- Nazwa przedmiotu:
- Negocjacje
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Jaksa Michał
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS
10h wykłady + 10h ćwiczenia + 5x2h przygotowanie się do zajęć + 5h konsultacje + 10h przygotowanie do pracy końcowej + 5h analiza literatury = 50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1 ECTS
10h wykłady + 10h ćwiczenia + 5h konsultacje = 25h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,6 ECTS
10h ćwiczenia + 5x2h przygotowanie się do zajęć + 5h konsultacje + 10h przygotowanie do pracy końcowej + 5h analiza literatury = 40h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład10h
- Ćwiczenia10h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- posiadał podstawową wiedzę z zakresu zasad strategii prowadze-nia negocjacji, przygotowania i prawidłowego prowadzenia nego-cjacji w różnych obszarach funkcjonowania przedsiębiorstwa,
- potrafił skutecznie prowadzić negocjacje
- potrafił porozumiewać się z ludźmi w środowisku organizacji, za-wierając obustronnie korzystne rozwiązania.
- Treści kształcenia:
- A. Wykłady:
1) Negocjacje w organizacji;
2) Charakterystyka najczęstszych podejść do prowadzania negocja-cji;
3) Zasady negocjacji opartych na meritum;
4) BATNA i jej znaczenie w negocjacjach,
B. Ćwiczenia:
1) Strategie negocjacji;
2) Trudne sytuacje w negocjacjach;
3) Czynników wpływających na przebieg negocjacji;
4) Etapy negocjacji;
5) Techniki i taktyki negocjacji
- Metody oceny:
- A. Wykłady:
1. Ocena formatywna: 1) obecność na zajęciach potwierdzana wy-rywkowo robioną listą obecności (raz na kilka zajęć). 2) Przygoto-wanie pracy końcowej na zadany temat.
2. Ocena sumatywna: wymagane jest 1) ponad 80% obecności i 2) ocena z pracy końcowej w skali 2,0-5,0
B. Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna: ocena poprawności ćwiczeń wykonanych przez studentów podczas zajęć. Elementy ćwiczeń są dyskutowane na każdych ćwiczeniach.
2 Ocena sumatywna. oceniana jest wartość merytoryczna ćwiczeń, terminowość wykonania prac, redakcja prac ćwiczeniowych oraz wynik rozmowy zaliczeniowej członków zespołu z prowadzącym; ocena ćwiczeń w zakresie 0-5 pkt.; Zaliczenie jest od minimum 50% + 1 pkt (oceny >=3).
E. Końcowa ocena z przedmiotu: Przedmiot uznaje się za zaliczo-ny
jeśli średnia ocen z wykładów i ćwiczeń >=3, przy zastrzeżeniu, że ocena z wykładów i ćwiczeń jest minimum 3,0.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Podstawowa:
1. Fisher R., Ury W., Patton B., 1995 Dochodząc do TAK. Nego-cjowanie bez poddawania się, Warszawa: PWE
2. Harvard Business Essentials, 2003 Negocjacje, Konstancin-Jeziorna: MT Biznes
3. Harvard Business School Press, 2006 Mistrzowskie negocjacje. Jak nawiązać trwałe relacje z partnerami biznesowymi, War-szawa: Studio Emka
Uzupełniająca:
1. Mayer R., 2006 Jak wygrać każde negocjacje, Warszawa: MT Biznes
2. Rządca R. A., 2003 Negocjacje w interesach, Warszawa: PWE
1. Kamiński J., 2003 Negocjowanie. Techniki rozwiązywania kon-fliktów, Warszawa: POLTEXT
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Z1_W11
- fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu oraz zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw i organizacji
Weryfikacja: Analiza oddanych prac ćwiczeniowych, praca zaliczeniowa
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z1_W14
- cechy człowieka jako twórcy i uczestnika kultury organizacyjnej
Weryfikacja: Analiza oddanych prac ćwiczeniowych, praca zaliczeniowa
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Z1_U19
- przedstawiać i oceniać różne opinie, stanowiska i poglądy oraz dyskutować o nich
Weryfikacja: Odpowiedź ustna w trakcie wykonywanych ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z1_U21
- planować i organizować pracę – indywidualną oraz w zespole
Weryfikacja: Odpowiedź ustna w trakcie wykonywanych ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Z2_K01
- krytycznej oceny odbieranych treści
Weryfikacja: ocena współpracy na zajęciach i sposobu realizacji zadania
zespołowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_K04
- myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: ocena współpracy na zajęciach i sposobu realizacji zadania
zespołowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: