Nazwa przedmiotu:
Organizacja prac zespołu analizy ryzyka
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Justyna Smagowicz
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Bezpieczeństwo i zarządzanie ciągłością działania
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
1
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1 ECTS: 10h ćwiczenia + 8h przygotowanie do zajęć, przygotowanie raportu z ćwiczeń, przygotowanie prezentacji + 5h zapoznanie z literaturą +2h konsultacje = 25h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,48 ECTS: 10h ćwiczenia +2h konsultacje = 12h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1 ECTS: 10h ćwiczenia + 8h przygotowanie do zajęć, przygotowanie raportu z ćwiczeń, przygotowanie prezentacji + 5h zapoznanie z literaturą +2h konsultacje = 25h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia10h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest zdobycie przez studenta wiedzy z zakresu organizacji pracy zespołu analizy ryzyka oraz umiejętności doboru metod wspomagających proces zarządzania ryzykiem.
Treści kształcenia:
B. Ćwiczenia 1. Wprowadzenie. Podstawy teoretyczne organizacji zespołu. 2. Określenie składu zespołu z podziałem na pełnione role. 3. Macierz kompetencji (weryfikacja kompetencji członków ze-społu – metody, techniki, narzędzia). 4. Organizacja zasad pracy zespołu. 5. Narzędzia informatyczne wspierające pracę grupową. 6. Obrona projektu. Zaliczenie.
Metody oceny:
B. Ćwiczenia 1. Ocena formatywna: na zajęciach weryfikowane jest wykonanie raportów składanych przez studentów (praca w grupach 4-osbowych); elementy raportów są omawiane ze studentami 2. Ocena sumatywna : oceniana jest wartość merytoryczna projektu końcowego przedstawianego przez studentów oraz wynik przeprowadzonej prezentacji; ocena z raportów w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Kaszubski R., Romańczuk D., 2012, Księga dobrych praktyk zarządzania ciągłością działania, Warszawa: Związek Banków Polskich 2. Kosieradzka A., Zawiła-Niedźwiecki J. (red.), 2016, Zaawansowana metodyka oceny ryzyka w publicznym zarządzaniu kryzysowym, Kraków-Legionowo: Edu-Libri, 3. Kosieradzka A. (red), 2013, Metody pobudzania kreatywności w organizacji i zarzadzaniu, Kraków-Legionowo: Edu-Libri, 4. Monkiewicz J., Gąsiorkiewicz L., (red.), 2010, Zarządzanie ryzykiem działalności organizacji, Warszawa: C.H. Beck 5. Skomra W (red.), 2015, Metodyka oceny ryzyka na potrzeby zarządzania kryzysowego RP, Warszawa: Bel Studio SP. z o.o., Uzupełniająca: 1. SPMP, 2009, Zarządzanie projektami. Podręcznik, Kraków: pm2pm Sp. z o.o. 2. Stoner J.A.F., Freeman R.E., Gilbert D.R., 2011, Kierowanie, Warszawa: PWN
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I2_W01
w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla nauk o zarządzaniu oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem analityki biznesowej oraz zarządzania projektami
Weryfikacja: Raporty z ćwiczeń, prezentacja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I2_U01
identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania
Weryfikacja: Raporty z ćwiczeń, prezentacja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I2_U23
kierować pracą zespołu, być liderem zespołu
Weryfikacja: Raporty z ćwiczeń, prezentacja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I2_K02
uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności samokształcenia się przez całe życie
Weryfikacja: Raporty z ćwiczeń, prezentacja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: