Nazwa przedmiotu:
Wirtualizacja działalności gospodarczej
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Sobolewska Olga
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Zarządzanie ekosystemem przedsiębiorczości
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS: 10h ćwiczenia + 10h projekt + 12h przygotowanie do ćwiczeń + 14h przygotowanie projektu + 4h konsultacje = 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,96 ECTS 10h ćwiczenia + 10h projekt + 4h konsultacje = 24h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS: 10h ćwiczenia + 10h projekt + 12h przygotowanie do ćwiczeń + 14h przygotowanie projektu + 4h konsultacje = 50h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia10h
  • Laboratorium0h
  • Projekt10h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (ćwiczenia) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest zaznajomienie słuchaczy z zagadnieniami wirtualizacji współczesnych organizacji wszelkiego typu. W trakcie realizacji przedmiotu student pozna zakres, kierunki i narzędzia wirtualizacji a także wykona projekt wirtualizacji wybranej organizacji bądź wy-branego obszaru jej działania.
Treści kształcenia:
A. Ćwiczenia: 1. Wirtualizacja, jako efekt rozwoju sieci ICT, przedsiębiorstwo wirtualne wczoraj i dzisiaj, zmiana struktur organizacyjnych jako efekt postępującej wirtualizacji organizacji 2. Narzędzia wspierające wirtualizację, kierunki ich rozwoju – mapa narzędzi wspierających wirtualizację organizacji 3-4. Człowiek w wirtualnej organizacji – praca i nauka w wirtualnym świecie 5. Strategie wirtualizacji i kierunki wirtualizacji – organizacje sieciowe i hybrydowe 6. Ograniczenia, potencjalne problemy, ryzyko wirtualizacji 7. Podsumowanie ćwiczeń D. Projekt 1. Wybór organizacji bądź jej części, biznesowe uzasadnienie zasadności wyboru formy wirtualnej. 2-3. Cele wirtualizacji, metody i narzędzia, plan działania, wskaźniki sukcesu 4-5. Business Model Canvas dla projektu wirtualizacji 6. Plan rozwoju organizacji wirtualnej 7. Prezentacja prac projektowych
Metody oceny:
B. Ćwiczenia: Ocena formatywna: Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć ćwiczeniowych, mapa narzędzi wirtualizacji i badanie ich użyteczności, studium przypadku organizacji wirtualnej; ocena w zakresie 2-5 Ocena sumatywna: Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć ćwiczeniowych, mapa narzędzi wirtualizacji i badanie ich użyteczności, studium przypadku organizacji wirtualnej; ocena w zakresie 2-5 D. Projekt: Ocena formatywna: Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć projektowych, udział w pracy zespołowej (25% oceny końcowej); ocena w zakresie 2-5; Ocena poprawności projektów oraz ich prezentacji; oceniana jest wartość merytoryczna projektu, ocena wykonalności, a także redakcja raportu i prezentacja projektu. (75% oceny końcowej); ocena w zakresie 2-5 Ocena sumatywna: Ocena końcowa w zakresie 2-5, wyliczania zgodnie z wagami (aktywność - 0,25 oraz założenia projektowe - 0,75); Do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3 E. Końcowa ocena z przedmiotu: Ocena końcowa w zakresie 2-5, wyliczania zgodnie z wagami (ćwiczenia - 0,5 oraz projekt - 0, 5); Do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Brzozowski, M. (2010), Organizacja wirtualna, Warszawa: PWE 2. Najda-Janoszka, M. (2010), Organizacja wirtualna, Teoria i praktyka, Warszawa: Difin 3. Niemczyk J., Stańczyk-Hugiet E, Jasiński B. (red.) (2012), Sieci międzyorganizacyjne. Współczesne wyzwanie dla teorii i praktyki zarządzania Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck Uzupełniająca: 1. European E-commerce Report 2017, https://www.ecommerce-europe.eu 2. Sroka, H., Palonka J. (red.), 2010, Wpływ systemów e-biznesu na organizacje w aspekcie mikro- i makroekonomicznym, Katowice: Wydawnictwo UE 3. Żurak-Owczarek C. (2011), Technologie informacyjne determinantą współczesnego biznesu, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z2_W01
Absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla nauk o zarządzaniu oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań zarządzania projektami
Weryfikacja: Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć ćwiczeniowych i projektowych, sposób definiowania i kształtowania procesu projektu oraz dobór narzędzi dla skutecznej realizacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_W04
Absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla uwarunkowań prawnych funkcjonowania przedsiębiorstw i organizacji oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem rynku globalnego
Weryfikacja: Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć ćwiczeniowych i projektowych, sposób definiowania i kształtowania procesu projektu oraz dobór narzędzi dla skutecznej realizacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z2_ U01
Absolwent potrafi identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania
Weryfikacja: Ocena sposobu realizacji projektu, umiejętność wyboru narzędzi wspierających realizację projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_ U02
Absolwent potrafi analizować, prognozować i modelować złożone procesy społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi z zakresu zarządzania, w tym narzędzi IT
Weryfikacja: Ocena sposobu realizacji projektu wirtualizacji oraz wyboru modeli i rozwiązań informatycznych w czasie realizacji projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z2_K02
Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności samokształcenia się przez całe życie
Weryfikacja: Ocena pracy studentów w trakcie ćwiczeń oraz zajęć projektowych, ocena prezentacji projektów
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_K05
Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: Ocena pracy studentów w trakcie ćwiczeń oraz zajęć projektowych, ocena prezentacji projektów
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: