- Nazwa przedmiotu:
- Infrastruktura węzłów kolejowych
- Koordynator przedmiotu:
- Krzysztof Gradkowski, dr inż.
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Budownictwo
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- 1080-BUDSZ-MSP-0404
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Razem 75 godz. = 3 ECTS: wykład 15 godz., ćwiczenia projektowe 30 godz., konsultacje i weryfikacja projektów 15 godz., samodzielne wykonywanie projektów 40 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Razem 60 godz. = 2,5 ECTS: wykład 15 godz., ćwiczenia projektowe 30 godz., konsultacje i weryfikacja projektów 15 godz.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Razem 85 godz. = 3,5 ECTS: ćwiczenia projektowe 30 godz., konsultacje i weryfikacja projektów 15 godz., samodzielne wykonywanie projektów 40 godz.
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt30h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wiadomości ogólne o budowie dróg szynowych, budowlach ziemnych oraz ruchu kolejowym. Wiadomości ogólne z urbanistyki i ekonomii transportu i obsługi transportowej aglomeracji miejskich i przemysłowych.
- Limit liczby studentów:
- bez limitu
- Cel przedmiotu:
- Znajomość i rozumienie zjawisk planowania infrastruktury obsługi komunikacyjnej w skali makro. Umiejętność analizy wariantowej i modelowania obsługi rynku przewozów transportu szynowego w systemach intermodalnych.
- Treści kształcenia:
- Wykłady:
1. Krótki rys historyczny gospodarczego rozwoju regionalnego i systemów transportowych.
2. Rola i funkcje obsługi rynku transportu towarowego i osobowego przez złożone systemy transportu szynowego, samochodowego, wodnego i powietrznego).
3. Struktury funkcjonalno techniczne układów i węzłów kolejowych.
4. Modułowe określenie układów węzłów i stacji dróg szynowych.
5. Intermodalne systemy obsługi przewozów towarowych.
6. Rodzaje urządzeń eksploatacji technicznej kolei.
7. Terminale drogowo kolejowe w układach dróg szynowych. Terminale portowe i portów lotniczych.
8. Struktury funkcjonalno techniczne węzłów komunikacyjnych transportów wielorodzajowych. Centra logistyczne.
9. Urządzenia bezpieczeństwa użytkowania.
Ćwiczenia
Obejmują sporządzenie założeń technicznych terminalu lub punktu logistycznego zadanego typu.
- Metody oceny:
- Jedna ocena łączna ustalona na podstawie oceny ćwiczenia projektowego i oceny z kolokwium egzaminacyjnego.
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- Wykaz lektur i innych materiałów zalecanych studentom podejmującym naukę przedmiotu jest podany na pierwszych zajęciach, w tym;
Gradkowski K., Infrastruktura węzłów kolejowych. OW-PW, Warszawa 2013r.
- Witryna www przedmiotu:
- www.kgradkowski.il.pw.edu.pl
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W1
- Posiada wiedzę w zakresie makrostruktury komunikacji kolejowej i podstawowych urządzeń stałych w dużych aglomeracjach oraz znajomość intermodalnych systemów obsługi.
Weryfikacja: Analiza segmentów struktury danych w opracowaniach studialnych projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_W14_DS
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W02, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W09
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U1
- Posiada umiejętność analizy i tworzenia struktur budowli transportu szynowego do obsługi transportu intermodalnego.
Weryfikacja: Analiza segmentów struktury danych w opracowaniach studialnych projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_U17_DS
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U07, T2A_U08, T2A_U10
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K1
- Jest kompetentny w zakresie przystosowania planów rozbudowy węzłów komunikacyjnych dróg szynowych do potrzeb społecznych.
Weryfikacja: Uwzględnienie potrzeb poszczególnych grup społecznych w zakresie komunikacji.
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_K03
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_K05, T2A_K07