Nazwa przedmiotu:
Zarządzanie ryzykiem i ciągłością działania
Koordynator przedmiotu:
dr hab. inż. Kisilowski Marek
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Zarządzanie przedsiębiorstwem w gospodarce globalnej
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS: 20h zajęcia ćwiczeniowe + 10h studiowanie literatury + 10h przygotowanie do ćwiczeń +6h przygotowanie do dyskusji +4h konsultacji= 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,96 ECTS: 20h zajęcia ćwiczeniowe +4h konsultacji= 24h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS: 20h zajęcia ćwiczeniowe + 10h studiowanie literatury + 10h przygotowanie do ćwiczeń +6h przygotowanie do dyskusji +4h konsultacji= 50h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia20h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu zarządzania i organizacji przedsiębiorstw.
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby student posiadał podstawową wiedzę z zakresu zarządzania ryzykiem i ciągłością działania w przedsiębior-stwach międzynarodowych.
Treści kształcenia:
B. Ćwiczenia: 1. Wprowadzenie. Definicja i klasyfikacje ryzyka; triada proble-mowa „Ryzyko – Bezpieczeństwo – Ciągłość działania”. Mię-dzynarodowe normy i standardy zarządzania ryzykiem. 2. Ćwiczenia: 2.1. Zdefiniowanie międzynarodowej organizacji biznesowej. 2.2. Analiza głównego procesu biznesowego. 2.3. Analiza interesariuszy. 2.4. Identyfikacja rodzajów ryzyka. Analiza BIA. 2.5. Identyfikacja zagrożeń. Szacowanie ryzyka. 2.6. Plan ciągłości działania.
Metody oceny:
B. Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: na zajęciach weryfikowane jest wykonanie poszczególnych ćwiczeń, rezultaty ćwiczeń są omawiane ze studen-tami Oceniane jest: • wartość merytoryczna ćwiczeń; • terminowość wykonania ćwiczeń; 2. Ocena sumatywna: ocena z ćwiczeń w zakresie 2-5; do zaliczenia zajęć wymagane jest zaliczenie wszystkich ćwiczeń na ocenę >=3.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Zawiła-Niedźwiecki, J., 2013. Zarządzanie ryzykiem operacyj-nym w zapewnianiu ciągłości działania. Kraków-Warszawa: edu-Libri. 2. Kaczmarek, T., Ćwiek, G., 2009. Ryzyko kryzysu a ciągłość działania. Warszawa: Difin. Uzupełniająca: 1. Kosieradzka, A., Zawiła-Niedźwiecki, J., red., 2016. Zaawan-sowana metodyka oceny ryzyka w publicznym zarządzaniu kry-zysowym. Kraków-Legionowo: edu-Libri. 2. Kaszubski, R., Romańczuk, D., 2012. Księga dobrych praktyk w zakresie zarządzania ciągłością działania. Warszawa: Forum Technologii Bankowych przy Związku Banków Polskich: Cen-trum Prawa Bankowego i Informacji. 3. Norma ISO 22301:2012, System Zarządzania ciągłością działa-nia 4. Szczepańska, K., Bugdol, M., red., 2016. Podstawy zarządzania procesami. Warszawa: Difin.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
Ćwiczenia są przygotowywane przez studenta / zespół studentów etapowo. Konsultacje odbywają się systematycznie w trakcie seme-stru podczas zajęć. Ciąg ćwiczeń układa się w mini-projekt. Ćwiczenia są przekazywa-ne prowadzącym zajęcia w wersji elektronicznej i/lub papierowej.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z2_W01
zjawiska procesowe oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi
Weryfikacja: raporty z ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z2_U01, Z2_U13
wykorzystywać posiadaną wiedzę w zakresie formuło-wania i rozwiązywania złożonych i nietypowych pro-blemów przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy, syntezy oraz twórczej interpretacji i prezentacji tych informacji
Weryfikacja: raporty z ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_U15
dokonywać krytycznej analizy stanu obecnego oraz jego niewystarczalności w stosunku do stanu oczekiwanego
Weryfikacja: raporty z ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z2_K01
krytyczna ocena odbieranych treści
Weryfikacja: raporty z ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_K02
uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: raporty z ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: