Nazwa przedmiotu:
Strategie promocji
Koordynator przedmiotu:
dr Czerwiński Bogumił
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 15h wykład + 20h projekty + 5h konsultacje + 5h przygotowanie teoretyczne do projektu + 5h przygotowanie do zaliczenia pisemnego = 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,6 ECTS: 15h wykład + 20h projekty + 5h konsultacje = 40h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,40 ECTS 20h projekty + 5h konsultacje + 5h przygotowanie teoretyczne do pro-jektu + 5h przygotowanie do zaliczenia pisemnego = 35h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt20h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Znajomość podstaw marketingu
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student posiadał pod-stawową wiedzę z zakresu promocji i przygotowania planu promocji oraz wykorzystywania wiedzy w tym zakresie w praktycznym funkcjonowaniu podmiotów rynkowych.
Treści kształcenia:
A. Wykład: 1. Teoretyczne podstawy komunikacji marketingowej i promo-cji. 2. Kompozycja sytemu komunikacji marketingowej. 3. Formy komunikacji interpersonalnej. 4. Formy komunikacji masowej. 5. Komunikacja marketingowa w Internecie. 6. Plan promocji 7. Pomiar skuteczności i efektywności działań promocyjnych. D. Projekt: 1. Kompozycja sytemu komunikacji marketingowej. 2. Plan promocji 3. Określenie odbiorców przekazu. 4. Określenie celu przekazu promocyjnego. 5. Wybór środków przekazu. 6. Opracowanie treści przekazu. 7. Stworzenie kompozycji przekazu. 8. Harmonogram i budżet planowanych działań promocyjnych.
Metody oceny:
A. Wykład: 1.Ocena formatywna: ocena zaangażowania studentów w dyskusję podczas wykładów. 2.Ocena sumatywna: przeprowadzenie zaliczenia pisemnego, do za-liczenia wykładu wymagane jest uzyskanie oceny >=3. D. Projekt: 1. Ocena formatywna: ocena poprawności realizowanego w grupach przez studentów projektu, ocena podejścia studentów do przedmio-tu w trakcie zajęć. 2. Ocena sumatywna: oceniany jest projekt planu promocji. Ocena zawiera się w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3. E. Końcowa ocena z przedmiotu: Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z zajęć projektowych jak i z zaliczenia pisemnego >=3; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,6 * ocena z zaliczenia + 0,4 * ocena z projektu
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Kall J., 2010. Reklama. Warszawa: PWE. 2. Wiktor J. W., 2013. Komunikacja Marketingowa: Modele, Struktury, Formy Przekazu. Warszawa: Wydawnictwo Nau-kowe PWN. 3. Setiawan I., Kartajaya H., Kotler Ph., 2017. Marketing 4.0. Warszawa: MT Biznes. Uzupełniająca: 1. Łopaciński K., 2015. Skuteczność promocji internetowej. Pomiar i technologia informacyjna, Warszawa: PWE. 2. Kaczorowska-Spychalska D. (red.), 2018. Marketing w erze technologii cyfrowych: Nowoczesne koncepcje i wyzwania. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil praktyczny - wiedza

Efekt Z1_K02
Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z1_K04
Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z1_W06
Absolwent zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem kreowania marki i zarządzania relacjami z klientem
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z1_W10
Absolwent zna i rozumie charakter, miejsce i znaczenie nauk społecznych w ogólnym systemie nauk oraz ich relacje do nauk technicznych
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z1_U04
Absolwent potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań kreowania marki i zarządzania relacjami z klientem.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z1_U21
Absolwent potrafi planować i organizować pracę – indywidualną oraz w zespole
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z1_U04
Potrafi zorganizować pracę w dziale PR, dbać o sprawną komunikację wewnętrzną instytucji, korzystać z narzędzi media relations, zna techniki kształtowania wizerunku firmy/instytucji, umie opracować podstawowe dokumenty niezbędne do strategicznego zarządzania organizacją jak misja firmy oraz plan zapobiegania i rozwiązywania sytuacji kryzysowych. Potrafi także zadbać o dobre relacje z wszystkimi interesariuszami organizacji oraz przedstawicielami instytucji samorządowych i państwowych.
Weryfikacja: Ocena przygotowanej pisemnie strategii public relations (strategii PR) dla wybranej organizacji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: