Nazwa przedmiotu:
Podstawy e-biznesu
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Gąsiorkiewicz Artur
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 8h wykład + 10h zajęcia ćwiczeniowe + 4h konsultacje + 8h studia literaturowe + 20h wykonanie zadań ćwiczeniowych = 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,88 ECTS 8h wykład + 10h zajęcia ćwiczeniowe + 4h konsultacje = 22h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,68 ECTS 10h zajęcia ćwiczeniowe + 4h konsultacje + 8h studia literaturowe + 20h wykonanie zadań ćwiczeniowych = 42h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład8h
  • Ćwiczenia10h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby student, po uczestnictwie w nim: • rozumiał problematykę cyfryzacji gospodarki i transformacji cyfrowej przedsiębiorstw oraz ich wpływ na modele biznesu; • znał koncepcje, metody i narzędzia zarządzania przedsięwzięciami e-biznesu; • potrafił analizować złożone modele biznesowe przedsięwzięć e-biznesu.
Treści kształcenia:
A. Wykład: 1. Podstawowe pojęcia e-biznesu i handlu elektronicznego 2. Ekosystem gospodarki cyfrowej, infrastruktura i technologie e-biznesu 3. Rynek cyfrowy – stan obecny, perspektywy, regulacje 4. Strategie e-biznesu 5. Zarządzanie łańcuchem dostaw 6. E-zaopatrzenie (e-procurement) 7. Marketing cyfrowy 8. Zarządzanie relacjami z klientami 9. Transformacja cyfrowa przedsiębiorstw, zarządzanie zmianą 10. Projektowanie, wdrażanie i usprawnianie działania usług e-biznesu B. Ćwiczenia: 1. Analiza wybranych modeli e-biznesu – cz. 1 2. Analiza wybranych modeli e-biznesu – cz. 2 3. Analiza rynku dla wybranych modeli e-biznesu 4. Wprowadzenie co zadania ćwiczeniowego nr 1: Charakterystyka modelu biznesowego 5. Analiza wybranych rozwiązań infrastrukturalnych e-biznesu 6. Analiza strategiczna e-biznesu 7. Wprowadzenie co zadania ćwiczeniowego nr 2: Strategia e-biznesu 8. Prezentacja zadania ćwiczeniowego nr 1 9. Planowanie łańcucha dostaw 10. Analiza wybranych rozwiązań e-biznesu z grupy B2B 11. Marketing cyfrowy i zarządzanie relacjami z klientami w e-biznesie 12. Zarządzanie zmianą w e-biznesie 13. Wybrane zadania z zakresu projektowania, wdrażania i uspraw-niania działania usług e-biznesu 14. Prezentacja zadania ćwiczeniowego nr 2 15. Omówienie wykonanych zadań i podsumowanie zajęć
Metody oceny:
A. Wykład: 1.Ocena formatywna: Ocena zaangażowania słuchacza podczas wykładu. 2. Ocena sumatywna: Ocena z egzaminu,który składa się z 5 pytań zamkniętych (test wielokrotnego wyboru, pytania oceniane w skali 0-1 pkt.) oraz 2 pytań otwartych (zagadnień teoretycznych, ocenianych w skali 0-2,5 pkt). Liczba punktów do uzyskania podczas testu wynosi 10. Wymagane jest uzyskanie 5,2 lub więcej punktów (oceny >=3) z kolo-kwium. Ocena z egzaminu jest oceną z wykładu. B. Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: Ocena poprawności wykonania zadań ćwiczeniowych w trakcie ćwiczeń. 2. Ocena sumatywna: Ocena wykonania dwóch zadań ćwiczeniowych na podstawie dokumentacji i prezentacji (każde zadanie oceniane w za-kresie 2-5). Ocena z ćwiczeń obliczana jest zgodnie z formułą: 0,3 x ocena wykonania zadania nr 1 + 0,7 x ocena wykonania zadania nr 2. Wymagane jest uzyskanie oceny >=3 z ćwiczeń. E. Końcowa ocena z przedmiotu: Końcowa ocena z przedmiotu obliczana jest zgodnie z formułą: 0,4 x ocena z wykładu + 0,6 x ocena z ćwiczeń.
Egzamin:
tak
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Chaffey, D., 2016. Digital Business i E-Commerce Management. Warszawa: PWN 2. Evans, N. D., 2017. Mastering Digital Business: How powerful combinations of disruptive technologies are eneabling the next wave of digital transformation. Swindon: BCS Uzupełniająca: 1. Kalbach, J., 2017. Mapowanie wrażeń. Kreowanie wartości za pomocą ścieżek klienta, schematów usług i diagramów. Gliwice: Helion 2. Levy, J., 2017. Strategia UX. Jak tworzyć innowacyjne produkty cyfrowe, które spotkają się z uznaniem rynku. Gliwice: Helion
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z2_W06
Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla nauki o przedsiębiorczości oraz kierunki jej rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań.
Weryfikacja: ocena zaangażowania słuchacza podczas wykładu, ocena z kolokwium zaliczeniowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_W10
Student zna i rozumie główne trendy rozwojowe w zakresie przedsiębiorczości i innowacyjności.
Weryfikacja: ocena zaangażowania słuchacza podczas wykładu, ocena z kolokwium zaliczeniowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z2_U06
Student potrafi identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu przedsiębiorczości.
Weryfikacja: ocena poprawności wykonania zadań ćwiczeniowych w trakcie ćwiczeń, ocena wykonania zadań ćwiczeniowych na podstawie dokumentacji i prezentacji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_U11
Student potrafi analizować, prognozować i modelować złożone procesy społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi z zakresu przedsiębiorczości, w tym narzędzi IT.
Weryfikacja: ocena poprawności wykonania zadań ćwiczeniowych w trakcie ćwiczeń, ocena wykonania zadań ćwiczeniowych na podstawie dokumentacji i prezentacji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z2_K02
Student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności samokształcenia się przez całe życie.
Weryfikacja: ocena poprawności wykonania zadań ćwiczeniowych w trakcie ćwiczeń, ocena wykonania zadań ćwiczeniowych na podstawie dokumentacji i prezentacji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_K05
Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
Weryfikacja: ocena poprawności wykonania zadań ćwiczeniowych w trakcie ćwiczeń, ocena wykonania zadań ćwiczeniowych na podstawie dokumentacji i prezentacji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: