- Nazwa przedmiotu:
- Zarządzanie technologiami w logistyce
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Piotr Kryś
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1 ECTS:
15h ćwiczenia + 3h zapoznanie się ze wskazaną literaturą + 3h przygotowanie eseju + 2h przygotowanie prezentacji +2h konsultacji= 25h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,68 ECTS:
15h ćwiczenia + 2h konsultacji = 17h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1 ECTS:
15h ćwiczenia + 3h zapoznanie się ze wskazaną literaturą + 3h przygo-towanie eseju + 2h przygotowanie prezentacji +2h konsultacji= 25h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest przekazanie studentom informacji na temat metod zarządzania technologią w logistyce oraz samej technologii wykorzystywanych w logistyce, szczególnie transporcie i magazy-nowaniu oraz wparciu informatycznym dla logistyki.
- Treści kształcenia:
- B. Ćwiczenia:
1. Wprowadzenie - Definicja i znaczenie logistyki. Sprawy organi-zacyjne. Rejestracja zespołów, przydzielenie tematów esejów i ustalenie terminów prezentacji.
2. Logistyka w przedsiębiorstwie i łańcuchu dostaw. Znaczenie technologii dla logistyki. Strategia technologiczna w logistyce. Prezentacje i dyskusja.
3. Technologie wykorzystywane w transporcie i spedycji. Prezen-tacje i dyskusja.
4. Nowoczesne technologie w magazynowaniu. Prezentacje i dys-kusja.
5. Systemy informatyczne w logistyce. Prezentacje i dyskusja.
6. Logistyka 4.0. Cyfryzacja w logistyce. Znaczenie logistyki dla zrównoważonego rozwoju. Prezentacje i dyskusja.
- Metody oceny:
- B. Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna:.
Każdy z ocenianych elementów będzie oceniany punktowo. Oce-nie podlegać będzie przygotowany w grupach esej oraz wygłoszona na zajęciach prezentacja. Studenci mogą uzyskać dodatkowe punk-ty za aktywny udział w dyskusji omawianych na zajęciach tematów.
2. Ocena sumatywna:.
Ocena końcowa zależna jest od sumy uzyskanych punktów pocho-dzących z eseju, prezentacji na zajęciach oraz aktywnego uczestnic-twa w dyskusji na zajęciach.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Grudzewski W., Hejduk I., 2008, Zarządzanie technologiami: zaawansowane technologie i wyzwanie ich komercjalizacji, Di-fin, Warszawa
2. Krawczyk S. (red), 2011. Logistyka teoria i praktyka Tom 1, Difin, Warszawa
3. Krawczyk S. (red), 2011. Logistyka teoria i praktyka Tom 2, Difin, Warszawa
Uzupełniająca:
1. Majewski J., 2008. Informatyka dla logistyki, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań
2. Harrison A., van Hoek R., 2010. Zarządzanie logistyką, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa
3. Markusik S., 2011. Infrastruktura logistyczna w transporcie Tom I Środki transportu, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice
4. Markusik S., 2013. Infrastruktura logistyczna w transporcie Tom Infrastruktura punktowa – magazyny, centra logistyczne i dys-trybucji, terminale kontenerowe, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Z1_W01
- Student zna i rozumie teorię oraz ogólną metodologię badań w zakresie zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania przedsiębiorstwem/organizacją
Weryfikacja: Przygotowanie eseju, prezentacja, dyskusja na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z1_W09
- Student zna i rozumie teorię oraz ogólną metodologię badań w zakresie zastosowań narzędzi informatycznych w zarządzaniu, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w środowisku internetowym
Weryfikacja: Przygotowanie eseju, prezentacja, dyskusja na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z1_W12
- Student zna i rozumie podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia systemów zarządzania
Weryfikacja: Przygotowanie eseju, prezentacja, dyskusja na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Z1_U01
- Student potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań zarządzania przedsiębiorstwem/organizacją oraz zarządzania projektami
Weryfikacja: Przygotowanie eseju, dyskusja na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z1_U06
- Student potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu identyfikacji, tworzenia i optymalizacji procesów, ze szczególnym uwzględnieniem procesów zarządzania
Weryfikacja: Przygotowanie eseju, dyskusja na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z1_U18
- Student potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu nauk ekonomicznych, technicznych i zarządzania
Weryfikacja: Dyskusja na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z1_U19
- Student potrafi przedstawiać i oceniać różne opinie, stanowiska i poglądy oraz dyskutować o nich.
Weryfikacja: Prezentacja, dyskusja na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z1_U21
- Student potrafi planować i organizować pracę – indywidualną oraz w zespole
Weryfikacja: Przygotowanie eseju, prezentacja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Z1_K01
- Student jest gotowy do krytycznej oceny odbieranych treści
Weryfikacja: Przygotowanie eseju, dyskusja na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z1_K02
- Student jest gotowy do wypełniania zobowiązań społecznych oraz współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego
Weryfikacja: Przygotowanie eseju, prezentacja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: