- Nazwa przedmiotu:
- Innowacje w modelach biznesowych
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Kotarba Marcin
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS
12h ćwiczenia + 8h opracowanie założeń analizy/projektu modelu biznesowego + 20h (5x4h) opracowanie analizy/projektu + 5h przygotowanie prezentacji + 5h konsultacje = 50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,68 ECTS
12h ćwiczenia + 5h konsultacje = 17h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS
12h ćwiczenia + 8h opracowanie założeń analizy/projektu modelu biznesowego + 20h (5x4h) opracowanie analizy/projektu + 5h przygotowanie prezentacji + 5h konsultacje = 50h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia12h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- 1. Wiedza ogólna z zakresu strategii, zarządzania, technologii i innowacji.
2. Znajomość ogólnej koncepcji modeli biznesu i sposobów ich kreowania i wdrażania,
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
1. posiadał podstawową wiedzę z zakresu sposobów kreowania strategii biznesowej i technologicznej przedsiębiorstw.
2. wypracował ogólną zdolność do kreowania innowacyjnych modeli biznesu w oparciu o innowacje technologiczne i organi-zacyjne
3. potrafił zaprojektować nowy model biznesu uwzgledniający aspekty innowacji.
4. potrafił ocenić znaczenie innowacji i modelowania biznesowe-go dla rozwoju przedsiębiorstw, być otwartym na zmiany, ak-ceptować zmiany w wyniku rozwoju rynku i konkurencji.
- Treści kształcenia:
- B.Ćwiczenia
1. Koncepcja modelu biznesowego jako podstawy architektury organizacji
2. Różnorodność i powtarzalność modeli biznesowych.
3. Wyróżniająca się podstawowa działalność przedsiębiorstwa. Innowacje zachowawcze i przełomowe w modelach bizneso-wych.
4. Analiza przypadków wykorzystania innowacji w modelach biznesowych, case study.
5. Sposoby i techniki kreowania innowacyjnych modeli biznesu w przedsiębiorstwie, zarządzanie innowacjami w tworzeniu i wdrażaniu modeli biznesowych.
6. Opracowanie projektu modelu biznesowego
- Metody oceny:
- B. Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna: punktowanie: przygotowanie do zajęć na podstawie wytycznych prowadzącego, aktywność w trackie zajęć, praca w grupach, prezentowanie wyników cząstkowych prac mikro-grup oraz ocena przygotowanego przez studenta projektu modelu biznesowego, pod kątem strategii, zarządzania, technologii i innowacyjności
2. Ocena sumatywna : test końcowy obejmujący teorię prezentowaną i dyskutowaną na ćwiczeniach oraz ocena wartości merytorycznej przeprowadzonych przez studentów analiz, terminowość wykonania prac, współpraca w grupach. Przygotowanie finalnej prezentacji projektu.
Końcowa ocena z przedmiotu: 70% wartości oceny za projekt i 30% za ćwiczenia.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. R. Knosala, A. Boratyńska-Sala, M. Jurczyk-Bunkowska, A. Mo-czała, 2014 Zarządzanie innowacjami, Warszawa: PWE
2. J. Tidd, J. Bessant, 2013 Zarządzanie innowacjami. Integracja zmian technologicznych, rynkowych i organizacyjnych, Warszawa: Wolters Kluwer SA
3. M. Jabłoński, 2013 Kształtowanie modeli biznesu, Warszawa: DI-FIN
Uzupełniająca: -
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Z2_W05
- w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla nauki o innowacyjności oraz kierunki jej rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań
Weryfikacja: projekt modelowania biznesowego z ujęciem aspektów innowacji, praca w zespołach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_W12
- podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia systemów zarządzania
Weryfikacja: projekt modelowania biznesowego z ujęciem aspektów innowacji, praca w zespołach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Z2_U01
- identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania
Weryfikacja: projekt modelowania biznesowego z ujęciem aspektów innowacji, praca w zespołach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_U05
- identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu innowacyjności
Weryfikacja: projekt modelowania biznesowego z ujęciem aspektów innowacji, praca w zespołach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Z2_K03
- wypełniania zobowiązań wobec organizacji oraz inspirowania i organizowania działalności na rzecz organizacji
Weryfikacja: projekt modelowania biznesowego z ujęciem aspektów innowacji, praca w zespołach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_K06
- odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych, w tym: rozwijania dorobku zawodowego, podtrzymywania etosu zawodu, przestrzegania i rozwijania zasad etyki zawodowej oraz działania na rzecz przestrzegania tych zasad
Weryfikacja: projekt modelowania biznesowego z ujęciem aspektów innowacji, praca w zespołach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: