- Nazwa przedmiotu:
- Matematyka II - wybrane działy (IPB)
- Koordynator przedmiotu:
- A.Leśniewski, Dr
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Budownictwo
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- 1120-BUIPB-MZP-9302
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Ćwiczenia 16h; rozwiązywanie zadań i przygotowanie się do sprawdzianów 25h; zapoznanie się z literaturą 10h; razem 51h= 1 ECTS
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Ćwiczenia 16h = 0,5 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Przygotowanie się do zajęć bieżących i do sprawdzianów 30h = 1 ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia16h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Znajomość matematyki z zakresu szkoły średniej i matematyki z zakresu studiów I stopnia. Znajomość materiały z semestru zimowego ( szczególnie rachunku prawdopodobieństwa).
- Limit liczby studentów:
- brak limitu
- Cel przedmiotu:
- Znajomość testowania podstawowych hipotez statystycznych. Formułowanie zagadnień optymalizacji liniowej.
- Treści kształcenia:
- Elementy statystyki matematycznej – podstawowe pojęcia statystyki, weryfikacja hipotez -testy parametryczne i testy zgodności, testy niezależności, test mediany.
Optymalizacja liniowa: metoda simpleks, metoda graficzna; zagadnienia transportowe; elementy teorii gier.
- Metody oceny:
- Ćwiczenia - dwa sprawdziany, każdy po 10pkt. Egzamin - część zadaniowa i część teoretyczna; łącznie 60 pkt. Przedmiot zalicza co najmniej 41pkt liczonych jako suma punktów z ćwiczeń ( z dwóch semestrów) i egzaminu.
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- [1] Greń J. – Zadania i modele statystyki matematycznej. PWN.
[2] Smirnow, Dunin-Barkowski – Kurs rachunku prawdopodobieństwa i statystyki dla zastosowań technicznych. PWN.
[3] Jaworski K.M. – Metodologia projektowania realizacji budowy. PWN.
[4] Stark M., Nicholls R.L. – Matematyczne podstawy projektowania inżynierskiego. PWN.
[5] Stachurski A., Wierzbicki A.,- Podstawy optymalizacji. PWN.
- Witryna www przedmiotu:
- Https://pele.il.pw.edu.pl
- Uwagi:
- Na witrynie edykacyjnej PELE są podane wszystkie informacje dotyczące przedmiotu:
- regulamin,
- literatura,
- zadania na każdy tydzień, niektóre z rozwiązaniami w postaci prezentacji ( z głosem),
- wyniki prac i egzaminów.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W1
- Student ma opanowane podstawy statystyki matematycznej; zna modele statystyczne, hipotezy statystyczne i testy do ich weryfikacji, zna podstawy optymalizacji liniowej.
Weryfikacja: dwa sprawdziany na ćwiczeniach i egzamin.
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_W01, K2_W03
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W01, T2A_W03, T2A_W07
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U1
- Student potrafi zastosować testy parametryczne i testy zgodności do weryfikowania hipotez; zna metodę simpleks i zagadnienie transportowe.
Weryfikacja: sprawdziany na ćwiczeniach.
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_U01, K2_U02
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U09, T2A_U11, T2A_U09, T2A_U18
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K1
- Student umie pracować w grupie korzystając z literatury i innych metod nauczania.
Weryfikacja: sprawdziany.
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_K01, K2_K02
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_K03, T2A_K04, T2A_K01, T2A_K06