- Nazwa przedmiotu:
- Algorytmiczna teoria gier
- Koordynator przedmiotu:
- prof. dr hab. inż. Drabik Ewa
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS:
15h wykład + 15h ćwiczenia + 5h przygotowanie do ćwiczeń + 5h analiza li-teratury + 10h przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń i wykładu + 5h konsul-tacje= 55h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,27 ECTS:
15h wykład +15h ćwiczenia + 5h konsultacje= 35h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,45 ECTS:
15h ćwiczenia + 5h przygotowanie do ćwiczeń + 5h analiza literatury + 10h przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń i wykładu + 5h konsultacje = 40h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Zaliczenie przedmiotu analiza matematyczna
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest nauczenie podstaw teorii gier oraz zasad posługiwania się nią w kontekście zastosowań w zarządzaniu, ekonomii i finansach
- Treści kształcenia:
- A. Wykład:
1. Podstawowe pojęcia teorii gier. Klasyfikacja gier.
2. Gracze, strategie czyste, wypłaty. Równowaga Nasha w strategiach czystych.
3. Strategie mieszane. Strategie dominujące. Punkt równowagi. Twier-dzenie Nasha.
4. Gry o sumie zerowej. Strategie minimaksowe i maksiminowe.
5. Gry kooperacyjne. Stabilność, sprawiedliwy podział zysków, wartość Shapley’a
B. Ćwiczenia:
Zagadnienia jak dla wykładów, rozwiazywanie zadań
- Metody oceny:
- A. Wykład:
1. Ocena formatywna: ocena poprawności wnioskowania dotyczącego zadawanych w trakcie wykładu pytań problemowych, częściowo inte-raktywna forma prowadzenia wykładu.
2. Ocena sumatywna : przeprowadzenie testu, ocena z testu w zakresie 2-5;
B. Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna: ocena poprawności ćwiczeń wykonanych przez studentów podczas kolejnych zajęć, ocena zadań domowych
2. Ocena sumatywna: ocena ćwiczeń wykonywanych w trakcie zajęć w skali punktowej i zadań domowych , kolokwium oceniane w skali punk-towej.
E. Końcowa ocena z przedmiotu: Przedmiot uznaje się za zaliczony je-śli zarówno ocena z kolokwium końcowego z wykładu jak i z ocena z części ćwiczeniowej >=3.
Ocena z przedmiotu obliczana jest zgodnie z formułą: 0,5 * ocena z ćwiczeń + 0,5* ocena testu.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Malawski, M., Wieczorek A., Sosnowska H., 2011. Konkurencja i kooperacja. Teoria gier w ekonomii i naukach społecznych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Uzupełniająca:
1. Straffin Ph. D., 2006. Teoria gier. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Z2_W07
- Absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu charakter, miejsce i znaczenie nauk społecznych w systemie nauk oraz ich relacje do nauk technicznych
Weryfikacja: Wpisz opis
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Z2_U01
- Absolwent potrafi identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania
Weryfikacja: Wpisz opis
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_U07
- Absolwent potrafi analizować, prognozować i modelować złożone procesy społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi z zakresu zarządzania, w tym narzędzi IT
Weryfikacja: Wpisz opis
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Z2_K02
- Absolwent jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności samokształcenia się przez całe życie
Weryfikacja: Wpisz opis
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: