- Nazwa przedmiotu:
- Nowe ekonomiki w gospodarce cyfrowej
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Szymanek Arkadiusz
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Zarządzanie ekosystemem przedsiębiorczości
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1 ECTS
15h ćwiczenia + 5h przygotowanie do zaliczenia + 3h studiowanie literatury + 2h konsultacje = 25h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,68 ECTS
15h ćwiczenia + 2h konsultacje = 17h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1 ECTS
15h ćwiczenia + 5h przygotowanie do zaliczenia + 3h studiowanie literatury + 2h konsultacje = 25h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wiedza podstawowa z zakresu marketingu, przedsiębiorczości, controllingu i technologii cyfrowych.
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Wiedza podstawowa z zakresu marketingu, przedsiębiorczości, controlingu i technologii cyfrowych.
- Treści kształcenia:
- B. Ćwiczenia:
1. Gospodarka Cyfrowa i Elektroniczna (Digital and Virtual Economy)
2. Gospodarka Sieciowa (Network Economy)
4. Modele biznesowe w gospodarce cyfrowej
5. Przestrzeń negocjacyjna w e-środowisku
5. Ekosystem cyfrowy
6. Sieci wartości i mobilność wiedzy
7. Fetyszyzacja informacji
8. Cena, wartość i monetyzacja informacji
- Metody oceny:
- B.Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna: interaktywna forma prowadzenia ćwiczeń.
2. Ocena sumatywna: ocena pracy końcowej dotyczącej wybranego przedsiębiorstwa z nowej ekonomii (waga 60%) oraz aktywności na zajęciach (waga 40%).
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Gassmann O. i Frankenberger K. i Csik M., 2016, Nawigator modelu biznesowego, Wydawnictwo HELION, Gliwice.
2. Pastuszak Z., 2007, Implementacja zaawansowanych rozwiązań biznesu elektronicznego w przedsiębiorstwie, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.
3. Niedbał R., 2010, Infrastruktura negocjacyjna w biznesie elektronicznym, Rozwój i doskonalenie funkcjonowania przedsiębiorstw, red. L. Kiełtyka, Difin, Warszawa.
4. Cyfrowa gospodarka. Kluczowe trendy rewolucji cyfrowej. Diagnoza, prognozy, strategie reakcji, 2012, red. D. Batorski, MGG Conferences, Warszawa.
5. Rudy W., 2015, Modele biznesowe a proces tworzenia wartości w gospodarce cyfrowej, Zarządzanie i Finanse Journal of Management and Finance Vol. 13, No. 3/1/2015
Uzupełniająca:
1. Czaplewski M., 2011, Dobra informacyjne i ich podstawowe cechy ekonomiczne, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr. 650. Ekonomiczne Problemy Usług nr 67, t. 1. Szczecin Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.
2. Fournier L., 2014, Towards a Zero Marginal Cost Economy, http://arxiv.org/pdf/1405.2051.pdf
3. Sala J. i Tańska H., 2011, Syndrom “kota w worku” w społeczeństwie informacyjnym, Z.N. Uniwersytetu Szczecińskiego nr 656, Studia Informatica nr 28 Szczecin, Wyd. Naukowe U.Sz.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Z2_W06
- w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla nauki o przedsiębiorczości oraz kierunki jej rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań
Weryfikacja: Kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_W05
- w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla nauki o innowacyjności oraz kierunki jej rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań
Weryfikacja: Kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Z2_U06
- identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawi-ska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu przedsiębiorczości
Weryfikacja: Kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_U03
- identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawi-ska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wy-korzystaniem wiedzy z zakresu marketingu
Weryfikacja: Kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Z2_K05
- myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: Kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_K01
- krytycznej oceny odbieranych treści
Weryfikacja: Kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: