- Nazwa przedmiotu:
- Ocena przedsięwzięcia innowacyjnego
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Kacprzak Justyna
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Zarządzanie ekosystemem przedsiębiorczości
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS:
10h ćwiczenia + 10h przygotowanie do ćwiczeń + 10h analiza literatury + 15h przygotowanie raportu z analizy + 5h konsultacje = 50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,6 ECTS:
10h ćwiczenia + 5h konsultacje = 15h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS:
10h ćwiczenia + 10h przygotowanie do ćwiczeń + 10h analiza literatury + 15h przygotowanie raportu z analizy + 5h konsultacje = 50h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia10h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawowa wiedza z przedmiotów: ekonomia, znajomość podstawowych zagadnień z metod oceny innowacyjnych projektów gospodarczych
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest:
- zapoznanie studentów z problematyką innowacji w przedsiębiorstwie,
- zapoznanie studentów z metodami oceny efektywności przedsięwzięć innowacyjnych w warunkach gospodarki rynkowej,
- nabycie przez studenta umiejętności praktycznego wykorzystania poszczególnych metod do oszacowania opłacalności innowacyjności danego przedsięwzięcia.
- Treści kształcenia:
- Ćwiczenia:
1. Analiza uwarunkowań działalności innowacyjnej przedsiębiorstw
2. Analiza efektywności innowacji
3. Analiza lokalizacji inwestycji w innowacje
4. Strukturalna analiza sektora wprowadzania innowacji
5. Strategiczny bilans zasobów niezbędnych do rozpoczęcia przedsięwzięcia innowacyjnego
6. Analiza silnych i słabych stron przedsięwzięcia innowacyjnego oraz szans i zagrożeń w otoczeniu
7. Analiza efektywności ekonomicznej innowacji.
- Metody oceny:
- B. Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna: interaktywna forma prowadzenia ćwiczeń, praca w zespołach nad analizą znaczenia innowacyjnych przedsięwzięć dla rozwoju przedsiębiorstw
2. Ocena sumatywna: analiza opłacalności innowacyjnego przedsięwzięcia w przedsiębiorstwie; ocena z projektu
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Jachna T., Sierpińska M., 2012. Ocena przedsiębiorstwa według standardów światowych. Warszawa: PWN
2. Ciechan-Kujawa M., Garstecki D., Golej R., 2017. Ocena efektywności inwestycji tradycyjnych i innowacyjnych. Metody, uwarunkowania, dylematy. Warszawa: Texter.
3. Szatkowski K., 2016. Zarządzanie innowacjami i transferem technologi., Warszawa: PWN.
4. Kotarba W., 2012. Ochrona własności intelektualnej. Warszawa: OWPW.
Uzupełniająca:
1. Bogdanienko J., 2004. Innowacyjność przedsiębiorstw. Toruń: Wydawnictwo UMK.
2. Kotarba W., 2006. Ochrona wiedzy a kapitał intelektualny organizacji. Warszawa: PWE.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Z2_W05; Z2_W06
- w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla: nauki o innowacyjności oraz kierunki jej rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań; nauki o przedsiębiorczości oraz kierunki jej rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań
Weryfikacja: W trakcie zajęć
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_W10; Z2_W14; Z2_W15
- główne trendy rozwojowe w zakresie innowacyjności i przedsiębiorczości; zasady ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego; zasady zarządzania zasobami własności intelektualnej oraz formy rozwoju indywidualnej przedsiębiorczości
Weryfikacja: W trakcie zajęć
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Z2_U05; Z2_U06
- identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu innowacyjności; identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu przedsiębiorczości
Weryfikacja: W trakcie zajęć
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_U14; Z2_U16
- przy identyfikacji i formułowaniu specyfikacji zadań oraz ich rozwiązywaniu: dobierać i wykorzystywać właściwe metody i narzędzia wspomagające oraz dokonywać oceny opłacalności ekonomicznej wdrożenia tych rozwiązań; projektować nowe rozwiązania, , jak również doskonalić istniejące, zgodnie z przyjętymi założeniami ich realizacji i wdrożenia
Weryfikacja: W trakcie zajęć
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Z2_K03
- wypełniania zobowiązań wobec organizacji oraz inspirowania i organizowania działalności na rzecz organizacji
Weryfikacja: W trakcie zajęć
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_K05
- myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: W trakcie zajęć
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: