- Nazwa przedmiotu:
- Zarządzanie ryzykiem i ciągłością działania
- Koordynator przedmiotu:
- dr hab. inż. Kisilowski Marek
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Zarządzanie przedsiębiorstwem w gospodarce globalnej
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS:
20h zajęcia ćwiczeniowe + 10h studiowanie literatury + 10h przygotowanie do ćwiczeń +6h przygotowanie do dyskusji +4h konsultacji= 50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,96 ECTS:
20h zajęcia ćwiczeniowe +4h konsultacji= 24h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS:
20h zajęcia ćwiczeniowe + 10h studiowanie literatury + 10h przygotowanie do ćwiczeń +6h przygotowanie do dyskusji +4h konsultacji= 50h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia20h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wiedza z zakresu zarządzania i organizacji przedsiębiorstw.
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby student posiadał podstawową wiedzę z zakresu zarządzania ryzykiem i ciągłością działania w przedsiębior-stwach międzynarodowych.
- Treści kształcenia:
- B. Ćwiczenia:
1. Wprowadzenie. Definicja i klasyfikacje ryzyka; triada proble-mowa „Ryzyko – Bezpieczeństwo – Ciągłość działania”. Mię-dzynarodowe normy i standardy zarządzania ryzykiem.
2. Ćwiczenia:
2.1. Zdefiniowanie międzynarodowej organizacji biznesowej.
2.2. Analiza głównego procesu biznesowego.
2.3. Analiza interesariuszy.
2.4. Identyfikacja rodzajów ryzyka. Analiza BIA.
2.5. Identyfikacja zagrożeń. Szacowanie ryzyka.
2.6. Plan ciągłości działania.
- Metody oceny:
- B. Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna: na zajęciach weryfikowane jest wykonanie poszczególnych ćwiczeń, rezultaty ćwiczeń są omawiane ze studen-tami
Oceniane jest:
• wartość merytoryczna ćwiczeń;
• terminowość wykonania ćwiczeń;
2. Ocena sumatywna:
ocena z ćwiczeń w zakresie 2-5; do zaliczenia zajęć wymagane jest zaliczenie wszystkich ćwiczeń na ocenę >=3.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Zawiła-Niedźwiecki, J., 2013. Zarządzanie ryzykiem operacyj-nym w zapewnianiu ciągłości działania. Kraków-Warszawa: edu-Libri.
2. Kaczmarek, T., Ćwiek, G., 2009. Ryzyko kryzysu a ciągłość działania. Warszawa: Difin.
Uzupełniająca:
1. Kosieradzka, A., Zawiła-Niedźwiecki, J., red., 2016. Zaawan-sowana metodyka oceny ryzyka w publicznym zarządzaniu kry-zysowym. Kraków-Legionowo: edu-Libri.
2. Kaszubski, R., Romańczuk, D., 2012. Księga dobrych praktyk w zakresie zarządzania ciągłością działania. Warszawa: Forum Technologii Bankowych przy Związku Banków Polskich: Cen-trum Prawa Bankowego i Informacji.
3. Norma ISO 22301:2012, System Zarządzania ciągłością działa-nia
4. Szczepańska, K., Bugdol, M., red., 2016. Podstawy zarządzania procesami. Warszawa: Difin.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- Ćwiczenia są przygotowywane przez studenta / zespół studentów etapowo. Konsultacje odbywają się systematycznie w trakcie seme-stru podczas zajęć.
Ciąg ćwiczeń układa się w mini-projekt. Ćwiczenia są przekazywa-ne prowadzącym zajęcia w wersji elektronicznej i/lub papierowej.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Z2_W01
- zjawiska procesowe oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi
Weryfikacja: raporty z ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Z2_U01, Z2_U13
- wykorzystywać posiadaną wiedzę w zakresie formuło-wania i rozwiązywania złożonych i nietypowych pro-blemów przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy, syntezy oraz twórczej interpretacji i prezentacji tych informacji
Weryfikacja: raporty z ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_U15
- dokonywać krytycznej analizy stanu obecnego oraz jego niewystarczalności w stosunku do stanu oczekiwanego
Weryfikacja: raporty z ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Z2_K01
- krytyczna ocena odbieranych treści
Weryfikacja: raporty z ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_K02
- uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: raporty z ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: