Nazwa przedmiotu:
Laboratorium zarządzania projektami
Koordynator przedmiotu:
dr Małgorzata Waszkiewicz
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS: 8h laboratorium + 8h ćwiczeń + 5h przygotowanie do laboratorium + 5h przygotowanie do ćwiczeń + 4h konsultacje + 10h przygotowanie projektu/raportu + 10h przygotowanie projektu zaliczeniowego = 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,8 ECTS: 8h laboratorium + 8h ćwiczeń + 4h konsultacje = 20h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS: 8h laboratorium + 8h ćwiczeń + 5h przygotowanie do laboratorium + 5h przygotowanie do ćwiczeń + 4h konsultacje + 10h przygotowanie projektu/raportu + 10h przygotowanie projektu zaliczeniowego = 50h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia8h
  • Laboratorium8h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wiedza teoretyczna z zakresu podstaw zarządzania projektami (przedmiot Podstawy zarządzania projektami na 1. stopniu studiów) oraz wiedza projektowa z tego zakresu, znajomość obsługi oprogramowania komputerowego (bazy danych, obsługa maszyny wirtualnej, itp.)
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (laboratorium)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest dostarczenie praktycznej wiedzy z zakresu zarządzania projektami (wykorzystanie wiedzy teoretycznej do rozwiązywania problemów, studia przypadków).
Treści kształcenia:
Laboratorium: L1-2. Wprowadzenie. Wprowadzenie do oprogramowania komputerowego. Struktura projektów w przedsiębiorstwie (ang. Organizational Project Structure). L3-4. Tworzenie nowego projektu w oprogramowaniu do zarządzania projektami (np. PRIMAVERA P6 Oracle): struktura podziału pracy, czynności do projektu wraz z relacjami. L5-6. Harmonogramowanie za pomocą metody ścieżki krytycznej. Dokumentacja projektowa. L7-8. Definiowanie i przypisywanie ról i zasobów do projektu. Optymalizacja planu projektowego. Zarządzanie ryzykiem w projekcie. L9-10. Opracowanie i złożenie raportu zaliczeniowego, prezentacja projektu w oprogramowaniu komputerowym. Ćwiczenia: C1-2. Otoczenie projektu: (interesariusze, projekty międzynarodowe, dojrzałość organizacji w obszarze zarządzania projektami). C3-4. Obszary zarządzania projektami (integracja; zakres, czas i koszty; jakość; zasoby; komunikacja; ryzyko). C5-6. Zarządzanie ryzykiem według dostępnych metodyk (PMI, PRINCE2). Studia przypadków. C7-8. Zasady optymalizacji projektu. Studia przypadków. C9-10. Zaliczenie – projekt własny.
Metody oceny:
C. Laboratorium: 1. Ocena formatywna: sprawdzian umiejętności pozyskanych podczas poprzednich zajęć (polecenia do wykonania z wykorzystaniem oprogramowania), przygotowanie projektu z wykorzystaniem oprogramowania komputerowego (np. Primavera P6 Oracle) oraz raportu z podsumowaniem w wersji papierowej, obecność na zajęciach jako dodatkowy element oceny. 2. Ocena sumatywna: Warunkiem koniecznym do zaliczenia zajęć projektowych jest uzyskanie z projektu zaliczeniowego oceny min. 3.0 (w skali nzal – 5.0). Na ocenę składają się: terminowość dostarczenia projektu w wersji papierowej i prezentacji projektu w oprogramowaniu komputerowym oraz kompletność prezentowanego projektu. Obecność na zajęciach laboratoryjnych (wszystkie udokumentowane obecności) jest elementem umożliwiającym podniesienie oceny z projektu zaliczeniowego o pół oceny. B. Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: przygotowanie projektu zaliczeniowego 2. Ocena sumatywna: Warunkiem koniecznym do zaliczenia ćwiczeń jest uzyskanie z projektu zaliczeniowego oceny min. 3.0 (w skali nzal – 5.0). Na ocenę składają się: terminowość zakończenia projektu oraz merytoryczna zawartość i możliwości implementacyjne wykonywanych zadań projektowych. Obecność na ćwiczeniach (wszystkie udokumentowane obecności) jest elementem umożliwiającym podniesienie oceny z projektu zaliczeniowego o pół oceny. C. Końcowa ocena z przedmiotu: Ocenę końcową stanowi średnia arytmetyczna z zajęć laboratoryjnych i zajęć ćwiczeniowych.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Grucza, B., Ćwik, K. P., 2013. Zarządzanie projektami - studia przypadków. Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer business 2. Project Management Institute, 2013. A guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK guide). Newtown Square: Project Management Institute Uzupełniająca: 1. Pawlak, M., 2006. Zarządzanie projektami. Warszawa: PWN
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
Zajęcia zostały przygotowane i będą prowadzone z wykorzystaniem kompetencji i umiejętności z zakresu wyszukiwania i weryfikacji informacji, komunikacji, prezentacji informacji, dystrybucji zarządzania informacją.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I2_W01
Absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla nauk o zarządzaniu oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem analityki biznesowej oraz zarządzania projektami
Weryfikacja: Przygotowanie projektu/raportu, przygotowanie projektu zaliczeniowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I2_W07
Absolwent zna i rozumie główne trendy rozwojowe w zakresie nauk o zarządzaniu, w szczególności zarządzaniu projektami
Weryfikacja: Przygotowanie projektu/raportu, przygotowanie projektu zaliczeniowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I2_U06
Absolwent potrafi analizować, prognozować i modelować złożone procesy społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi z zakresu zarządzania, w tym narzędzi IT wspomagających zarządzanie projektami
Weryfikacja: Przygotowanie projektu/raportu, przygotowanie projektu zaliczeniowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I2_U18
Absolwent potrafi projektować nowe rozwiązania, jak również doskonalić istniejące, zgodnie z przyjętymi założeniami ich realizacji i wdrożenia
Weryfikacja: Przygotowanie projektu/raportu, przygotowanie projektu zaliczeniowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I2_K03
Absolwent jest gotów do wypełniania zobowiązań wobec organizacji oraz inspirowania i organizowania projektów na rzecz organizacji
Weryfikacja: Przygotowanie projektu/raportu, przygotowanie projektu zaliczeniowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I2_K06
Absolwent jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych, w tym: rozwijania dorobku zawodowego, podtrzymywania etosu zawodu, przestrzegania i rozwijania zasad etyki zawodowej oraz działania na rzecz przestrzegania tych zasad
Weryfikacja: Przygotowanie projektu/raportu, przygotowanie projektu zaliczeniowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: