Nazwa przedmiotu:
Systemy innowacyjności
Koordynator przedmiotu:
dr hab. Skala Agnieszka
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Przedsiębiorczość technologiczna
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 12h ćwiczenia + 20h samodzielna praca studenta + 16h lektura źródeł + 2h konsultacji = 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,56 ECTS: 12h ćwiczenia +2h konsultacji = 14h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS 12h ćwiczenia + 20h samodzielna praca studenta + 16h lektura źródeł + 2h konsultacji = 50h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia12h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Podstawowa wiedza i umiejętności w zakresie zarządzania przedsięwzięciem zgodnie z metodyką Lean Startup.
Treści kształcenia:
A. Ćwiczenia: 1: Od innowacji do systemu innowacyjnego; 2: Koncepcja Narodowego Sytemu Innowacji (NSI) 3: Liderzy innowacyjności; 4: Regionalne systemy innowacji; 5: Branżowe systemy innowacji; 6: System innowacji w Polsce, innowacyjność polskich przedsiębi-orstw. 7. Ekosystemy innowacji, Open Innovation, patenty jako element system innowacji
Metody oceny:
A. Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: - zaliczenie pisemne lub ustne z elementów wiedzy przekazanej na zajęciach - prace przygotowywane w grupach lub indywidualnie – ocenia podlega jakość, treść, forma i terminowość realizacji. 2. Ocena sumatywna : suma punktów zdobytych na zaliczeniu (minimum 60% na ocenę pozytywną). Ocena pozytywna z zaliczenia warunkuje zaliczenie przedmiotu. E. Końcowa ocena z przedmiotu: 60% wagi: zaliczenie, 40% wagi: praca samodzielna lub grupowa
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Marzenna Anna Weresa. (2012). Systemy innowacyjne we współczesnej gospodarce światowej (1st ed.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. https://primo-48tuw.hosted.exlibrisgroup.com/permalink/f/1sn9s2i/48TUW_ibuk000043812 2. Zorska, A. (2012). Narodowy system innowacyjności jako filar gospodarki opartej na wiedzy. Kwartalnik Kolegium Ekonomiczno-Społecznego „Studia i Prace”, 10(2), 27-56. http://kolegia.sgh.waw.pl/pl/KES/czasopisma/kwartalnik/archiwum/Documents/AZorska10a.pdf Uzupełniająca: 3. Okoń-Horodyńska, E. (1998). Narodowy system innowacji w Polsce (Prace Naukowe - Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego). Katowice: Wydaw. Uczelniane AE.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I1_W01
Student zna ogólną metodologię badań w zakresie zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem systemów i procesów zarządzania
Weryfikacja: zaliczenie
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I1_U05
Student umie identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu przedsiębiorczości, ze szczególnym uwzględnieniem kreowania postaw przedsiębiorczych i podejmowania wyzwań związanych z rozwojem przedsiębiorczości
Weryfikacja: Samodzielne lub grupowe opracowanie zadań
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_U19
Student potrafi planować i organizować pracę – indywidualną oraz w zespole
Weryfikacja: Samodzielne lub grupowe opracowanie zadań
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I1_K01
Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy
Weryfikacja: Samodzielne lub grupowe opracowanie zadań
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_K04
Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: Samodzielne lub grupowe opracowanie zadań
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: