezentacja projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_U17
Student umie komunikować się na tematy specjalistyczne ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców
Weryfikacja: Prezentacja projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z2_K01
Student jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści.
Weryfikacja: Praca w zespole
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_K02
Student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności samokształcenia się przez całe życie.
Weryfikacja: Praca w zespole
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: