- Nazwa przedmiotu:
- Marketing międzynarodowy
- Koordynator przedmiotu:
- dr hab. inż. Domański Jarosław prof. PW
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS
12h ćwiczenia + 10h zapoznanie się ze wskazaną literaturą + 25h przygotowanie prezentacji przypadku + 3h konsultacje= 50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,6 ECTS
12h ćwiczenia + 3h konsultacje = 15h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS
12h ćwiczenia + 10h zapoznanie się ze wskazaną literaturą + 25h przygotowanie prezentacji przypadku + 3h konsultacje= 50h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia12h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Znajomość teorii marketingu
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- posiadał wiedzę z zakresu marketingu międzynarodowego;
- posiadał wiedzę i potrafił usytuować działalność organizacji na arenie międzynarodowej, regionalnej oraz globalnej;
- posiadał wiedzę pozwalającą stosować koncepcje nowoczesnego mar-ketingu na arenie międzynarodowej;
- potrafił na podstawie analizy marketingowej rynków międzynarodowych określić ich segmenty i jak się na nich spozycjonować poprzez rozwój produktów czy usług, które zaspokajają potrzeby wybranych segmentów docelowych;
- rozumiał specyfikę zróżnicowanej kompozycji marketingowej (marketing mix) przygotowanej globalnie niemniej jednak uwzględniającej różnice lokalne;
- posiadał umiejętności wykorzystania wiedzy dla budowy i realizacji strategii marketingowej na rynkach międzynarodowych;
- posiadał umiejętności społeczne pozwalające na poruszanie się w zróżnicowanej społeczności międzynarodowej, rozumiejąc znaczenie różnic kulturowych w rozwoju gospodarki globalnej.
- Treści kształcenia:
- B. Ćwiczenia:
1. Marketing w zmieniającym się świecie;
2. Sustainable marketing, marketing i społeczeństwo lokalne w perspektywie globalnej – odpowiedzialność społeczna i etyka marketingu;
3. Analiza globalnych możliwości;
4. Tworzenie globalnych strategii marketingowych;
5. Wdrażanie rozwiązań globalnych na rynkach lokalnych
- Metody oceny:
- B. Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna: ocena poprawności projektu zespołowego wykonanego przez studentów podczas ćwiczeń,
2. Ocena sumatywna : przeprowadzenie jednego kolokwium; ocena z kolokwium w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
3. Końcowa ocena z przedmiotu: Przedmiot uznaje się za zaliczony
jeśli zarówno ocena z projektu jak i z kolokwium >=3; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,5 * ocena z kolokwium + 0,5 * ocena z projektu
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Cateora P. R., Gilly M. C., Graham J. L. 2011 International Marketing 15th edition, New York US: Mc Graw-HILL Irwin
2. Kotler P. Armstrong G. 2012 Principles of marketing Harlow UK:14th global edition Pearson
3. Szymura-Tyc M. (edited by) 2012 International marketing in Europe, Katowice: University of Economics in Katowice
Uzupełniająca: -
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Z2_W03
- Student zna w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla marketingu praktykowanego na arenie międzynarodowe oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem pozyskiwania funduszy i planowania finansowego przedsięwzięć marketingowych o zasięgu lokalnym, regionalnym czy globalnym.
Weryfikacja: Prezentacja projektu - dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_W07
- Student zna w pogłębionym stopniu charakter, miejsce i znaczenie nauk społecznych w ogólnym systemie nauk oraz ich relacje do nauk technicznych oraz kompetencji inżynierskich.
Weryfikacja: Prezentacja projektu i dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Z2_U03
- Student umie identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu marketingu międzynarodowego.
Weryfikacja: Prezentacja projektu i dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_U14
- Student umie przy identyfikacji i formułowaniu specyfikacji zadań oraz ich rozwiązywaniu: dobierać i wykorzystywać właściwe metody i narzędzia wspomagające oraz dokonywać oceny opłacalności ekonomicznej wdrożenia tych rozwiązań marketingowych na arenie międzynarodowej.
Weryfikacja: Prezentacja projektu i dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Z2_K01
- Student jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści.
Weryfikacja: Prezentacja projektu i dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_K02
- Student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności samokształcenia się przez całe życie
Weryfikacja: Prezentacja projektu i dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: