- Nazwa przedmiotu:
- Wspomaganie komputerowe projektowania dróg
- Koordynator przedmiotu:
- mgr inż. Paweł Dąbkowski
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Budownictwo
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- 1080-BUIKM-MSP-0406
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- ćwiczenia w laboratorium komputerowym -30 godz., realizacja projektu - 15 godz., konsultacje projektu do zaliczenia 15 godz.: RAZEM 55 godz. = 2 ECTS
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- ćwiczenia w laboratorium komputerowym 30, konsultacje projektu do zaliczenia - godz.15godz. 45 godz.=1,5 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- ćwiczenia w laboratorium komputerowym 30 godz., realizacja projektu 15 godz., konsultacje projektu do zaliczenia15 godz., RAZEM 60 godz. = 2 ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawowa znajomość programów MicroStation i InRoads w zakresie przedstawionym w ramach przedmiotu metody komputerowe w drogownictwie (studia I stopnia).
- Limit liczby studentów:
- 1 grupa do 15 osób
- Cel przedmiotu:
- Pogłębienie praktycznej umiejętności posługiwania się programami CAD stosowanym w drogownictwie (obecnie MicroStation i InRoads).
- Treści kształcenia:
- Zastosowanie programu MicroStation do realizacji projektu 3D (podstawy).
Zastosowanie programu InRoads do wykonania fragmentu projektu: • numeryczny model terenu – sposoby tworzenia i modyfikacji, możliwe formy przedstawienia, •projektowanie trasy (metoda składania z elementów) – definiowanie, opis, funkcje pomocnicze, •punkty typu COGO i Event, •przekrój podłużny, •projektowanie niwelety (metoda składania z elementów) – definiowanie, opis, funkcje pomocnicze,•przekroje normalne, •generowanie przestrzennego modelu drogi, •kształtowanie ramp,•roboty ziemne,•przestrzenne sprawdzenie widoczności,•funkcje wykorzystywane przy projektowaniu węzłów.
- Metody oceny:
- Wykonanie i obrona projektu wykorzystującego omówione funkcje (np. fragmentu projektu węzła) lub referat (prezentacja w czasie zajęć + konspekt w formie pisemnej).
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- T. Zieliński, P. Włodarek – MicroStation V8 XM Edition. Program do komputerowego wspomagania projektowania, Warszawa 2010,
T. Zieliński, K. Jagodziński - InRoads XM Edition wersja 8.9, Warszawa 2009
http://communities.bentley.com/co mmunities/user_communities/begeneral_pl/ – grupa dyskusyjna użytkowników oprogramowania firmy Bentley.
- Witryna www przedmiotu:
- www.il.pw.edu.pl/~idim
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W1
- Ma średniozaawansowaną wiedzę w zakresie wykorzystania oprogramowania wspomagającego projektowanie dróg.
Weryfikacja: projekt zaliczeniowy i obrona projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_W05, K2_W12_IK
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W04, T2A_W06, T2A_W07, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W07
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U1
- Potrafi zastosować oprogramowanie komputerowe do projektu geometrycznego drogi.
Weryfikacja: projekt zaliczeniowy i obrona projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_U11_IK, K2_U16_IK
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U07, T2A_U10, T2A_U13, T2A_U15, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U19, T2A_U07, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U16, T2A_U19
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K1
- Potrafi samodzielnie zrealizować projekt drogi.
Weryfikacja: obrona projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_K01
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_K03, T2A_K04