Nazwa przedmiotu:
Badania marketingowe
Koordynator przedmiotu:
dr Czerwiński Bogumił
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS: 15h ćwiczenia + 15h laboratoria + 3h kons. grupowe + 2h kons. indywidualne + 10h opracowanie projektu + 5h przygotowanie do zaliczenia = 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,4 ECTS: 15h ćwiczenia + 15h laboratoria + 3h kons. grupowe + 2h kons. indywidualne = 35h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS: 15h ćwiczenia + 15h laboratoria + 3h kons. grupowe + 2h kons. indywidualne + 10h opracowanie projektu + 5h przygotowanie do zaliczenia = 50h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium15h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawy marketingu
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 12 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (laboratoria)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z różnymi metodami pozyskiwania i analizy informacji niezbędnych do prowadzenia działalności marketingowej.
Treści kształcenia:
B. Ćwiczenia: 1-2: Badania marketingowe jako element systemu informacji marketingowej; badania ilościowe i jakościowe; istota i typologia badań marketingowych; 3-4: Proces i projektowanie badania marketingowego; pomiar i jego poziomy; 5-6: Konstrukcja instrumentu pomiarowego na przykładzie kwestionariusza; pomiar postaw; 7-8: Proces doboru próby; 9-10: Kontrola, redukcja i kodowanie danych; 11-12: Wstępna analiza danych; 13-14: Metody i techniki badawcze; 15: Etyka badań marketingowych. C. Laboratorium: L 1-2: Przedstawienie zadań laboratoryjnych w ramach badania koncepcji nowego produktu; omówienie struktury raportu; L 3-4: Analiza i wybór koncepcji nowego produktu oraz jej dopracowanie (potrzeba, forma, technika); opracowanie karty koncepcji nowego produktu; L 5-6: Sformułowanie problemów badawczych i wstępnej listy pytań; L 7-8: Projektowanie pytań do kwestionariusza; testowanie kwestionariusza i jego weryfikacja; L 9-10: Projekt doboru próby do badania i zebranie danych; przygotowanie książki kodowej; L 11-12: Redukcja danych i kategoryzacja odpowiedzi na pytania otwarte; kodowanie danych; L 13-14: Tabulacja prosta; opracowanie wyników i wniosków; określenie ograniczeń badania; L 15: Zintegrowanie opracowanych elementów w formie raportu.
Metody oceny:
B.Ćwiczenia C.Laboratorium: 1. Ocena formatywna: ocena poprawności realizowanego przez studen-tów projektu, ocena podejścia studentów do przedmiotu w trakcie zajęć 2. Ocena sumatywna: oceniany jest projekt z badań marketingowych. Ocena zawiera się w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyska-nie oceny >=3. E. Końcowa ocena z przedmiotu: Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z projektu jak i z ćwiczeń >=3; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,5 * ocena z laboratorium + 0,5 * ocena z ćwiczeń.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Kaczmarczyk, S., 2011. Badania marketingowe. Podstawy metodyczne. Warszawa: PWE. 2. Mazurek-Łopacińska K., red., 2016. Badania marketingowe. Teoria i praktyka. Warszawa: PWN. Uzupełniająca: 1. Churchill G. A., 2002. Badania marketingowe. Metody i techniki. Warszawa: PWN. 2. Maison D., 2010. Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta. Warszawa: WN PWN.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
Zajęcia laboratoryjne realizowane z wykorzystaniem pakietu Statistica lub SPSS.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z1_W06
absolwent zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem kreowania marki i zarządzania relacjami z klientem
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego. Prace sprawdzające i zaliczenie pisemne.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z1_W10
absolwent zna i rozumie charakter, miejsce i znaczenie nauk społecznych w ogólnym systemie nauk oraz ich relacje do nauk technicznych
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z1_U12
absolwent potrafi analizować i prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi wykorzystywanych w marketingu, w tym również narzędzi IT
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego. Prace sprawdzające i zaliczenie pisemne.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z1_U21
absolwent potrafi planować i organizować pracę – indywidualną oraz w zespole
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z1_K01
absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z1_K04
absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: