Nazwa przedmiotu:
Kompetencje innowatora
Koordynator przedmiotu:
dr hab. Sidor-Rządkowska Małgorzata
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Innowatyka i Zarządzanie rozwojem
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
1
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1 ECTS 20h ćwiczenia + 4h przygotowanie się do zajęć + 4h studiowanie literatury + 2h udział w konsultacjach = 30h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,73 ECTS: 20h ćwiczenia + 2h konsultacje = 22h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1 ECTS 20h ćwiczenia + 4h przygotowanie się do zajęć + 4h studiowanie literatury + 2h udział w konsultacjach = 30h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia20h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego ukończeniu student: - posiadał wiedzę na temat znaczenia kompetencji innowatora we współczesnych przedsiębiorstwach - potrafił rozwijać własne kompetencje innowacyjne rozumiał rolę jaką pełni menedżer we wspieraniu innowacyjności pracowników.
Treści kształcenia:
B. Ćwiczenia: 1. Kreatywność, twórczość, innowacyjność – synonimy czy odrębne pojęcia? 2. DNA innowatora – przegląd cech i uwarunkowań składających się na innowacyjne podejście do rzeczywistości 3. Porażka jako nieodłączny element procesu innowacyjnego 4. Proinnowacyjne zarządzanie kapitałem ludzkim 5. Wspieranie innowacyjności pracowników – podstawowe zadanie menedżera we współczesnych organizacjach 6. Podejmowanie decyzji jako fundament kompetencji innowatora 7. Projektowanie innowacji w oparciu o design thinking
Metody oceny:
B. Ćwiczenia: 1.Ocena formatywna: ocena poprawności ćwiczeń wykonanych przez studentów podczas zajęć. Elementy ćwiczeń są dyskutowane na każdych ćwiczeniach. Oceniana jest wartość merytoryczna ćwiczeń, ich poprawność metodyczna i kreatywność odpowiedzi. Projekt końcowy wykonywany przez zespół, projekt oceniany jest w zakresie 0-10 pkt. 2.Ocena sumatywna : suma punktów uzyskanych za wykonane ćwiczenia oraz ocena za projekt końcowy.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Dyer J., Gregersen H., Christensen C.M., 2012 DNA Innowatora, Zostań mistrzem we wdrażaniu innowacji, Warszawa: Wydawnictwo ICAN Institute. 2. Dejnaka A., Styś A. (red.),2018 Innowacje w biznesie, Warszawa: Wydawnictwo Difin. Uzupełniająca: 1. Kłos Z., 2017 Innowacyjność i innowacje, Poznań: Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej. 2. Cieślak M., Sowińska D., 2018 Bezpardonowy innowator, Warszawa: Instytut Rozwoju Innowacji.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I2_W07
Absolwent zna i rozumie główne trendy rozwojowe w zakresie nauk o zarządzaniu
Weryfikacja: Zadania na ćwiczeniach, projekt
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I2_W09
Absolwent zna i rozumie główne trendy rozwojowe w zakresie przedsiębiorczości i innowacyjności
Weryfikacja: Zadania na ćwiczeniach, projekt
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I2_U01
Absolwent potrafi identyfikować, interpretować i wyja-śniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania
Weryfikacja: Dyskusja na ćwiczeniach, projekt
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I2_U04
Absolwent potrafi identyfikować , interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu innowacyjności
Weryfikacja: Dyskusja na ćwiczeniach, projekt
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I2_K01
Absolwent jest gotowy do krytycznej oceny odbieranych treści
Weryfikacja: Dyskusja na ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I2_K03
Absolwent jest gotowy do wypełniania zobowiązań wobec organizacji oraz inspirowania i organizowania działalności na rzecz organizacji
Weryfikacja: Dyskusja na ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: